Internet is zichtbaar, maar kan er niet op...

Peter_W

Internet is zichtbaar, maar kan er niet op...
Ik heb het volgende probleem:
Mijn oude Speedtouch 510i modem is kapot en heb hem vervangen door een
nieuwe sitecom DC-225 ADSL 2+. Bij de Speedtouch had ik geen problemen om via
mijn router (d-link DIR-100) op het internet te komen, maar met de nieuwe
modem wel. Op mijn PC (netwerk centrum) zie ik dat er wel verbinding is met
het internet. Het is helaas niet mogelijk op het internet te surfen. Ik krijg
bij probleem opzoeken de medeling "Er is mogelijk een probleem met de
DNS-configuratie (Domain Name Server)". Op de PC draait Windows Vista
Business. Overigens als ik de PC direct op de modem aansluit kan ik zonder
problemen het internet op. Weet iemand een oplossing?
~PC-freak©~

Re: Internet is zichtbaar, maar kan er niet op...
Op Wed, 5 Nov 2008 03:07:02 -0800, schreef Peter_W
<Peter_W@discussions.microsoft.com> het volgende.

> [...]
>Business. Overigens als ik de PC direct op de modem aansluit kan ik zonder
>problemen het internet op. Weet iemand een oplossing?

Denk het wel, je hebt 2 routers, de Sitecom en die d-link DIR-100. Sluit
de kabel van je modem niet op de WAN-poort van die d-link aan, maar op
een LAN-poort, de PC's uiteraard ook, maar gebruik niet de WAN-poort.
Hierdoor werkt de d-link gewoon als switch en niet als router, probleem
opgelost.

groetjes Henk
--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#
Peter_W

Re: Internet is zichtbaar, maar kan er niet op...
Dank je Henk. Helaas kan ik nog niet het internet op en de andere computers
die gekoppeld staan aan de d-link ook niet. Ik heb alles weer terug gezet.
Heb je nog een andere suggestie. Wat ik namelijk zo raar vind is dat alles
met de inmiddels kapotte Speedtouc goed werkte.

Peter

"~PC-freak©~" wrote:

> [...]

> usenet@pc-freak.nl http://www.pc-freak.nl

~PC-freak©~

Re: Internet is zichtbaar, maar kan er niet op...
Op Wed, 5 Nov 2008 03:45:01 -0800, schreef Peter_W
> [...]

>Heb je nog een andere suggestie. Wat ik namelijk zo raar vind is dat alles
>met de inmiddels kapotte Speedtouc goed werkte.

Waarschijnlijk werkte die Speedtouch in bridge-mode oftewel het
router-gedeelte was uitgeschakeld. Die Sitecom bevat al een router, dus
met een 2e erachter heb je een probleem.
Heb je het al aangesloten zoals ik eerder schreef?

groetjes Henk
> [...]

> met een 2e erachter heb je een probleem.
> Heb je het al aangesloten zoals ik eerder schreef?

Dat heb ik gedaan, maar dan kunnen er helemaal geen computers meer op
internet. Ik heb dus alles weer terug gezet. Helaas werkt het, er is dus
niets veranderd.

Peter_W

"Peter_W" wrote:

> [...]
> Business. Overigens als ik de PC direct op de modem aansluit kan ik zonder
> problemen het internet op. Weet iemand een oplossing?

Ik heb het probleem opgelost. Via de opdrachtprompt heb dns gewist en
vernieuwd. Nu werkt alles weer naar behoren. Bedankt Henk voor je snelle
reactie!
jan_antuma@hotmail.com

On 5 nov, 08:01, Peter_W <Pet...@discussions.microsoft.com> wrote:

> Ik heb het probleem opgelost. Via de opdrachtprompt heb dns gewist en
> vernieuwd. Nu werkt alles weer naar behoren. Bedankt Henk voor je snelle
> reactie!

Hi Peter_W

Zou je ons kunne uitleggen hoe jij dat precies doet, want wij hebben
precies het zelfde probleem met onze laptop met vista, xp werkt fijn

groeten jan