harde schijf aktiviteit

wjadriaanse

harde schijf aktiviteit
Het valt mij op dat de harde schijf van mijn PC regelmatig en nogal
langdurig enorm veel aktiviteit vertoont. Het is dan een geratel van
jewelste. Op een gegeven moment houdt het gewoon weer op. Voor de goede
orde: er worden dan door mij geen programma's uitgevoerd en van virussen of
spyware is geen sprake. Ik vraag mij af of dit het gevolg is van normale
systeemprocessen van Vista of dat er meer aan de hand is.
Misschien een beetje ongedifferentieerde vraag, maar als er meer info nodig
is hoor ik het hier wel.
Bvd en vr gr
Wim Weemaes

Blackbird

Re: harde schijf aktiviteit

"wjadriaanse" <wjadriaanse@home.nl> schreef in bericht
news:3885$490aeaf5$524994e7$18754@cache1.tilbu1.nb .home.nl...
> [...]
> normale systeemprocessen van Vista of dat er meer aan de hand is.
> Misschien een beetje ongedifferentieerde vraag, maar als er meer info

Zomaar wat ideetjes, die mij hebben geholpen bij dit probleem.
- Staat defragmentatie op gepland uitvoeren? NIET aanbevolen dus, beter eens
in de week of 2 weken handmatig.
- Verdiep je ook eens in de Taakplanner, kijk aldaar bij bibliotheek>acties,
blijf van de system32 taken af, maar wellicht zijn er overbodige taken die
kunnen worden uitgeschakeld.

QPC

> [...]

> normale systeemprocessen van Vista of dat er meer aan de hand is.
> Misschien een beetje ongedifferentieerde vraag, maar als er meer info

Ja, het is om meerdere redenen normaal dat Vista meer schijf-aktiviteit
toont.
De herrie echter, die is geheel te wijten aan de (kwaliteit van de) pc zelf.

W. Weemaes

Re: harde schijf aktiviteit
> [...]
> bibliotheek>acties, blijf van de system32 taken af, maar wellicht zijn er
> overbodige taken die kunnen worden uitgeschakeld.

Bedankt voor je reaktie. Defrag is niet de "boosdoener", want dit wordt
slechts 1 x per maand uitgevoerd.
Ik zal me eens in taakplanner verdiepen. Zo op het eerste gezicht zie hier
ik niets bijzonders, maar ik moet zeggen dat ik het lastig vindt om hieruit
wijs te worden.
vr .gr.

sleutelaar

Re: harde schijf aktiviteit
Dat is de indexeringsservice die dat veroorzaakt
> [...]
> normale systeemprocessen van Vista of dat er meer aan de hand is.
> Misschien een beetje ongedifferentieerde vraag, maar als er meer info

ramon44

Re: harde schijf aktiviteit
Ratelende harde schijf

Bij Continu een ratelenbde harde schijf kan het zijn dat windows moeite heef
met het
afronden van de indexereing van de schijf.
tip =
Configuratiescherm ==> Indexcerings options ==Advanged ==> Rebuild

"sleutelaar" wrote:

> Dat is de indexeringsservice die dat veroorzaakt
> "wjadriaanse" <wjadriaanse@home.nl> schreef in bericht
> news:3885$490aeaf5$524994e7$18754@cache1.tilbu1.nb .home.nl...

frankie666mic

Re: harde schijf aktiviteit
sorry,maar dat is echt BS,het afronden heeft daar niets mee te
maken......system 32 taakplanner is de boosdoener!

"ramon44" wrote:

> [...]
> afronden van de indexereing van de schijf.
> tip =
> Configuratiescherm ==> Indexcerings options ==Advanged ==> Rebuild

QPC

Re: harde schijf aktiviteit

"frankie666mic" <frankie666mic@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
newsFA316A1-B62A-44F3-BE1D-B65D74F23E4E@microsoft.com...
> sorry,maar dat is echt BS,het afronden heeft daar niets mee te
> maken......system 32 taakplanner is de boosdoener!

Over BS gesproken!

ramon44 geeft een 'mogelijke' oorzaak (welke zou kunnen kloppen) en jij komt
met zo'n stellige opmerking dat de taakplanner de boosdoener is?
Er is er dus maar een die BS verkondigd en dat ben jij.
Het ratelen van de harde schijf kan meerdere oorzaken hebben, van indexeren,
tot het schrijven van virtueel geheugen of automatisch defragmenteren.
Op zich is dit niets om je zorgen over te maken, de pc zal er niet (veel)
aan prestatie door verliezen.
Wel is het natuurlijk zo dat het geratel op zich irritant kan zijn, maar dat
heeft niets met de schijfaktiviteit zelf te maken, maar met de keuze van de
harde schijf en de (goedkope?) behuizing.
Ik heb 7 harde schijven in mijn behuizing zitten en ik hoor ze totaal niet,
ook niet bij zware disk-aktiviteiten.