Windows Vista: Pasw Admin.

Jomla

Windows Vista: Pasw Admin.
Hallo.

Mijn pa is voor een maand op zakenreis. Ik moet dringend een programma voor
school installeren. Nu ben ik standaardgebruiker, ik kan dus niets
installeren zonder zijn pasw. Ik heb al gebeld, maar hij wil het niet geven.
Is er een manier op dat pasw oftwel te verwijderen, te omzeilen, te kraken?

Jomla

Re: Windows Vista: Pasw Admin.
Jomla schreef op 30-10-2008 15:03:
> [...]
> installeren zonder zijn pasw. Ik heb al gebeld, maar hij wil het niet
> geven. Is er een manier op dat pasw oftwel te verwijderen, te omzeilen,

Je wilt dus onterft worden ? :-(

Blackbird

Re: Windows Vista: Pasw Admin.

"Jomla" <unknown@dress.com> schreef in bericht
> [...]
> installeren zonder zijn pasw. Ik heb al gebeld, maar hij wil het niet
> geven. Is er een manier op dat pasw oftwel te verwijderen, te omzeilen, te

leuke smoes

Jomla

Re: Windows Vista: Pasw Admin.

news:1507a$4909c223$5353d4bc$21003@cache120.multik abel.net...

> Je wilt dus onterft worden ? :-(

Dat is nu niet direct de bedoeling. En dit is echt geen smoes. Is er een
manier?

Re: Windows Vista: Pasw Admin.
Jomla schreef op 30-10-2008 15:43:

> news:1507a$4909c223$5353d4bc$21003@cache120.multik abel.net...

> Dat is nu niet direct de bedoeling. En dit is echt geen smoes. Is er een
> manier?

Ja, http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ , maar dat zal hij *zeker*
achteraf merken ;-)

Re: Windows Vista: Pasw Admin.
karelV schreef op 30-10-2008 16:12:

> Ja, http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ , maar dat zal hij *zeker*
> achteraf merken ;-)

Iets minder rigoureus: opstarten in Veilige Modus en proberen in te
loggen als de Administrator. Standaard zit daar geen password op.
Dan via Gebruikersaccounts jezelf beheerdersrechten geven.

Eurocounter

Re: Windows Vista: Pasw Admin.
> Iets minder rigoureus: opstarten in Veilige Modus en proberen in te loggen
> als de Administrator. Standaard zit daar geen password op.
> Dan via Gebruikersaccounts jezelf beheerdersrechten geven.

Hij zal de standard admin account niet zien denk ik.
Wel de admin account van zijn pa.

Hij moet eerst in de user cmd runnen als admin maar da zal nie gaan zonder
pw.
in de cmd moet hij dan volgende commando intypen om de adminnistrator
account zichtbaar te maken.
net users Adminsitrator /active:Yes

mvg

Jomla

Re: Windows Vista: Pasw Admin.

news:66dfc$4909d1b6$5353d4bc$12457@cache120.multik abel.net...

> Iets minder rigoureus: opstarten in Veilige Modus en proberen in te loggen
> als de Administrator. Standaard zit daar geen password op.
> Dan via Gebruikersaccounts jezelf beheerdersrechten geven.

Hoe start je hem op in veilige modus??

grtz

Wim Hekken ;-)

Re: Windows Vista: Pasw Admin.
Jomla schreef:

> news:66dfc$4909d1b6$5353d4bc$12457@cache120.multik abel.net...

> Hoe start je hem op in veilige modus??

Bij het opstarten van je computer verschillende keren op de functietoets
F8 te "timmeren".
--

Wim Hekken ;-)
Wim Hekken ;-)

Re: Windows Vista: Pasw Admin.
Jomla schreef:
> [...]
> installeren zonder zijn pasw. Ik heb al gebeld, maar hij wil het niet
> geven. Is er een manier op dat pasw oftwel te verwijderen, te omzeilen,

Jij zoekt ruzie met je vader. Hij heeft niet voor niets een wachtwoord
ingesteld.
--

Wim Hekken ;-)
Carpe Diem