Netwerk wijziging

Daan

Netwerk wijziging
Hallo,

Afgelopen week heb ik de HCC computeropschoontool gebruikt en best een hoop
rommel verwijderd.
Hij kwam ook met de melding dat ik mijn draadloze verbinding beter kon
wijzigen naar WAB2 beveiliging.

Mijn router staat op WEB beveiliging. Als ik nu de instelling verander naar
WAB2 dan kan mijn Laptop niet meer online,
omdat windows met de melding komt dat de instellingen niet overeenkomen met
de opgeslagen instellingen op de Laptop.

Waar en hoe kan ik nou de instellingen veranderen zodat ik naar WAB2 kan ??

Ik gebruik Windows Vista.

Indy

Re: Netwerk wijziging

"Daan" <Combino@chello.nl> schreef in bericht
> [...]
> met de opgeslagen instellingen op de Laptop.
>
> Waar en hoe kan ik nou de instellingen veranderen zodat ik naar WAB2 kan

WAB2 beveiliging ?
Of bedoel je soms WPA2 beveiliging.
RTFM.

Indy

Daan

Re: Netwerk wijziging

"Indy>" <tris63@home.nl <invalid> schreef in bericht

> "Daan" <Combino@chello.nl> schreef in bericht

> WAB2 beveiliging ?
> Of bedoel je soms WPA2 beveiliging.
> RTFM.
>
> Indy

Oh ja Stom, je hebt gelijk WPA2 beveiliging.

Daan

Re: Netwerk wijziging
Op zaterdag 1-11-2008 tiepte Daan de volgende wijze woorden :
> "Indy>" <tris63@home.nl <invalid> schreef in bericht

> Oh ja Stom, je hebt gelijk WPA2 beveiliging.

Om WPA2 in te stellen ga je naar de instellingen in je router, waar je
de WPA beveiliging instelt. Schijf de (zelfverzonnen) WPA key op. Zorg
ook dat de optie "broadcast SSID" aan staat. Als je de verbinding hebt
ingesteld kun je dit eventueel weer uitzetten, om je netwerknaam te
verbergen.
Laat de laptop naar verbindingen zoeken (rechtsklik op de twee
'TV-tjes'
in het systeemvak en kies Verbinding maken met...) en klik op je eigen
netwerknaam (SSID) Windows zal nu vragen naar de WPA key. Vul deze in
en
klik op verbinding maken. Zet ook een vinkje bij instellingen
onthouden.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Daan

Re: Netwerk wijziging

> [...]

> netwerknaam (SSID) Windows zal nu vragen naar de WPA key. Vul deze in en
> klik op verbinding maken. Zet ook een vinkje bij instellingen onthouden.

Hoi Mamamegs,

Hartelijk dank, ga het morgen proberen.
Hartelijk dank.

Daan

pck

Re: Netwerk wijziging
Mamamegs [MS MVP] was zeer hard aan het denken :
> [...]

> netwerknaam (SSID) Windows zal nu vragen naar de WPA key. Vul deze in en
> klik op verbinding maken. Zet ook een vinkje bij instellingen onthouden.

.... kleine nuance ... indien de OP zijn draadloos netwerk reeds heeft
ingesteld (WEP), zal hij meer dan waarschijnlijk de vraag naar de
netwerksleutel (WPA2) niet krijgen.
Hij dient deze in het beheerscherm van zijn draadloze verbinding
(configuratiescherm; netwerkcentrum) in te voeren.