Printer delen

Wil Panneman

Printer delen
Op de woonkamer PC heb ik een HP printer aangesloten via USB. Deze PC is via
een kabel aangesloten aan de adsl-modem/router.
Vanaf mijn laptop, wireless, probeer ik de printer op de woonkamer PC te
benaderen. Beide machine Vista Home Premium. Heb McAfee Security Center.
Printers delen ingeschakeld, zonder wachtwoord in de firewall
Op de laptop zie ik de printer wel, via netwerk; Woonkamer; printer. Druk ik
op verbinding maken dan duurt het heel lang (>15 min) zodat ik het afbreek.
Bij eerdere pogingen kreeg ik een foutmelding: Kan geen verbinding maken;
klopt naam?

Via printers toevoegen zie ik de printer op de woonkamerPC, als ik de
printer selecteer en op volgende klik wordt er gemeld dat er een verbinding
wordt gemaakt.
Krijg dan de foutmelding: Kan geen verbinding met de printe maken. De
bewerking kan niet worden voltooid (fout (0x00000022).

Al diverse bronnen geraadpleegd maar nog geen oplossing kunnen vinden.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt voor een reactie.

Re: Printer delen
Wil Panneman schreef op 19-10-2008 0:22:
> [...]
> bewerking kan niet worden voltooid (fout (0x00000022).
>
> Al diverse bronnen geraadpleegd maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Mijn eerste verdenking gaat uit naar die McAfee (op de 'woonkamer'-pc).
Met name de Firewall. Uitschakelen. Verschil?

Wil Panneman

Re: Printer delen

"karelV" wrote:

> Mijn eerste verdenking gaat uit naar die McAfee (op de 'woonkamer'-pc).
> Met name de Firewall. Uitschakelen. Verschil?

Hallo Karel,

Bedankt voor je aanwijzing. Firewall op de WoonkamerPC uitgezet. En
geprobeerd te verbinden.
Helaas niet gelukt "Kan geen verbinding met de printer maken. De bewerking
kan niet worden voltooid (fout: 0x000006be)"
Andere ideeen????

Wil Panneman
Henk

Re: Printer delen

"Wil Panneman" <WilPanneman@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> bewerking kan niet worden voltooid (fout (0x00000022).
>
> Al diverse bronnen geraadpleegd maar nog geen oplossing kunnen vinden.

zet op de woonkamer PC even bestanden delen op aan en probeer het nog eens

Henk

Wil Panneman

Re: Printer delen

"Henk" wrote:

> "Wil Panneman" <WilPanneman@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> zet op de woonkamer PC even bestanden delen op aan en probeer het nog eens
>
> Henk

Hallo Henk,

Bestanden delen stond al op ingeschakeld.

Wil Panneman

Re: Printer delen
Wil Panneman schreef op 19-10-2008 21:17:

> [...]
> Helaas niet gelukt "Kan geen verbinding met de printer maken. De bewerking
> kan niet worden voltooid (fout: 0x000006be)"

Er zijn (waren??) problemen met de driver van HP-printers, met name
hpbmini.dll . Zoek dat bestand eens op en kijk naar het versie-nummer
(rechtsklik erop - eigenschappen - tab details , bestandsversie).
Meer te lezen:
http://forums.techarena.in/vista-print-fax/671244.htm
en de links van
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...Zoek en&meta=

Johnny T

Re: Printer delen

"Wil Panneman" wrote:

> Hallo Henk,
>
> Bestanden delen stond al op ingeschakeld.

misschien iets vergeten henk.
Beide pc's de zelfde netwerkgroep naam gegeven?

zie demofilmpje printer en bestanden delen in vista:
http://windowshelp.microsoft.com/Win...c53c71043.mspx

andere tips:een printer toevoegen
http://windowshelp.microsoft.com/Win...7b1dc1043.mspx

Wat zijn printermachtigingen:
http://windowshelp.microsoft.com/Win...018641043.mspx

Problemen met netwerkprinters oplossen.

http://windowshelp.microsoft.com/Win...d5e031043.mspx

http://windowshelp.microsoft.com/Win...51043.mspx#EEE
Wil Panneman

Re: Printer delen

"karelV" wrote:

> [...]
> hpbmini.dll . Zoek dat bestand eens op en kijk naar het versie-nummer
> (rechtsklik erop - eigenschappen - tab details , bestandsversie).

Hallo Karel

Op heel C schijf(waar OS op geinstalleerd is) kan ik geen hpbmini.dll vinden.
de eerste goggle links komen opdezelfde post uit als jij aangaf.
De andere moet ik nog onderzoeken.

mvg
Wil
Wil
Peter Pors

> [...]

Staat op 1 van de 2 machines "network exploration" / "netwerkdetectie"
uitgevinkt? (netwerkcentrum, dan wel de goede verbinding geselecteerd
hebben. die moet aangevinkt zijn in ieder geval)

Johnny T

Re: Printer delen
Wil Panneman

Zie deze demofilm waarop precies wordt uitgelegd hoe je op de desktop de
printer moet delen en wat je moet instellen op je laptop .
Het kan niet missen.
http://windowshelp.microsoft.com/Win...c53c71043.mspx