vista activeren.

Ries en Miep

vista activeren.
Enige dagen gelden heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd.
Met de bij geleverde cd.
Teminste deze het is een backup cd die ik moest maken nadat ik mijn pc waar
vista voorgeinstalleerd was had aangezet.

De eerste paar dagen kreeg ik te zien dat het nog 3 dagen duurde voordat
vista automatisch zou gaan activeren.

Nou dit gebeurde ook en ik koos voor nieuwe product code online aanschaffen.
Na wat doorgeklikt te hebben kreeg ik te zien dat alles in oorde was en een
legale versie gebruikte.
Zag daarna wel dat het nog 30 dagen duurde voordat windows automatisch ging
activeren.

En vandaag kreeg ik te zien dat het allemaal niet in oorde was en mijn
windows moest gaan activeren en weer kreeg ik te zien dat ik een legale
versie gebruik.
Nu zie ik echter wel dat het nog 27 dagen duurt voordat windows automatisch
gaat activeren.

Iemand een idee wat ik hier niet goed doe?

Bij voorbaat dank.

Grtz
Ries

Jawade

Re: vista activeren.
Op Maandag 3 November2008 19:44:19 +0100, schreef Ries en Miep <riesUNDERSCOREmiep@oranje(INHETENGELS)PUNTnEDERla nd> in artikel <uvF2rQePJHA.1144@TK2MSFTNGP05.phx.gbl>:
> [...]
> gaat activeren.
>
> Iemand een idee wat ik hier niet goed doe?

Nee, hij gaat over 27 dagen afsluiten. Je hebt de fout gemaakt om
een nieuwe productcode aan te vragen. Die moet je betalen.
Wat je had moeten doen, is tijdens de installatie je bestaande
productcode gebruiken, en na de installatie gewoon activeren.
Misschien moet je hem wel opnieuw installeren met dezelfde code
en dan activeren.

Met vriendelijke groeten, Jawade.
--
http://jawade.nl/ Veel vernieuwd! Diskeditors met MBR-rebuilders!
Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, SDir v DIRgrootte, POP3lezer,

Ries en Miep

Re: vista activeren.

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, SDir v DIRgrootte, POP3lezer,
> DOS_filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Ik heb wel de windows code aan die aan de achterkant van mijn pc staat
gebruikt.
Zou ik daar een verkeerde code ingetikt hebben dan?

grtz
ries

Jawade

Re: vista activeren.
Op dag 3 NNovember2008 20:42:55 +0100, schreef Ries en Miep <riesUNDERSCOREmiep@oranje(INHETENGELS)PUNTnEDERla nd> in artikel <uh05cxePJHA.1960@TK2MSFTNGP04.phx.gbl>:
> "Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht

> Ik heb wel de windows code aan die aan de achterkant van mijn pc staat
> gebruikt.
> Zou ik daar een verkeerde code ingetikt hebben dan?

Dat moet de goede zijn. Dan moet je gewoon kunnen activeren.
Als dat niet lukt kun je gratis bellen met Microsoft op ik dacht
0800 - 0233487

> [...]
> Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, SDir v DIRgrootte, POP3lezer,
> DOS_filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Nou ik heb dat maar eens gedaan en het is gelukt
Ben benieuwd of het de volgende keer weer moet.
waarschijnlijk omdat het een originele windows betreft ofzo.
ben blij dat het gelukt is

bedankt

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: vista activeren.
"Ries en Miep" <riesUNDERSCOREmiep@oranje(INHETENGELS)PUNTnEDERla nd> schreef
in bericht news:%23GjtEdfPJHA.1012@TK2MSFTNGP04.phx.gbl...
> Nou ik heb dat maar eens gedaan en het is gelukt
> Ben benieuwd of het de volgende keer weer moet.
> waarschijnlijk omdat het een originele windows betreft ofzo.
> ben blij dat het gelukt is

Het hoeft niet weer en je had hem nog nooit geactiveerd. Nu wel dus nu ben
je er van af.

Jetze Mellema (MS MVP)

Ries en Miep

Re: vista activeren.

"Jetze Mellema (MS MVP)" <stoppen@hotmail.com> schreef in bericht
> "Ries en Miep" <riesUNDERSCOREmiep@oranje(INHETENGELS)PUNTnEDERla nd>
> schreef in bericht news:%23GjtEdfPJHA.1012@TK2MSFTNGP04.phx.gbl...

> Het hoeft niet weer en je had hem nog nooit geactiveerd. Nu wel dus nu ben
> je er van af.
> --
> Met vriendelijke groet,
>
> Jetze Mellema (MS MVP)
> Lees mijn blog: http://jetzemellema.blogspot.com/
> Mijn hobby: http://www.mellema.net/homecomputers
> How to ask a question: http://support.microsoft.com/?id=555375

Dus bij de volgende keer installeren hoeft het niet meer?

Grtz
Ries

in bericht news:%23LfGbqfPJHA.576@TK2MSFTNGP04.phx.gbl...
> Dus bij de volgende keer installeren hoeft het niet meer?

Dat wel, maar ik dacht dat je bedoelde dat je hem al eerder geactiveerd had
terwijl je toen per ongeluk een nieuwe activatiecode of key hebt
aangevraagd. Normaal gesproken gebruik je de wizard om te activeren en
zolang je interntverbinding hebt kan dat eigenlijk niet misgaan. Ditmaal heb
je het telefonisch gedaan en dat is blijkbaar wel gelukt.

De enige situatie waarin je hem weer zou moeten activeren is wanneer de
samenstelling van je computer sterk wijzigt of wanneer je Windows opnieuw
installeert.

Jetze Mellema (MS MVP)