Trage webpagina's

Ron

Trage webpagina's
Sinds deze zomer heeft m'n schoonmoeder een Acer PC met Vista. Dat
werkte tot voor kort perfect allemaal. Sinds een paar weken heeft ze
nu echter dat webpagina's uiterst traag geladen worden. Soms lijkt er
niets aan de hand en gaan pagina's gewoon normaal. Dan gaat het plots
weer mis: Pagina's worden helemaal niet geladen (foutmelding: 'kan
webpagina niet vinden'). Of het duurt zeker 20-30 seconden voor de
pagina er is. Al met al is het zeer storend, want het zit vaker mis
dan goed.

Hieronder noem ik puntsgewijs wat kenmerken en wat ik heb kunnen doen:

- Controle leverde geen virus, spyware of malware op
- Internetverbinding is goed (snelheidstest is goed en constant, gaat
dus alleen met browsen fout)
- Treedt zowel op bij Internet Explorer als Firefox
- Er is geen proxyserver ingeschakeld
- Andere gebruikers provider (Athome) uit de omgeving hebben hier geen
last van

Ik heb dus het nodige uitgesloten en sta voor een raadsel. Heeft
iemand nog enig idee waar ik naar zou kunnen kijken?

Groet, Ron.
Blackbird

Re: Trage webpagina's

"Ron" <test@nospam.nl> schreef in bericht
> [...]
>

> Ik heb dus het nodige uitgesloten en sta voor een raadsel. Heeft
> iemand nog enig idee waar ik naar zou kunnen kijken?

even wat voor de hand liggende dingetjes:
schijfopruiming gedaan?
defragmentatie gedaan?
firewal blokkering?
internet extra>opties nagelopen
enz.

Marius

> [...]

> Ik heb dus het nodige uitgesloten en sta voor een raadsel. Heeft
> iemand nog enig idee waar ik naar zou kunnen kijken?

Ik herken dit probleem.
Ook bij mij gaat het om een nieuwe Acer (Aspire 8930G) met Vista Ultimate
(pas een paar weken in gebruik).
Ook ik krijg bij het doorklikken op een link op een site regelmatig de
melding da de pagina niet gevonden kan worden.
Probeer je het daarna via dezelde link opnieuw, dan wordt de pagina wel
geladen.
Ook het laden van sommige pagina's gaat soms erg traag. Kan er nog geen peil
op trekken.

Steven.wil@geen.spam

Re: Trage webpagina's

"Marius" wrote:

> [...]

> geladen.
> Ook het laden van sommige pagina's gaat soms erg traag. Kan er nog geen peil

Hallo daar!

Ik heb hetzelfde voor met 2 Acer Laptops Aspire series. Beide kunnen niet op
alle internet pagina's, sommige werken wel. Op een ander netwerk kunnen ze
perfect overal op. Ze lopen constant in time-out. Ik heb ook andere computers
op dit netwerk, allen werken perfect. Ik ben er nog niet uit aan wat het
ligt, maar het lijkt aan Vista te liggen. Het probleem is ontstaan ergens
rond de installatie van SP1 van Vista. Het zou ook kunnen dat het aan Acer
ligt, ze gebruiken namelijk Empowering Technology en daar zit een
netwerkcomponent in. Ik zit er al enkele maanden mee en weet geen raad.

Oh nog een weetje, wanneer ik de Acer met een zelf ingesteld IP rechtstreeks
aan de router hang kan hij wel overal op. Van het moment hij echter in het
netwerk komt begint de miserie. Het betreft ook een Home Edition. Ik ben ook
gaan geloven dat het daaraan lag gezien Home niet is gemaakt voor Domeinen,
maar de computer hoeft ook helemaal niet op het domein, enkel internet moet
werken. Op het andere netwerk (ook met domein) werkt het namelijk wel, dus
deze piste is het niet lijkt mij.

Alle basics zijn nagekeken zoals gateways, firewall, DHCP, ... Het zaakje
werkt ook perfect voor XP-computers. Iemand een idee (buiten zeggen dat ik
geen Vista moet gebruiken :-) )

Re: Trage webpagina's
Steven.wil@geen.spam schreef op 12-12-2008 13:19:

> [...]
> werkt ook perfect voor XP-computers. Iemand een idee (buiten zeggen dat ik

- Ook andere DNS-server geprobeerd? Bijv. de OpenDNSservers
208.67.222.222 en 208.67.220.220