runtime error on the desktop

Hugo

runtime error on the desktop
On my Vista Home premium, I have 3 user accounts.
Mine (administrator) works fine, but on the daughters account the desktop
doesn't work properly. When right clicking on a icon, the system says
"runtime error in explorer.exe", then the desktop restarts itself. I have
removed the account and made a new one with the same name, the same error
occurs. Then I made a new one with a different name, still the same error....
I have scanned for virusses and malware, tried to start up from the Vista Cd
and "repair windows", nothing helped.
Anyone an idea how to fix this?
Wim Hekken ;-)

Re: runtime error on the desktop
Hugo schreef:
> [...]
> I have scanned for virusses and malware, tried to start up from the Vista Cd

<BABELFISH>
Voor mijn premie van het Huis van het Uitzicht, heb ik 3
gebruikersrekeningen. De mijn (beheerder) werkt boete, maar op de
dochters geef de Desktop rekenschap doesn' t het werk behoorlijk.
Wanneer het met de rechtermuisknop klikken op een pictogram, zegt het
systeem " runtime fout in explorer.exe" , zich dan begint de Desktop
opnieuw. Ik heb de rekening verwijderd en nieuwe met de zelfde naam, de
zelfde fout gemaakt komt voor. Dan maakte ik nieuwe met een
verschillende naam, nog de zelfde fout…. Ik heb voor virusses en malware
afgetast, geprobeerd om van CD en " van het Uitzicht te beginnen;
reparatie windows" , geholpen niets. Iedereen een idee hoe te om dit te
bevestigen?
</BABELFISH>
--

Wim Hekken ;-)
Carpe Diem
Hugo

Re: runtime error on the desktop
Verontschuldig me, ik had niet me**** door dat ik op een Nederlandstalige
website zat. De vraag is als volgt:
Op m'n Vista Home Premium heb ik 3 user-accounts (gebruikers)
De mijne (als administrator) werkt goed, maar het account van de dochter
heeft een slecht werkende desktop (bureelblad). Rechts klikken op een icoon
geeft altijd de foutmelding: " runtime error in explorer.exe ", dan herstart
de desktop zichzelf.
Ik heb de account als eens verwijdert en opnieuw geïnstalleerd (zowel met
dezelfde naam als met een nieuwe naam). De fout blijft evenwel volharden.
Er is al volledig gescanned op virussen en malware, niets gevonden. Ook de
herstelfunctie van de Windows Vista Cd bracht geen soelaas.
Heeft er iemand een idee hoe dit kan opgelost worden? (= systeemherstel is
om diverse redenen geen optie)

"Wim Hekken ;-)" wrote:

> [...]
> afgetast, geprobeerd om van CD en " van het Uitzicht te beginnen;
> reparatie windows" , geholpen niets. Iedereen een idee hoe te om dit te

Op woensdag 15-10-2008 tiepte Hugo de volgende wijze woorden :
> [...]
> herstelfunctie van de Windows Vista Cd bracht geen soelaas.
> Heeft er iemand een idee hoe dit kan opgelost worden? (= systeemherstel is

Misschien deze eens uitproberen?
http://vistabits.nl/probleemoplossin....exe_crash.htm

Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Hugo

Re: runtime error on the desktop
Hey, dat was de weg naar de oplossing!!!!
Mamamegs is bij deze van harte bedankt!
Het programma "Photos for grandma" (yeah, don't ask!)
heeft een shellextentie: " shellphotosmenu class ", als ik die afzette dan
was het probleem verdwenen. Even geprobeerd met enkele andere shells enzo,
maar het is wel degelijk deze alleen die de problemen veroorzaakte!

Hier mag dus een ferm slot op, probleem opgelost!