ntoskrn1.exe...

Eric van Dijken

ntoskrn1.exe...
Bij mijn buurman die mij als zeer deskundig op het gebied van computers
beschouwd, ziet, als hij zijn laptop opstart, de volgende mededeling:

kan volgende bestand niet vinden: ntoskrn1.exe
status: oxcooooo98
Windows Vista

Het scherm adviseerd om de Windowsschijf in de drive te plaatsen en Vista te
upgraden.
Zo gezegd zo gedaan.

Nadat de computer weer even gebruikt te hebben komt weer dezelfde mededeling
op het scherm.

Wat kan ik nu nog doen om de laptop van m'n buurman aan de praat te krijgen
en mijn verbrijzelde aanzien weer te herstellen?

Ik heb dit probleem al gegoogeld maar een echt éénduidige oplossing heb ik
daar ook niet gevonden. Wel dat het een nogal hardnekkig probleem schijnt te
zijn...

Eric

Bruce Levi

Re: ntoskrn1.exe...

{snip]

http://simple-pc-help.com/support/ex...FQO11Aod2jAjxQ
--
Bruce Levi
The Netherlands

Humans believe they are devils pretending to be angels when, in fact, the reverse is true.
- Support bacteria! It's the only culture some people have! -
Cnut

Re: ntoskrn1.exe...
"Eric van Dijken" <evandijken@hetnet.nl> schreef in bericht
news:49007055$0$27206$ba620dc5@text.nova.planet.nl ...
> [...]
> beschouwd, ziet, als hij zijn laptop opstart, de volgende mededeling:
>
> kan volgende bestand niet vinden: ntoskrn1.exe

0xc0000098 niet oxcooooo98
Als je wat minder slordig was zou je meer vinden.
http://www.google.nl/search?source=i...e+zoeken&meta=
Resultaten 1 - 100 van circa 3.040 voor 0xc0000098 (0,89 seconden)
7e hit misschien?

> [...]
> daar ook niet gevonden. Wel dat het een nogal hardnekkig probleem schijnt

Re: ntoskrn1.exe...
Eric van Dijken schreef op 23-10-2008 14:38:

> Nadat de computer weer even gebruikt te hebben komt weer dezelfde mededeling
> op het scherm.

Malware ..........

Eric van Dijken

Re: ntoskrn1.exe...

news:c30c4$4900a285$5353d4bc$23486@cache120.multik abel.net...

> Malware ..........

Wat is dat? Malware?

Eric

Re: ntoskrn1.exe...
Op donderdag 23-10-2008 tiepte Eric van Dijken de volgende wijze
woorden

> Wat is dat? Malware?

Malware is een samentrekking van malicious software, een stukje
software
dat meestal kwaadaardige bedoelingen heeft, bijvoorbeeld het verzamelen
van informatie over de gebruiker om je te bestoken met pop-ups of
erger,
om je creditcardgegevens te jatten.

Scannen naar malware kun je met bijvoorbeeld Malwarebytes:
http://www.malwarebytes.org/

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Peter Annegarn

Re: ntoskrn1.exe...
"Bruce Levi" <blevi_usufructuary@spam_is_bad_karma.invalid> schreef in
bericht news:4ut0g4h4qoednmop0iud537e29c1an7mnn@4ax.com
> On Thu, 23 Oct 2008 14:38:45 +0200, "Eric van Dijken"
> <evandijken@hetnet.nl> wrote:
>
> {snip]

> http://simple-pc-help.com/support/ex...FQO11Aod2jAjxQ

Kijk uit met de auteur van de hierboven genoemde oplossing. Die Tony
Kwon zegt Technical support te leveren namens Microsoft, maar is daar
volgens mij onbekend. Hij verspreidt software die alle mogelijke
problemen zou oplossen. Na scannen worden er problemen gemeld die daarna
"gerepareerd zouden worden door zijn software".

Open eens alle vensters naast elkaar. De link hierboven is de eerste en
via google heb je er nog 4.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...G=Zoeken&meta=

Onder zijn boodschap staat in ieder venster een lijst met reacties van
dezelfde personen, die allemaal op hetzelfde tijdstip dezelfde reactie
geven voor elk van die tooltjes. Geloof het maar niet. Hijzelf heeft die
reacties geschreven met mogelijk onfrisse bedoelingen gezien het
voorgaande.

--
Peter Annegarn
Antwoord a.u.b. _onder_ het relevante deel van de quote en knip het

Henk

news:4900ac3f$0$27223$ba620dc5@text.nova.planet.nl ...

> news:c30c4$4900a285$5353d4bc$23486@cache120.multik abel.net...

> Wat is dat? Malware?
>
> Eric

Jij schreef toch dit : "Bij mijn buurman die mij als zeer deskundig op het
gebied van computers
beschouwd,------" ?

Weet je buurman wel hoe hij de pc aan moet zetten of doe jij dit voor hem en
ben je daardoor tot "zeer deskundig" gebombardeerd? ;-))

Henk