Windows mail Bijlagen openen

Pieter

Windows mail Bijlagen openen
Hallo,
ik heb sinds ik een nieuwe laptop met Vista Windows mail heb, problemen met
windows mail. Mijn eerste probleem is als ik een lange mail aan het schrijven
ben en die wil versturen, dan lukt dit niet. Ik sla dan eerst de tekst op,
sluit windows mail af en open het windows mail en dan pas kan het bericht
versturen. Ik snap wel dat dan ondertussen de vernbinding verbnroken is, maar
weet niet wat ik daar aan moet doen?

Mijn tweede probleem is, als ik een bijlage me**** open, is er niks aan de
ghand, maar wil ik het later nog eens openen (dus zonder het eerst opgeslagen
te hebben) dan krijg ik de mededeling dat er een fout is en wordt me gevraagd
of ik daar een rapport over wil versturen. dan wordt Windows mail afgesloten
en opnieuw opgestart. Dit kan ook gebeuren nadat ik de bijlage geopend heb en
daarna wil opslaan. Twee keer iets met de bijlage doen, is dus niet mogelijk.
Graag jullie feedback!

Re: Windows mail Bijlagen openen
Op maandag 27-10-2008 tiepte Pieter de volgende wijze woorden :
> [...]
> daarna wil opslaan. Twee keer iets met de bijlage doen, is dus niet mogelijk.

Windoews Mail repareren?
http://vistabits.nl/probleemoplossin...instellen.html

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Jo Engelen

Re: Windows mail Bijlagen openen

> Windoews Mail repareren?
> http://vistabits.nl/probleemoplossin...instellen.html

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl
>
> Alles over Windows 7 op
> www.sevenbits.nl

Het tweede probleem heb ik ook (Twee keer iets met de bijlage doen, is niet
mogelijk) . WindowsMail opnieuw instellen heeft mij niets opgeleverd.
Mijn (tussen) oplossing : Outlook geinstalleerd ( werkt wél zoals het hoort)
voor mijn gewone mail, en voor de nieuwsgroepen gebruik ik nog steeds
Windows Mail.

Jo

Re: Windows mail Bijlagen openen
Op dinsdag 28-10-2008 tiepte Jo Engelen de volgende wijze woorden :

> [...]
> voor mijn gewone mail, en voor de nieuwsgroepen gebruik ik nog steeds Windows

Misschien is het installeren van Windows Live Mail ook een optie?
http://get.live.com/WL/config_all

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Jo Engelen

> Op dinsdag 28-10-2008 tiepte Jo Engelen de volgende wijze woorden :

> Misschien is het installeren van Windows Live Mail ook een optie?
> [...]

Windows Live mail geinstalleerd.
Bestand1.pps geopend : géén probleem.
Hierna bestand2.pps proberen te openen: Windows Live Mail werkt niet meer!!!
Ofwel : hetzelfde probleem als met Windows Mail!
Goede poging, maar helaas.
Evengoed bedankt voor de suggestie.

Jo

René

"Pieter" wrote:

> [...]
> daarna wil opslaan. Twee keer iets met de bijlage doen, is dus niet mogelijk.

Ik heb sinds enige tijd hetzelfde probleem. Indien ik meerdere bijlagen
tegelijk op wil slaan, gaat het bij de eerste twee soms goed, maar daarna
altijd fout. Het venster van Windows Mail wordt licht; het blauwe rondje
draait een hele tijd; daarna krijg ik de melding dat Windows Mail niet meer
werkt. Soms kan ik ook het eerste, of de eerste twee berichten niet opslaan.
Het direct openen van een bestand in het bericht lukt de ene keer wel; de
andere keer niet. Het gaat zeker mis indien ik een bestand voor de tweede
keer open.
René.

René schreef op 28-10-2008 21:16:

> [...]
> andere keer niet. Het gaat zeker mis indien ik een bestand voor de tweede

Bij lezen van de links in
http://www.google.nl/search?source=i...e+zoeken&meta=
wordt dit misgedrag steeds in verband gebracht met Norton antivirus 2008.
Een citaat:
" I went into my Norton Security and disabled:
"Scanning for Microsoft Office Documents / Real Time Protection /
General Settings / How to Keep MS Office Documents Protected / Turn On
Scanning for MS Office Documents (requires MS Office 2000 or later). "

Uitschakelen van de die plugin zou dus kunnen helpen. In de 2009 versie
zou het probleem trouwens opgelost zijn.
Verstandiger:
http://service1.symantec.com/SUPPORT...05033108162039

Jo Engelen

Re: Windows mail Bijlagen openen
news:e9cb2$49077ff8$5353d4bc$9353@cache120.multika bel.net...

> [...]
>
> Uitschakelen van de die plugin zou dus kunnen helpen. In de 2009 versie
> zou het probleem trouwens opgelost zijn.

Hoera!!!!
Joepie!!!!!
Norton Internet Security Opties>Realtime beveiliging>Algemene instellingen>
Microsoft Office-documenten beveiligd houden> Scannen op Microsoft
Office-documenten inschakelen (vereist Microsoft Office 200 of hoger) : hier
het vinkje weghalen.
Het uitschakelen van deze plugin heeft het probleem opgelost!!!!!!!!

Dus: karelV bedankt!

Maar Norton blijf ik voorlopig nog gebruiken!

Jo

Voor de wat stevigere muziek : Rock Station Little Angel (
http://www.shoutcast.com/directory/?s=little%20angel )

René

Re: Windows mail Bijlagen openen
<knip>

Beste KarelV,
Je hebt het weer geflikt! Mijn hartelijke dank.
René.