pinterpoort naar USB?

Rik Delaet

pinterpoort naar USB?
Ik ben in het bezit va een vlakbed kleuren A4 Cis Scanner met printerpoort
aansluiting. Bestaat de mogelijkheid om dit via een USB 2.0 aansluiting met
een PC te verbinden? Bestaat daarvoor een speciale kabel?

Alvast bedankt.

Rik

Re: pinterpoort naar USB?
Rik Delaet schreef op 3-11-2008 19:01:
> Ik ben in het bezit va een vlakbed kleuren A4 Cis Scanner met
> printerpoort aansluiting. Bestaat de mogelijkheid om dit via een USB 2.0
> aansluiting met een PC te verbinden? Bestaat daarvoor een speciale kabel?

Ja, die bestaan wel, maar ik vond ze redelijk prijzig.
Goedkoper (en ik denk ook minder problemen veroorzakend) is het om een
los PCI insteekkaartje in de pc te zetten met 1 printerpoort (een
LPT-kaartje, ca € 15).

Sander

Re: pinterpoort naar USB?
karelV schreef:

> [...]
> Goedkoper (en ik denk ook minder problemen veroorzakend) is het om een
> los PCI insteekkaartje in de pc te zetten met 1 printerpoort (een

Nee hoor, helemaal niet duur:
http://www.beslist.nl/computers/d000...e_adapter.html

Ik moet normaal niks van Sweex hebben, maar hun USB->lpt kabel werkt
prima. Gebruik hem tussen mijn NAS en lpt-printer. Enige is dat ik na
uit/aanzetten van printer de kabel opnieuw in de USB-poort moet pluggen,
om hem weer online te krijgen.

Overigens draait mijn NAS uiteraard geen Vista (linux), dus of deze
kabel goed onder Vista werkt, weet ik niet.

Ook andere merken hebben dergelijke kabels, die voor pakweg 20 euro
verkrijgbaar zijn (mocht je Sweex qua drivers niet vertrouwen).
Marius

Re: pinterpoort naar USB?

"Sander" <nomail@nieuws.net> schreef in bericht

> [...]
>
> Ook andere merken hebben dergelijke kabels, die voor pakweg 20 euro
> verkrijgbaar zijn (mocht je Sweex qua drivers niet vertrouwen).

Een toevoeging is wel op zijn plaats.
Het printen zal wel werken, maar of je scanner via de USB gaat werken
betwijfel ik.