USB stick & Vista

JanL

USB stick & Vista

Mooi Stickje gekocht (Integral courier Hi-speed USB2, 4 GB a E 8,95)
Werkt prima onder XP maar onder Vista , wanneer ik de stick wil verwijderen
met gebruikmaking van de optie "veilig verwijderen", krijg ik de
melding"dat de stick wordt gebruikt en dus niet kan worden verwijderd.
De stick is echter niet in gebruik!
Wanneer ik de computer opnieuw opstart kan de stick probleemloos worden
verwijderd.
Op de verpakking staat extra vermeld "Works with Windows Vista"

Is er een oplossing voor dit probleempje?

JanL

Cnut

Re: USB stick & Vista
"JanL" <jwjlamersSPAM@kpnplanet.nl> schreef in bericht
news:490db0c0$0$27216$9a622dc7@news.kpnplanet.nl.. .

> [...]
> verwijderd.
> Op de verpakking staat extra vermeld "Works with Windows Vista"
>
> Is er een oplossing voor dit probleempje?

Vanuit computer (rechtsklik) > beheren > optie opslag > schijfbeheer kiezen
> rechtse muisklik op de schijfletter, klik "Eigenschappen", selecteer het

tabblad "Hardware", selecteer in het lijstje opnieuw je schijf.
Klik op "Eigenschappen" , selecteer het tabblad "Beleidsinstellingen", kijk
na of "Optimaliseren voor snelle verwijdering" geselecteerd is (en lees ook
even de tekst die daarbij staat)
En dan gewoon eruit pleuren!

Blackbird

> [...]

> verwijderd.
> Op de verpakking staat extra vermeld "Works with Windows Vista"
>
> Is er een oplossing voor dit probleempje?

wat wil je nu eigenlijk, de stick gebruiken of verwijderen?

JanL

Re: USB stick & Vista

"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht news:gekj6g$unc$1@aioe.org...
> [...]

> kijk na of "Optimaliseren voor snelle verwijdering" geselecteerd is (en
> lees ook even de tekst die daarbij staat)

Cnut, bedankt het is kort en bondig en duidelijk!
Optimaliseren voor snelle verwijdering was en is geselecteerd, ook de tekst
is mij duidelijk.
Ik pleur hem er voortaan gewoon uit!

Wel blijf ik het vreemd vinden dat onwetende gebruikers worden opgezadeld
met een foute melding!

JanL

JanL

Re: USB stick & Vista

"Blackbird" <Blackbird@nomail.com> schreef in bericht

> "JanL" <jwjlamersSPAM@kpnplanet.nl> schreef in bericht
> news:490db0c0$0$27216$9a622dc7@news.kpnplanet.nl.. .

> wat wil je nu eigenlijk, de stick gebruiken of verwijderen?

Allebei!

JanL

news:490e2ad6$0$27209$9a622dc7@news.kpnplanet.nl.. .

> "Blackbird" <Blackbird@nomail.com> schreef in bericht

> Allebei!

ok, maar dit kan niet gelijktijdig....

> "JanL" <jwjlamersSPAM@kpnplanet.nl> schreef in bericht
> news:490e2ad6$0$27209$9a622dc7@news.kpnplanet.nl.. .

> ok, maar dit kan niet gelijktijdig....

Blackbird heeft een scherpe blik, zelfs voor een vogel.
JanL

C.D.Q.M.P

news:490ec0ec$0$27206$9a622dc7@news.kpnplanet.nl.. .

> "Blackbird" <Blackbird@nomail.com> schreef in bericht

> Blackbird heeft een scherpe blik, zelfs voor een vogel.
> JanL

Inderdaad, zelf voor een vreemde vogel.
De foutmelding kreeg ik ook vaak, nu doe ik via mijn computer >>
rechtermuisknop de USB stick veilig verwijderen. (als alles keurig
opgeslagen is, kan je hem OOK gewoon eruittrekken)

--
"Alleen een dirigent, mag zijn eigen maat slaan"