Opstartproblemen

Leon Roelants

Opstartproblemen
Telkens als ik Windows Vista opstart kan ik om het even welk programma
openen (Windows Mail - Explorer - Word - Excell en noem maar op). Maar van
zodra er een programma geopend is blijft mijn pc hangen. Ik moet dan op
ctrl-alt-del drukken en dan werkt hij normaal voor de rest van de dag. Aan
de opstartprogramma's die er geladen worden ligt het niet. Dat heb ik al
uitgetest. Ik heb zelfs al drie keer een Recovery uitgevoerd waarbij de
fabrieksinstellingen van HP opnieuw ge´nstalleerd werden en ook dat helpt
niet. Heb al naar HP gebeld en ook die kunnen niet helpen. Ik zou mijn pc
moeten binnen doen (buiten garantie) maar dat vertik ik, dan blijf ik mij
liever behelpen met ctrl-alt-del. Is er iemand die hier raad mee weet?
Vriendelijk bedankt,
Leon

Re: Opstartproblemen
Leon Roelants schreef op 31-10-2008 15:56:
> [...]
> Ik zou mijn pc moeten binnen doen (buiten garantie) maar dat vertik ik,
> dan blijf ik mij liever behelpen met ctrl-alt-del. Is er iemand die hier

1. Alleen maar Ctrl-Alt-Del indrukken is voldoende? Verder hoeft je dan
nergens meer op te klikken??

2. Laat deze 2 programma's eens hun werk doen:

- SuperAntiSpyware Free
http://www.superantispyware.com/download.html
(de onderste keuze)
en
- Malwarebytes' AntiMalware
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
(gebruik "Download")

Leon Roelants

Re: Opstartproblemen

Bedankt voor de tip, Karel, maar het heeft niet geholpen.

news:9479d$490b2179$5353d4bc$31955@cache110.multik abel.net...

> [...]
> nergens meer op te klikken??
>
> 2. Laat deze 2 programma's eens hun werk doen:

Re: Opstartproblemen
Leon Roelants schreef op 31-10-2008 17:37:
> news:9479d$490b2179$5353d4bc$31955@cache110.multik abel.net...

> Bedankt voor de tip, Karel, maar het heeft niet geholpen.

En wat is het antwoord op mijn vraag 1. ?

Als je de PC opstart in Veilige Modus, zelfde probleem of niet?

Tenslotte: we zijn hier gewend _onderaan_ te antwoorden, dan blijft de
discussie misschien nog leesbaar ;-)

Leon Roelants

Re: Opstartproblemen

news:745e2$490b36d6$5353d4bc$8864@cache120.multika bel.net...

> En wat is het antwoord op mijn vraag 1. ?
>
> Als je de PC opstart in Veilige Modus, zelfde probleem of niet?
>
> Tenslotte: we zijn hier gewend _onderaan_ te antwoorden, dan blijft de
> discussie misschien nog leesbaar ;-)

Sorry, Karel, maar ik ben hier nieuw. Misschien een beetje geduld, ik
probeer te leren. Ja, zodra ik op ctrl-alt-del gedrukt hebt loopt alles
normaal. Meer hoef ik niet te doen.
Op uw aanraden heb ik mijn pc eens in de veilige modus opgestart en jawel
hoor, ook dan heb ik hetzelfde probleem en ook dan is het opgelost door op
ctrl-alt-del te drukken.
Hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben er niet gerust in.
Leon

Re: Opstartproblemen
Leon Roelants schreef op 31-10-2008 19:41:

> [...]

> door op ctrl-alt-del te drukken.
> Hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben er niet gerust in.

Nee, dat hoort allemaal niet. Dat het in Veilige Modus ook zo is, wijst
er op dat het geen gevolg van malware is.

Controleer met Regedit of deze 2 waarden correct zijn:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\Cu rrentVersion\Winlogon]
"Shell"="Explorer.exe"
"Userinit"="C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,"
(zonder die "-tekens)

Leon Roelants

Re: Opstartproblemen

news:8368$490b586b$5353d4bc$21637@cache110.multika bel.net...

> [...]
> "Shell"="Explorer.exe"
> "Userinit"="C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,"

Bedankt voor al de moeite die u voor me doet, Karel, maar de oplossing die u
me nu aanbiedt is voor mij Chinees. Ik ben al een oude gepensioneerde man en
weet niet hoe ik met Regedit moet werken. Goed, ik zal zo maar verder werken
zeker. Zo'n ramp is het nu ook weer niet om elke morgen op ctrl-alt-del te
drukken. Ik vreesde alleen maar dat er andere problemen zouden kunnen uit
voort komen.
Leon

Indy

Re: Opstartproblemen

"Leon Roelants" <felix.sperans@skynet.be> schreef in bericht

> [...]

> verder werken zeker. Zo'n ramp is het nu ook weer niet om elke morgen op
> ctrl-alt-del te drukken. Ik vreesde alleen maar dat er andere problemen

Als je nu eens het volgende uitvoert:
Start-Uitvoeren en type daar in:
Control Userpasswords2
en klikt dan op OK.
Nu kom je in het Gebruikersaccount en je klikt daar op de tab Geavanceerd.
Ik durf bijna te wedden dat er een vinkje staat bij:
Gebruikers moeten op Alt-CTRL-Del drukken.
Als je dit vinkje nu eens verwijdert?

Indy

Leon Roelants

Re: Opstartproblemen

"Indy >" <tris63@home.nl <invalid> schreef in bericht

> [...]

> Ik durf bijna te wedden dat er een vinkje staat bij:
> Gebruikers moeten op Alt-CTRL-Del drukken.

Het spijt me heel erg, Indy, zowel voor u als voor mij, u te moeten melden
dat "Gebruikers moeten op Ctrl-Alt-Del drukken" niet stond aangevinkt.
Spijtig.
Alleszins hartelijk bedankt,
Leon

SLe

Re: Opstartproblemen
On 31 okt, 21:08, "Indy" <tri...@home.nl <invalid>> wrote:
> [...]

> Als je dit vinkje nu eens verwijdert?
>
> Indy- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Ja, heel goed Indy!! Ik had hetzelfde probleem en verdomd: dat was 't
Bedankt. Sjef