Technisch vraagje

Peter

Technisch vraagje
Ik heb nu een tijdje een goede laptop, krachtig, voldoende werk- en
opslaggeheugen die werkt onder Vista Home Premium. Ook heb ik mijn oude (nog
steeds werkende) desktop die werkt op XP-Pro, reeds lang over
pensioengerechtigde leeftijd, met een grote interne secundaire harde schijf
(300 Gig) barstenvol info en muziek.
De vraag: hoe kan ik best een permanente toegang krijgen tot al deze info?

Jawade

Re: Technisch vraagje
Op dag 2 NNovember2008 13:44:02 +0100, schreef Peter <p.dhooghe@village.uunet.be> in artikel <#5$1viOPJHA.3448@TK2MSFTNGP02.phx.gbl>:
> [...]
> (300 Gig) barstenvol info en muziek.
> De vraag: hoe kan ik best een permanente toegang krijgen tot al deze info?

Overpompen op een externe drive?

Met vriendelijke groeten, Jawade.
--
http://jawade.nl/ Veel vernieuwd! Diskeditors met MBR-rebuilders!
Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, SDir v DIRgrootte, POP3lezer,

Marius

Re: Technisch vraagje

"Peter" <p.dhooghe@village.uunet.be> schreef in bericht
> [...]
> schijf (300 Gig) barstenvol info en muziek.
> De vraag: hoe kan ik best een permanente toegang krijgen tot al deze info?

Als beide computers in een thuisnetwerk zitten kan je via bestandsdeling de
bestanden op je XP benaderbaar maken op je laptop.

Blackbird

> [...]

> schijf (300 Gig) barstenvol info en muziek.
> De vraag: hoe kan ik best een permanente toegang krijgen tot al deze info?

je hebt toch wel eens gehoord van routers? kost je misschien 30 euro, of is
dat een bezwaar? leuk sinterklaaskadoo toch?

sleutelaar

Re: Technisch vraagje
Je kunt ook de schijf eruithalen en in een externe behuizing zetten en dan
als externe schijf gebruiken !

Externe behuizing kost ook ongeveer 23 euro.

Groetjes sleutelaar
> [...]
> schijf (300 Gig) barstenvol info en muziek.
> De vraag: hoe kan ik best een permanente toegang krijgen tot al deze info?

Hans

Re: Technisch vraagje
Blackbird wrote:
> "Peter" <p.dhooghe@village.uunet.be> schreef in bericht

> je hebt toch wel eens gehoord van routers? kost je misschien 30
> euro, of is dat een bezwaar? leuk sinterklaaskadoo toch?

Gaat met alleen een router niet lukken,zal een switch bij moeten zitten.
Mag wel alleen een switch zijn,is nog voordeliger ook....

Succes , Hans.

KeesC

"sleutelaar" <ronvanh@gmail.com> schreef in bericht
> Je kunt ook de schijf eruithalen en in een externe behuizing zetten en dan
> als externe schijf gebruiken !
>
> Externe behuizing kost ook ongeveer 23 euro.
>
> Groetjes sleutelaar

Nog eenvoudiger: bouw de harde schijf in in je nieuwe PC.

Kees.

Peter

Re: Technisch vraagje

"Hans" <h_colijnNO@SPAMhotmail.com> schreef in bericht

> Gaat met alleen een router niet lukken,zal een switch bij moeten zitten.
> Mag wel alleen een switch zijn,is nog voordeliger ook....
>
> Succes , Hans.

Van routers nog nooit gehoort. Gat in mijn IT cultuur zeker?
Laat staan van een bijhorende swich.
HELP sprak de leek

> [...]

> schijf (300 Gig) barstenvol info en muziek.
> De vraag: hoe kan ik best een permanente toegang krijgen tot al deze info?

Ideetje van de leek; laptop en desktop koppelen via een usb kabel?

Peter

Re: Technisch vraagje

"KeesC" <ik@home.com> schreef in bericht

> "sleutelaar" <ronvanh@gmail.com> schreef in bericht

> Nog eenvoudiger: bouw de harde schijf in in je nieuwe PC.
>
> Kees.

Harde schijf in laptop bouwen is geen optie.
Het ding kan er gewoonweg niet in