Systeemherstel

Floyd

Systeemherstel
Ik werk (op zich naar tevredenheid) met Vista Home Premium. Zo nu en dan is
het wel eens wenselijk om na een installatie een systeem herstel uit te
voeren, maar die lukt eigenlijk nooit. Steeds krijg ik de melding terug dat
e.e.a. niet gelukt is vanwege een onbekende fout. Herstelpunten worden met
regelmaat gemaakt, maar terugzetten naar een van deze punten lukt dus
eigenlijk nooit. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Jan V

Re: Systeemherstel

"Floyd" <pietdevlugt@home.nl> schreef in bericht
> [...]
> met regelmaat gemaakt, maar terugzetten naar een van deze punten lukt dus
> eigenlijk nooit. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Heb dezelfde ervaring. Maar vanuit de veilige modus lukte een systeemherstel
steeds wel!

--
Jan V

Cnut

> [...]
> met regelmaat gemaakt, maar terugzetten naar een van deze punten lukt dus
> eigenlijk nooit. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Dat kan vanalles zijn, kijk eens rond op deze site, over "system restore" in
Vista.
http://bertk.mvps.org/html/vista.html
krijg je trouwens een specifieke foutmelding?
http://bertk.mvps.org/html/eerrormsgsv.html
Staat er iets in computerbeheer > logboeken?
Trouwens, mijn advies is om diskimages te maken en systeem herstel uit te
zetten.
b.v. met Acronis True Image
http://www.acronis.com/
http://miniwebsite.easycomputing.com...1/default.html

Re: Systeemherstel
Op zaterdag 25-10-2008 tiepte Jan V de volgende wijze woorden :
> "Floyd" <pietdevlugt@home.nl> schreef in bericht

> Heb dezelfde ervaring. Maar vanuit de veilige modus lukte een systeemherstel
> steeds wel!

Als het in de veilige modus wel lukt kunt je er haast zeker vanuit gaan
dat er een driver ergens in de weg zit...

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Peter

Re: Systeemherstel
Ik heb hetzelfde probleem.
Naar aanleiding van een aantal problemen heb ik Vista opnieuw moeten
herinstalleren, maar het probleem bijft zich voordoen.
"Jan V" <Jan@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> "Floyd" <pietdevlugt@home.nl> schreef in bericht

> Heb dezelfde ervaring. Maar vanuit de veilige modus lukte een
> [...]

Re: Systeemherstel
Op zondag 26-10-2008 tiepte Peter de volgende wijze woorden :
> Ik heb hetzelfde probleem.
> Naar aanleiding van een aantal problemen heb ik Vista opnieuw moeten
> herinstalleren, maar het probleem bijft zich voordoen.
> "Jan V" <Jan@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

Aan alle drie de posters, willen jullie je hardwareconfiguratie eens
posten? En welke antivirus gebruiken jullie?

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Jan V

Re: Systeemherstel

> Aan alle drie de posters, willen jullie je hardwareconfiguratie eens
> posten? En welke antivirus gebruiken jullie?

Ik gebruik nu AVG en in de 'probleemtijd ' was Panda actief.
Windows Vista Ultimate SP1

Moederbord MS-7367
CCPU AMD Athlon(tm) 64x2 Dual Core Processor 5000+
CPU Speed 2600 MHz
Memory Nanya DDR2 (PC2-5300) 4 x 512 MB
Bios American Megatrends Inc. V3.085
Network Adapter Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit
Ethernet
NIC (NDIS 6.0)
Display Adapter NVIDIA GeForce 8400 GS
Monitor iiyama PLE2003WSV
Hard Disk WD3200AA-JB
C: 60 GB (34 GB free) systeem
D: 8 GB (5,6 GB free) recovery
E: 230 GB (188 GB free) data
DVD Drive Optiarc DVD RW AD-7200S ATA Device
Sound Realtek High Definition Audio

--
Jan V

Floyd

Re: Systeemherstel

> [...]

> Aan alle drie de posters, willen jullie je hardwareconfiguratie eens
> posten? En welke antivirus gebruiken jullie?

Naam van besturingssysteem Microsoft« Windows VistaT Home Premium
Versie 6.0.6001 Service Pack 1 Build 6001
Systeemmodel Medion MS-7502
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz, 2400 MHz, 4 core('s),
4 logische processor(s)
BIOS-versie/datum Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, 1-11-2007
SMBIOS-versie 2.5
Map met Windows C:\Windows
Systeemmap C:\Windows\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
HAL (Hardware Abstraction Layer) Versie = "6.0.6001.18000"
Ge´nstalleerd fysiek geheugen (RAM) 3,00 GB
Totaal fysiek geheugen 3,00 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 1,84 GB
Totaal virtueel geheugen 6,19 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 5,01 GB
Ruimte voor wisselbestand 3,29 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

> [...]

> Aan alle drie de posters, willen jullie je hardwareconfiguratie eens
> posten? En welke antivirus gebruiken jullie?

Virusscanner Norton Internet Security
Vi