Hoera! 10-10-2007 tot 10-10-2008

Blackbird

Hoera! 10-10-2007 tot 10-10-2008
1 jaar Vista op een Packard Bell / Home Premium dual core/ 2GB en nog steeds
geen problemen gehad. Het schijnt dus te kunnen.

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: Hoera! 10-10-2007 tot 10-10-2008
"Blackbird" <Blackbird@qmail.com> schreef in bericht
>1 jaar Vista op een Packard Bell / Home Premium dual core/ 2GB en nog
>steeds geen problemen gehad. Het schijnt dus te kunnen.

Da's inderdaad verrassend, ik hoor vrijwel uitsluitend slechte ervaringen
over Packard Bell.

Jetze Mellema (MS MVP)

Blackbird

Re: Hoera! 10-10-2007 tot 10-10-2008

"Jetze Mellema (MS MVP)" <stoppen@hotmail.com> schreef in bericht
> "Blackbird" <Blackbird@qmail.com> schreef in bericht

> Da's inderdaad verrassend, ik hoor vrijwel uitsluitend slechte ervaringen
> [...]

Packard Bell heeft bij zelfbouwers altijd al in het verdomhoekje gezeten
omdat ze voor een redelijke prijs probleemvrije en uitgeteste PC's verkopen.
Het enige irriterende is misschien hun bemoeizucht via allerlei overbodige
'hulp'programma's. Maar de service is echt goed. Liever een Packard Bell PC
zonder problemen dan een rammelende zelfbouwkast die konstant overhoop ligt
met Vista.

> [...]
> overbodige 'hulp'programma's. Maar de service is echt goed. Liever een
> Packard Bell PC zonder problemen dan een rammelende zelfbouwkast die

Het grapje was eigenlijk dat ik reageer op het merk van je computer en niet
op je opmerking over Vista, maar grapjes zijn natuurlijk nooit leuk als je
het uit moet leggen. :-)

De echte reden dat ze bij zelfbouwers in het verdomhoekje zaten is dat ze
slecht uit te breiden zijn, het is niet zo dat zelfbouwers jaloers zijn op
goede merken oid. Een paar jaar geleden, toen ik nog meer in de hardware
zat, zag je veel dat mensen een PB kochten bij een witgoedketen en thuis
ontdekten dat ze slecht spelletjes konden spelen. Buurman zal het wel even
opknappen maar bij openmaken blijkt er helemaal geen AGP-slot op het
moederbord te zijn gesoldeerd. En volgens mij was de service en garantie in
die tijd ook dramatisch, maar misschien is dat tegenwoordig beter allemaal.

Jetze Mellema (MS MVP)

Harry

"Jetze Mellema (MS MVP)" <stoppen@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> moederbord te zijn gesoldeerd. En volgens mij was de service en garantie
> in die tijd ook dramatisch, maar misschien is dat tegenwoordig beter

Je hebt helemaal gelijk Jetze. Als overtuigd zelfbouwer (die ook voor
moeilijk oplosbare problemen heeft gestaan) is het toch zo dat een zelfbouw
computer meer voldoening geeft dan een merk X wat "off the shelf " is
gekocht. ik hoop hier nog vele jaren mee door te gaan.
Met groet
Roberto

Blackbird

Re: Hoera! 10-10-2007 tot 10-10-2008

"Harry" <santman@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]

> zelfbouw computer meer voldoening geeft dan een merk X wat "off the shelf
> " is gekocht. ik hoop hier nog vele jaren mee door te gaan.

Inderdaad, mijn bouwvallige eigen houten vakantiehuisje wat ik in de
Ardennen heb gebouwd, geeft me ook veel meer voldoening dan mijn Gooise
villa.

Peter Pors

> [...]

> Inderdaad, mijn bouwvallige eigen houten vakantiehuisje wat ik in de
> Ardennen heb gebouwd, geeft me ook veel meer voldoening dan mijn Gooise

Vergelijk het daar maar mee ja... tss Ik bouw zelf ook al mijn eigen
pc's, en het is gewoon bijna leuk als er iets fout gaat. Je kan het op
niemand dan jezelf afwentelen, dus móet je wel. Dan lukt dat, en heb je er
voldoening van hee. Zo gaat dat :P
En ja, als dat Blackbird anders gaat, is dat zijn probleempje, moettie ook
gewoon een villa bouwen, en geen houten huisje...

Cnut

> [...]

> moeilijk oplosbare problemen heeft gestaan) is het toch zo dat een
> zelfbouw computer meer voldoening geeft dan een merk X wat "off the shelf

Tenzij je 3 jaar schriftelijke garantie hebt op de totale computer!

> ik hoop hier nog vele jaren mee door te gaan.

Ik vind oude PC'tjes nieuw leven inblazen en aanpassen op het gebruik het
leukst.

> Met groet
> Roberto

Jack

> [...]

> zelfbouw computer meer voldoening geeft dan een merk X wat "off the shelf
> " is gekocht. ik hoop hier nog vele jaren mee door te gaan.

Onlangs informeerde ik in de winkel wat het voordeel is van zelf bouwen.
Schouderophalend antwoord: €45,00, want dat kost een kast.
Nu denk ik dan toch: dat is dan wel weer €45,00 oftewel fl.100,=.
Bovendien dwing ik me dan een beetje te gaan hobbyen en bij te blijven.
De dokter zegt dat een hobby gezond is, de portemonaie dwingt me tot
besparen en de kinderen willen taken nog steeds niet gaan overnemen.
Misschien wordt zo'n zelfbouwding zelfs wel duurder. Ik stoor me b.v.
mateloos aan de herrie die stofzuigers op het bureau maken. Dat verbeteren
zal wel weer geld kosten. enz. enz.

Groetjes,
Jack

Andre

Op Tue, 21 Oct 2008 23:46:13 +0200 schreef Jack , :

> [...]
>Misschien wordt zo'n zelfbouwding zelfs wel duurder. Ik stoor me b.v.
>mateloos aan de herrie die stofzuigers op het bureau maken. Dat verbeteren

Mijn zelfbouw pc heeft 3 ventilatoren van 12 cm ,
1 in de voeding en 2 in de case (zie verder) ,
en dan nog de CPU koeling,
en die hoort ge zo goed als niet draaien.

Ik zou geen fabriekspc willen, heb daar ook al veel rommel onder
gezien, en lawaai ook hoor. ;-)

ANTEC Three Hundred Ultimate Gamer Case (zonder voeding)

* The Essentially Cool and Quiet Case
* Impressively spacious and unbeatably reliable, the Antec Three
Hundred is an unbeatable enclosure. Despite its eminently portable
frame, the Three Hundred has enough room for an NVIDIA 8800 series
graphics card, as well as six hard drives and a standardATX
motherboard. A cable management compartment keeps your system
organized and the airflow unobstructed. A 120mm rear fan and 140mm top
fan ensure that the case runs cool even when playing the most
demanding games, while the sleek black finish gives it an extra
stylish edge.

Specificaties

* 9 Drive Bays:
* ? External 3 x 5.25"