virtualisatie mogelijk?

Peter Pors

virtualisatie mogelijk?
Beste mensen
Is er een vista-compatible (32-bits) virtualisatieprogramma om bijv. windows
xp virutueel te runnen? Ik had er pas 1 uitgeprobeerd, maar die werkte niet
onder vista, helaas. Iemand een suggestie/oplossing?

Bvd!

,---, ,---,
| _ | | _ |
| |
|eter |ors

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: virtualisatie mogelijk?
"Peter Pors" <peterpors@zeelandnet.nl> schreef in bericht
> [...]
> windows xp virutueel te runnen? Ik had er pas 1 uitgeprobeerd, maar die
> werkte niet onder vista, helaas. Iemand een suggestie/oplossing?

VMware Server, VMware Workstation, Microsoft Virtual PC en er zullen er vast
nog veel meer zijn die dat kunnen.

Jetze Mellema (MS MVP)

Bertje

Re: virtualisatie mogelijk?
> [...]
> xp virutueel te runnen? Ik had er pas 1 uitgeprobeerd, maar die werkte niet
> onder vista, helaas. Iemand een suggestie/oplossing?

http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

of VMware

--
Gr.
Bertje

Mark Veldhuis

Re: virtualisatie mogelijk?
> VMware Server, VMware Workstation, Microsoft Virtual PC en er zullen er vast
> nog veel meer zijn die dat kunnen.

Yep, nog een (graties optie is Virtual Box: http://www.virtualbox.org/
..

Mark Veldhuis.

Cnut

> [...]
> windows xp virutueel te runnen? Ik had er pas 1 uitgeprobeerd, maar die
> werkte niet onder vista, helaas. Iemand een suggestie/oplossing?

Twee weken geleden heb ik VMware Workstation, vista-compatible (32-bits)
geinstalleerd.
Windows XP heb ik daarin geinstalleerd en op 1GB geheugen gezet,
ongelooflijk snel zoals dat loopt, net als Win2K op 250 MB geheugen.
Voor de lol ook ook nog es Win95 geinstalleerd (64MB geheugen), je weet niet
wat je meemaakt kwa snelheid.
Ik ben nu met Ubuntu Linux bezig, kant en klare images zijn legaal gratis
verkrijgbaar op de VMware site.
http://www.vmware.com/appliances/dir...rowserapp.html
Doordat er snapshots worden aangemaakt (automatisch en/of handmatig) zit je
heel snel in de XP omgeving zonder in je OS te hoeven booten, hij pikt
gewoon de draad weer op waar je gebleven was (suspend functie).
Soms moet je wel wat expirimenteren met de netwerk instellingen om je shares
in je netwerk te zien (Bridged (default), NAT, Host-only)
Wel altijd VMware tools installeren in een image om allerlei zaken (b.v.
schermresolutie, muis) beter in te stellen en te beheren. Bij Ubuntu was dat
vrij lastig te installeren, maar ik weet weinig van Linux.
Ik vind virtualisatie een uitstekende oplossing, mijn dualboot met XP heb ik
verwijderd want dat heeft weinig zin meer.

Peter Pors

Re: virtualisatie mogelijk?

"Bertje" <bert.m8@HaalDitWeg@gmail.com> schreef in bericht

> http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
>
> of VMware
>
> --
> Gr.
> Bertje

Helaas, de link van microsoft's virtual pc 2007 gaat geen oplossing bieden,
die heb ik ook al gehad. Ik run Windows Vista Home Premium, en daar is deze
software niet geschikt voor. Geeft 'ie een melding bij de installatie, je
kan wel verdergaan. Als ik dat het programma open, geeft 'ie weer een
melding.

ik ga die vmware even proberen.

thnx anyway!

> [...]

> wel verdergaan. Als ik dat het programma open, geeft 'ie weer een melding.

YW.. ;-)

--
Gr.
Bertje

> [...]

> daar is deze software niet geschikt voor. Geeft 'ie een melding bij de
> installatie, je kan wel verdergaan. Als ik dat het programma open, geeft

Kopen hoeft niet, je kunt een tijdelijke key krijgen en dan keurig je
Windows images maken die je wenst en je VMware versie na verloop van tijd
wegdoen als de key verloopt.
Daarna kun je je images met de gratis VMware player blijven gebruiken, dus
ook de door jou gewenste XP.
https://www.vmware.com/tryvmware/