Verkenner traag bij grote bestanden in een map

Eric Rechter

Verkenner traag bij grote bestanden in een map
Hallo,

Als ik in de verkenner een map open waarin grote bestanden staan dan duurt
het vrij lang voordat verkenner alle bestanden weergeeft. De grijze
statusbalk bovenin de verkenner loopt dan ook tergend langzaam van link naar
rechts. Bij mappen met kleine en weinig bestanden gaat het wel snel. Het
lijkt erop dat verkenner eerst steeds het hele bestand gaat indexeren. Het
indexeren in Vista heb ik al uit gezet, maar dit helpt niet.

Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is?

Eric

Cnut

Re: Verkenner traag bij grote bestanden in een map
"Eric Rechter" <noreply@newsgroups.com> schreef in bericht
> [...]
> Het indexeren in Vista heb ik al uit gezet, maar dit helpt niet.
>
> Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is?

Grote bestanden, wat noem jij groot?
Wat voor soort bestanden zijn het?
Is je anti virus in orde?
Wat start er allemaal automatisch op?
Hoeveel RAM geheugen heeft je PC of laptop?
Zitten er soms .zip bestanden bij?
http://annoyances.org/exec/show/article03-202

Eric Rechter

> [...]

> Is je anti virus in orde?
> Wat start er allemaal automatisch op?
> Hoeveel RAM geheugen heeft je PC of laptop?

Groot = vanaf 1 GB ongeveer.
Geen zip-bestanden
RAM = 3 GB
Er start naast de virusscanner (die in orde is) niets automatisch op, het is
een vrijwel schone Vista installatie.

Overigens zie ik dit fenomeen bij iedere Vista machine. Op een XP machine
zijn deze mappen gewoon met normale snelheid in te zien.

Wim Hekken ;-)

Eric Rechter schreef:

> [...]
>
> Overigens zie ik dit fenomeen bij iedere Vista machine. Op een XP machine
> zijn deze mappen gewoon met normale snelheid in te zien.

Als je aan die mappen wat heb veranderd of hebt toegevoegd, zal het
indexeringsprogramma automagisch aan de gang gaan. XP kent geen
indexeringsprogramma
--

Wim Hekken ;-)
Carpe Diem

"Eric Rechter" <eric@newsgroups.nl> schreef in bericht

> [...]
>
> Overigens zie ik dit fenomeen bij iedere Vista machine. Op een XP machine
> zijn deze mappen gewoon met normale snelheid in te zien.

Ik heb een map met 8 Acronis images van tussen de 7,51 GB en 3,5 GB en daar
is niks mis mee kwa snelheid, net zo min als mijn map met films.
Indexeren staat bij mij ook uit. Wellicht is Free Commander iets voor je (?)
http://www.freecommander.com/
Verder kwam ik dit nog ergens tegen:
"My fix for the problem was to enter WINDOWS EXPLORER, choose TOOLS, choose
FOLDER OPTIONS, on the GENERAL TAB, choose "USE WINDOWS CLASSIC FOLDERS",
and then hit OK."
en in "beeld", "lijst" of "details" gebruiken uiteraard.