kan externe harde schijf niet veilig verwijderen

Marius

kan externe harde schijf niet veilig verwijderen
Ik heb een nieuwe laptop met daarop Vista ultimate.
Als ik via USB een externe harde schijf (Freecom 320GB) aankoppel dan kan ik
hem na gebruik niet veilig verwijderen.
Met USB-sticks heb ik geen probleem, maar bij deze externe harde schijf
krijg ik de melding: "Kan het apparaat Algemeen volume nu niet stoppen.
Probeer het apparaat later opnieuw te stoppen."
Er zijn geen andere programma's actief die deze schijf gebruiken, waarom
krijg ik dan wel de melding? Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Nu ben ik (om problemen met de harde schijf te voorkomen) min of meer
verplicht om de laptop uit te schakelen en pas dan de externe harde schijf
uit de usb-poort te halen.

Cnut

Re: kan externe harde schijf niet veilig verwijderen
"Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht
> [...]
> Nu ben ik (om problemen met de harde schijf te voorkomen) min of meer
> verplicht om de laptop uit te schakelen en pas dan de externe harde schijf

Vanuit computer (rechtsklik) > beheren > rechtse muisklik op de
schijfletter, klik "Eigenschappen", Selecteer het tabblad "Hardware",
selecteer in het lijstje opnieuw je schijf.
Klik op "Eigenschappen" , selecteer het tabblad "Beleidsinstellingen", kijk
na of "Optimaliseren voor snelle verwijdering" geselecteerd is (en lees ook
even de tekst die daarbij staat)
En dan gewoon eruit *pleuren*!

"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht
> "Marius" <anonymous@microsoft.invalid> schreef in bericht
>>

> Vanuit computer (rechtsklik) > beheren >

Sorry, ik ging iets te snel, je moet dit doen door de optie opslag >
schijfbeheer te kiezen.

> [...]
> kijk na of "Optimaliseren voor snelle verwijdering" geselecteerd is (en
> lees ook even de tekst die daarbij staat)

Marius

> "Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht

> Sorry, ik ging iets te snel, je moet dit doen door de optie opslag >
> schijfbeheer te kiezen.

thanks