Mappen naar nieuwe partitie

Robby

Mappen naar nieuwe partitie
Hoi aan allen,
sinds ik met men ene LT op Vista ben gaan "WERKEN" heb ik toch enige
problemen. Ik zou al mijn mappen, Afbeeldingen Documenten .... , naar een
andere partitie willen verplaatsen en dit voor de gekende zekerheid. Als ik
de weg volg zoals beschreven in de help functie krijg ik dubbele
vermeldingen. Ik verklaar mij nader: ik krijg twee keer D:\ Afbeeldingen in
mijn lijst mappen, en deze is niet meer te verwijderen, om te Kot ..... .
wat doe ik verkeerd en wie kent de juiste oplossing? Deftig uitleggen aub
want ik ben geen 20 meer!!
Nu reeds dank U

Robby

Re: Mappen naar nieuwe partitie
Op donderdag 23-10-2008 tiepte Robby de volgende wijze woorden :
> [...]
> doe ik verkeerd en wie kent de juiste oplossing? Deftig uitleggen aub want ik

Als je het via het tabblad lokatie in de eigenschappen van de map doet,
moet je wel opletten dat als je gevraagd wordt om alle bestanden te
verplaatsen, je dat ook inderdaad doet, anders eindig je met twee
dezelfde mappen in je gebruikersmap.

Wat betreft het terugzetten van je mappen, deze tip van KarelV:

Ga naar Start en typ in het zoekvlak regedit.exe
Navigeer naar de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER
\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explore r\User Shell Folders.

Standaard is het My Pictures REG_EXPAND_SZ %userprofile%\Pictures
In plaats van %userprofile%\Pictures kun je daar dus ook zetten
d:\Rob\Pictures of zoiets.

Die opgegeven map ('d:\Rob\Pictures') nog niet aanmaken!

Vervolgens de volgende opdracht ingeven:
Start - in 'zoekvlak' typen shell:My Pictures <enter>

De map pictures zou nu weer aanwezig moeten zijn op de opgegeven
plaats.

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Stefan

"Robby" wrote:

> [...]
>
> Ik heb een probleem met het verplaatsen van foto's. Ik had foto's verplaatst naar een andere map. In de map mijn afbeeldingen blijf ik de tumbnails zien en wanneer ik ze aanklik krijg ik om te openen krijg ik de melding dat ze verplaatst zijn. Als ik een search uitvoer naar jpg-bestanden kom ik bij de map mijn afbeeldingen terecht en de bestanden die ik mis maar kan ze niet openen.

Is er een manier om mijn bestanden terug te halen ?

Stefan schreef op 9-12-2008 23:00:

> [...]
> Is er een manier om mijn bestanden terug te halen ?

Een normaal mens zou zeggen: verplaats die .jpg's dan terug naar hun
oorspronkelijke map. Gaat dat niet?

Stefan

Re: Mappen naar nieuwe partitie
Dit dacht ik ook maar wanneer ik dit probeer krijg ik dezelfde melding dan
wanneer ik de bestanden wil bekijken.

Stefan schreef op 10-12-2008 21:21:

> Dit dacht ik ook maar wanneer ik dit probeer krijg ik dezelfde melding dan
> wanneer ik de bestanden wil bekijken.

Welke melding krijg je dan als je die .jpg's (in de nieuwe map) probeert
te openen / bekijken ?

En: we beantwoorden hier berichten bij voorkeur *onderaan*, dan blijft
het geheel misschien nog leesbaar.