Resize picture

Evelien

Resize picture
soedemorgen.
Kan iemand mij vertellen of en hoe ik op mijn vista een risize picture kan
krijgen.
Was erg makkelijk in windows XP.
Hartelijke groet
Evelien
Andre

Re: Resize picture
Op Fri, 31 Oct 2008 02:25:01 -0700 schreef Evelien , :

>soedemorgen.
>Kan iemand mij vertellen of en hoe ik op mijn vista een risize picture kan
> [...]

Irfanview is daar prima voor, is feeware

http://www.irfanview.net/

ook in het nederlands

--
Groetjes
André (VB)
Blackbird

Re: Resize picture

"Evelien" <Evelien@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> soedemorgen.
> Kan iemand mij vertellen of en hoe ik op mijn vista een risize picture kan
> [...]

het kan omslachtig met Windows Photo Gallery of Windows LivePh.G. maar het
gaat veel effectiever en simpeler met Irfanview (gratis download), een all
purpose foto editor

Leonardo

Re: Resize picture
"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> Irfanview is daar prima voor, is feeware
>
> http://www.irfanview.net/
>
> ook in het nederlands

FastStone Image Viewer en/of FastStone Photo Resizer zijn ook mooie gratis
programma's. Of heel uitgebreid: GIMP (GNU Image Manipulation Program)

OT:
@Andre: Ik zoek me een slag in de rondte om de grootte van een foto te
verkleinen (dus niet de afmetingen)
Ulead SmartSaver Pro is hiervoor een mooi programma maar krijg ik niet aan
de praat op VistaHome Premium 64-bit.
--
Groet, Leonardo.
Navigare necesse est

Evelien

RE: Resize picture
Hallo
Ik heb het zelf al gevonden en geef dan ook deze site door voor eventueel
andere liefhebbers
http://www.pieterbos.com/index.php?o...100&Item id=9

Bedankt voor de antwoorden.
Groet Evelien

"Evelien" wrote:

> soedemorgen.
> Kan iemand mij vertellen of en hoe ik op mijn vista een risize picture kan
> [...]

Blackbird

Re: Resize picture

"Leonardo" <use@reply.to.invalid> schreef in bericht
> [...]

> verkleinen (dus niet de afmetingen)
> Ulead SmartSaver Pro is hiervoor een mooi programma maar krijg ik niet aan

Een foto verkleinen doe je door procentueel te verkleinen. Nomaals, dat kan
uitstekend met Iranview. Als je het te veel moeite vindt om dit fantastische
programma te downloaden kan het eventueel ook online met
http://www.resizer.nl/nl.html

Andre

Re: Resize picture
Op Fri, 31 Oct 2008 13:23:18 +0100 schreef Leonardo , :

>@Andre: Ik zoek me een slag in de rondte om de grootte van een foto te
>verkleinen (dus niet de afmetingen)

resize is verkleinen en dan verkleinen ook de afmetingen. :-)

Foto verkleinen en de afmetingen behouden, rare kronkel. ;-)

--
Groetjes
André (VB)
Andre

Re: Resize picture
Op Fri, 31 Oct 2008 05:28:02 -0700 schreef Evelien , :

>Hallo
>Ik heb het zelf al gevonden en geef dan ook deze site door voor eventueel
>andere liefhebbers
>http://www.pieterbos.com/index.php?o...100&Item id=9

prima,
ik blijf toch bij Irfanview,
doet hetzelfde en nog veel meer.

--
Groetjes
André (VB)
Leonardo

Re: Resize picture
"Blackbird" <Blackbird@qmail.com> schreef in bericht

> [...]
> kan uitstekend met Iranview. Als je het te veel moeite vindt om dit
> fantastische programma te downloaden kan het eventueel ook online met

Bedankt voor je reactie.
Dat heet dus 'procentueel' verkleinen. Soms ziet men dingen over het hoofd.
Ik zal eerst eens naar zoiets in mijn FastStone-programma's zoeken en anders
Iranview down-loaden. Wat een uitzoekerij om een foto te verkleinen van
pakweg 300 Kb naar 50 Kb _zonder_ dat zijn afmetingen veranderen.
--
Groet, Leonardo.
Navigare necesse est

> resize is verkleinen en dan verkleinen ook de afmetingen. :-)
>
> Foto verkleinen en de afmetingen behouden, rare kronkel. ;-)

Ulead SmartSaver Pro deed dat overigens prima in XP.
Als dat onmogelijk zou zijn zou je je webspace snel volhebben. Daarvoor moet
je dus _zonder_ dat de afmetingen veranderen de bestandsgrootte verkleinen.
Hoe de bewerking officieel heet zou ik niet weten.
--
Groet, Leonardo.
Navigare necesse est