Screensaver in VISTA

Guy Bierbooms

Screensaver in VISTA
Ik heb als screensaver 3Dtext gekozen, toegepast en bevestigd. Toch blijft
het beeld gewoon blanko als het scherm in sleep komt., om even daarna zelfs
gewoon terug op te komen met het opstartscherm...
Hoe kan ik dit verhelpen?
--
Guy Bierbooms
Cnut

Re: Screensaver in VISTA
"Guy Bierbooms" <GuyBierbooms@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> zelfs
> gewoon terug op te komen met het opstartscherm...

Door de vraag beter te stellen.
http://www.leren.nl/artikelen/2003/h...problemen.html
In het venstertje waar je de screensaver instelt staat een optie "energie
instellingen".
Kijk eens of deze instellingen niet haaks staan op het in werking gaan van
de screensaver.
Wat is bijvoorbeeld het aantal minuten voordat je screensaver aan gaat?
Wat gebeurd er als je op "voorbeeld" klikt?
Wat doen de andere screensavers?
Gebruik je de slaapstand?
Heb je een laptop?
Werk je soms op batterijen met een laptop? (= kortere tim-outs wat betreft
energie)

Guy Bierbooms

Re: Screensaver in VISTA
Bedankt voor de tips, maar ik heb nog geen oplossing. De tijd vóór sleepmode
staat op 10 minuten, zowel voor de PC als het beeldscherm. Ik werk op een
desktop PC, dus nooit op batterijen. He voorbeeld is correct zoals ik het
instel, maar in realiteit werkt het dus niet. Ik heb ook al andere
screensavers geprobeerd, en ik probeer nu ook nog het 'noorderlicht'.
Bedankt voor eventuele verdere tips.
--
Guy Bierbooms

> Bedankt voor de tips, maar ik heb nog geen oplossing. De tijd vóór
> sleepmode
> staat op 10 minuten, zowel voor de PC als het beeldscherm.

Daar gaat het mis, want die screensaver staat standaard ook op 10 minuten.
10 minuten voor zowel de PC als het beeldscherm is mijns inziens erg krap.
Zet beeldscherm op 20 minuten en de PC slaapstand op 25 a 30 minuten.
Dan kun je in ieder geval 10 minuten van je screensaver "genieten". ;-)

> [...]
> instel, maar in realiteit werkt het dus niet. Ik heb ook al andere
> screensavers geprobeerd, en ik probeer nu ook nog het 'noorderlicht'.

Guy Bierbooms

Re: Screensaver in VISTA
Nu heb ik het scherm op 20 minuten gezet, en de PC op 25. Het beeld valt dan
wel uit, de PC komt niet terug op, maar het beeld blijft blanko en geeft niet
de screensaver (noorderlicht) die ik gekozen heb. Ik denk dat er ergens een
fout zit in dat programma.
--
Guy Bierbooms

> [...]
> niet
> de screensaver (noorderlicht) die ik gekozen heb. Ik denk dat er ergens

Zie deze tip:
http://www.vistabits.nl/probleemoplo...werkt_niet.htm

Guy Bierbooms

Re: Screensaver in VISTA
Blijkbaar is dat toch hardnekkig: die link wijst naar windows updates, maar
dan krijg ik melding dat er geen updates voor mijn PC meer beschikbaar
zijn...
--
Guy Bierbooms

> Blijkbaar is dat toch hardnekkig: die link wijst naar windows updates,
> maar
> dan krijg ik melding dat er geen updates voor mijn PC meer beschikbaar
> zijn...

Hier staan de overige mogelijkheden beschreven:
http://support.microsoft.com/kb/913405
<Helaas in het Engels of een andere vreemde taal.>
Via onderstaande site is de update ook "los" verkrijgbaar:
http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/home.aspx
Vul "HID Non-User Input Data Filter" in en stop nr. 2 in je "mandje", tenzij
je een 64bit PC hebt.
"Microsoft - Other hardware - HID Non-User Input Data Filter Windows 7
Client,Windows Vista,Windows XP Drivers (Other Hardware) 9-1-2007 1.0.0.0
1,3 MB 1396709"
Daarna kun je een .zip bestand downloaden, genaamd (schrik niet):
"X86-ar_bg_zh-tw_cs_da_de_el_en_es_fi_fr_he_hu_it_ko_nl_no_...t-br_ro_ru_hr_sk_sv_th_tr_sl_et_lv_lt_zh-cn_pt_ja-nec-20031770_14a550124f981ded4a3ef9a866d123c4494ef4d3. zip"
Uitpakken in een willekeurige map.
Rechtsklikken op het .inf bestand en installeren.

> --
> Guy Bierbooms

Guy Bierbooms

Re: Screensaver in VISTA
Is nu OK - ik heb een boek van Academic Service gekocht, 'De echte Wiley
Bible', van Alan Simson, getiteld 'Windows Vista'. Daarin staat dat de tijd
van de schermbeveiliging korter moet zijn dan de energiebespraingstijd van
het scherm, en nu werkt het. Bedankt voor al je tips.
--
Guy Bierbooms

> [...]
> van de schermbeveiliging korter moet zijn dan de energiebespraingstijd van
> het scherm, en nu werkt het. Bedankt voor al je tips.

Prettig dat het nu wel werkt!
Maar dat had ik je echter ook al eerder verteld, zonder boek ;-)
<quote>

</quote>