Terugzetten van persoonlijke map 'Mijn Afbeeldingen'

Joe B

Terugzetten van persoonlijke map 'Mijn Afbeeldingen'
Beste,

Heb daarstraks mijn persoonlijke mappen (afbeeldingen, video's, muziek,
enz...) verplaats vanaf de originele plaats (c:/gebruikers/mijnnaam) naar
mijn D-partitie.
Bij het verplaatsen van de map 'mijn afbeeldingen' maakte ik echter een
fout, waardoor mijn afbeeldingen nu rechtstreeks op mijn D-schijf
terechtkomen in plaats van in de map d:/afbeeldingen.
Normaal kun je de oude lokatie gewoon herstellen maar met hetgeen ik heb
gedaan gaat dit blijkbaar niet want dan wil hij de hele D-schijf verplaatsen
naar de originele map c:/gebruikers:mijnnaam/afbeeldingen en dan geeft hij
onmiddellijk een foutmelding.

Weet iemand een oplossing om de map 'mijn afbeeldingen' terug te zetten op
de originele plaats ?

Ik gebruik Windows VISTA Home Basic.

Groeten, Erik

Blackbird

Re: Terugzetten van persoonlijke map 'Mijn Afbeeldingen'

"Joe B" <joelan(verwijder dit)@live.be> schreef in bericht
> [...]
> dan geeft hij onmiddellijk een foutmelding.
>
> Weet iemand een oplossing om de map 'mijn afbeeldingen' terug te zetten op

maak een nieuwe map met andere naam

Johnny T

"Joe B" wrote:

> [...]
> onmiddellijk een foutmelding.
>
> Weet iemand een oplossing om de map 'mijn afbeeldingen' terug te zetten op

beste Erik
Rechtermuis klik op c schijf ----Vorige versies herstellen--
bij tabblad Vorige versies kan je op de datum klikken en op knop Herstellen
al geprobeerd?

Joe B schreef op 19-10-2008 20:23:
> [...]
> dan geeft hij onmiddellijk een foutmelding.
>
> Weet iemand een oplossing om de map 'mijn afbeeldingen' terug te zetten

De plaats van die map staat hier in het register:
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \
Explorer \ User Shell Folders .
Standaard is het
My Pictures REG_EXPAND_SZ %userprofile%\Pictures
In plaats van %userprofile%\Pictures kun je daar dus ook zetten
d:\Joe\Pictures of zoiets.

Die opgegeven map ('d:\Joe\Pictures') nog niet aanmaken!

Vervolgens de volgende opdracht ingeven:
Start - in 'zoekvak' typen shell:My Pictures <enter>
De map pictures zou nu weer aanwezig moeten zijn op de opgegeven plaats.

Joe B

Re: Terugzetten van persoonlijke map 'Mijn Afbeeldingen'
Allemaal hartelijk dank voor jullie tips !
Het was niet eenvoudig op te lossen en moest blijkbaar via het register.
Stond er eerst wat huiverig tegenover maak onderstaande tip van KarelV gaf
het perfecte resultaat.
Bedankt !

Joe

news:80f92$48fb9d1b$5353d4bc$14259@cache100.multik abel.net...