instellingen energiebeheer laten zich niet permanent wijzigen

webmaster GCR

instellingen energiebeheer laten zich niet permanent wijzigen
Voortdurend gaat mijn scherm na een periode van inactiviteit op zwart. Ik
stel iedere keer in geavanceerde energie-instellingen slaapstand en
beeldscherm uitschakelen op "nooit". Niet alleen na een start maar soms ook
na een sessie van allerlei activiteiten blijken de instellingen uit zichzelf
weer teruggesprongen te zijn op b.v. na 3 en 15 minuten weer het beeldscherm
uitzetten. Allerlei gezoek in fora en via Google levert wel tips op hoe de
energieinstellingen zijn aan te passen, maar mijn probleem kom ik niet tegen,
laat staan de oplossing.
Via CMD hibernate uitzetten levert ook al geen oplossing. Zo langzamerhand
begint Vista irritante trekjes te krijgen.
Wie weet een oplossing?
Blackbird

Re: instellingen energiebeheer laten zich niet permanent wijzigen

"webmaster GCR" <webmasterGCR@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Via CMD hibernate uitzetten levert ook al geen oplossing. Zo langzamerhand
> begint Vista irritante trekjes te krijgen.

en wat gebeurt er als je wat hogere waarden instelt, bijv. 60min ?

Massimo

Re: instellingen energiebeheer laten zich niet permanent wijzigen
Hallo,

On Mon, 3 Nov 2008 16:14:01 -0800, webmaster GCR
<webmasterGCR@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>Via CMD hibernate uitzetten levert ook al geen oplossing. Zo langzamerhand
>begint Vista irritante trekjes te krijgen.

Ja, ook ik ben een tijdje geleden aan Vista begonnen, gelukkig op maar
één van mijn 2 computers. Ik werd compleet gek van alle eigenmachtige
handelingen van dit systeem, inclusief maar niet uitsluitend het
ongedaan maken van door mij gemaakte veranderingen van de
instellingen.

Ik heb UAC uitgeschakeld en doe er niet veel op, alleen videobewerking
en ben daardoor minder kwetsbaar. Had een dubbel gebruikersaccount en
heb een daarvan uitgeschakeld. Tegenwoordig -na een periode van
gewenning aan de nieuwe Verkenner- gaat het wel. Ik leef met je mee...

Het is maar een ideetje maar kijk ook eens in de bios-instellingen of
daar iets staat wat jouw in Vista gemaakte instellingen wellicht
doorkruist.

Toch wel grappig, zo'n self recovering OS, vind je niet? ;-)

Massimo