Mapinstellingen worden niet onthouden vista 64 bit

miranda

Mapinstellingen worden niet onthouden vista 64 bit
hallo allemaal

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
ik ben altijd met scrappen bezig (paint shop pro)
nu heb ik sinds kort een nieuwe pc met vista 64 bit erop
het probleem is nu
ik kan mijn mapinstellingen niet goed zetten
als ik een map heb met bijv een scrapset
dan wil ik op die map een pictogram plaatsen
met een voorbeeld van de scrapset
maar dat wil dus niet lukken
vista onthoudt mijn instellingen niet
of ik krijg een ander voorbeeld te zien van een hele andere map
aangezien ik honderde scrapsets heb
is het nu onmogenlijk om de goede er uit te pakken
en ben ik verplicht om mapje voor mapje te openen
voordat ik de goede scrapset te pakken heb

zo een lang verhaal maar ik hoop dat jullie kunnen helpen

gr miranda
Mark Veldhuis

Re: Mapinstellingen worden niet onthouden vista 64 bit
> [...]
> voordat ik de goede scrapset te pakken heb
>
> zo een lang verhaal maar ik hoop dat jullie kunnen helpen

http://vistabits.nl/probleemoplossin..._onthouden.htm

Helpt dit?

Mark Veldhuis.

miranda

Re: Mapinstellingen worden niet onthouden vista 64 bit
hoi mark

ik heb dit geprobeerd maar het werkt niet helaas
heb je nog andere ideeen
want op het internet kan ik hier niets over vinden
alleen wat jij ook net melde
in ieder geval bedankt voor het meedenken

gr miranda

"Mark Veldhuis" wrote:

> http://vistabits.nl/probleemoplossin..._onthouden.htm
>
> Helpt dit?
>
> --
>

> Met vriendelijke groet,
> Mark Veldhuis.

Cnut

Re: Mapinstellingen worden niet onthouden vista 64 bit
"miranda" <miranda@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> want op het internet kan ik hier niets over vinden
> alleen wat jij ook net melde
> in ieder geval bedankt voor het meedenken

Mmm, "honderden", dan zit ik toch te denken aan de z.g. bags mru. 5000
mappen onthoudt Vista standaard, probeer dit eens en maak er 10000 van:
http://www.mydigitallife.info/2007/1...e-memory-size/

miranda

Re: Mapinstellingen worden niet onthouden vista 64 bit

volgens mij wertkt het
ik heb tot nu toe een paar mappen kunnen veranderen\
wat eerder niet lukte
mocht ik nog problemenm hebben \zal ik ff gillen
heel erg bedankt voor je hulp

gr miranda
"Cnut" wrote:

> [...]

> Mmm, "honderden", dan zit ik toch te denken aan de z.g. bags mru. 5000
> mappen onthoudt Vista standaard, probeer dit eens en maak er 10000 van:

Cnut

> volgens mij wertkt het
> ik heb tot nu toe een paar mappen kunnen veranderen\
> wat eerder niet lukte
> mocht ik nog problemenm hebben \zal ik ff gillen
> heel erg bedankt voor je hulp

Ik heb zelf 12.596 mappen op C:, dus het kan zijn dat je nog hoger moet dan
10.000.

> gr miranda

miranda

Re: Mapinstellingen worden niet onthouden vista 64 bit
achteraf werkt het toch niet
ik heb nog steeds hetzelfde probleem
ik heb een paar mappen kunnen veranderen
maar meer ook niet
ook merk ik
dat als ik een map heb met een tekstdocument erin
dat hij dan niet te veranderen is
haal ik dat tekstdocument weg dan kan ik hem wel weer veranderen
erg raar allemaal
dus mss nog andere ideeen

gr miranda

"Cnut" wrote:

> "miranda" <miranda@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Ik heb zelf 12.596 mappen op C:, dus het kan zijn dat je nog hoger moet dan
> 10.000.

Cnut

> [...]
> dat hij dan niet te veranderen is
> haal ik dat tekstdocument weg dan kan ik hem wel weer veranderen

Overnieuw beginnen in Extra > mapopties > weergave > "standaardinstellingen
herstellen", daarna heel goed kijken wat je instelt / afvinkt bij de geboden
opties in het weergave menu, voordat je "op alle mappen toepassen kiest"
Die mappen met scrapsets, hoe doe je dat? selecteer je die eerst allemaal of
per categorie en kies je dan "eigenschappen" > aanpassen > ander pictogram?
Beschrijf eens hoe je dat veranderingsproces aanpakt?
Ik redeneer dus wel vanuit de algemene instelling "klassiek bureaublad" want
zo staat het bij mij, bij jou misschien niet?.
Ik ben in staat om desgewenst elke map een eigen icoon te geven met tekst,
afbeelding of wat dan ook, mits er *.ico bestanden voorhanden zijn.
Die verzamelingen *.ico bestanden zitten vaak verpakt in een .exe of een
..dll, maar losse afbeeldingen zijn ook gemakkelijk te converteren naar .ico
Dus, bijvoorbeeld deze:
http://www.lia-s-scraps.nl/liasscrap...pset21-01.jpeg
kun je omzetten (converteren) naar .ico en dan als het ware op een map of
meerdere mappen "plakken". Ik heb het even uitgeprobeerd met die foto en dat
werkt.

> gr miranda

miranda

Re: Mapinstellingen worden niet onthouden vista 64 bit
goedemorgen

ik doe het dus zo
ik heb bijv een map genaamt scraps
in de map zittten 26 hoofd mappen
volgens het alfabet A B C enz
in die mappen zitten de makers van de sets
dus kay miller staat in me K map
in dat mapje zitten 65 mapjes met allemaal een andere set
dus een set per mapje
elk mapje heeft zijn eigen preview van zijn setje
maar bij een aantal lukt dat niet
hier een printscreen ervan

http://s205.photobucket.com/albums/b...ent=Image1.jpg

op zich is dat niet zo een heel groot drama
maar ik heb best veel mappen waar ik de preview niet kan veranderen
of waar een heel ander voorbeeld op zit dan wat in de map zit

ieder mapje heeft zijn eigen preview
zodat ik het makkelijk kan terugvinden

gr miranda

"Cnut" wrote:

> [...]

> meerdere mappen "plakken". Ik heb het even uitgeprobeerd met die foto en dat

miranda

Re: Mapinstellingen worden niet onthouden vista 64 bit
oww vergeet wat
als ik een pictogram wil veranderen
klik ik rechts op de map en kies dan voor eigenschappen
en op tabblad aanpassen kies ik voor bestand selecteren
en zoek dan het betreffende afbeelding op
"Cnut" wrote:

> [...]

> meerdere mappen "plakken". Ik heb het even uitgeprobeerd met die foto en dat

e-mail kan niet verwijderd worden mimi microsoft.public.windows.vista.mail 1 04-21-2008 20:29
e-mail kan niet worden geopend John microsoft.public.nl.windows.vista 2 03-28-2008 16:24
Site kan niet geopend worden George microsoft.public.nl.windows.vista 20 03-15-2008 15:55
Old programfiles vista kan niet worden verwijderd Atlantian microsoft.public.nl.windows.vista 7 11-02-2007 08:12
Usb apparaten worden niet herkent Kietje microsoft.public.nl.windows.vista 1 09-19-2007 10:01