Ongewenste e-mail

Huib

Ongewenste e-mail
Hallo,

Ik gebruik Windowsmail in Vista
Van een bevriende instelling krijg ik van elke gebruiker een ongewenste
e-mail.
Alles werkt verder uiteraard normaal als ik de blokkering ophef.

Hoe kan dit?
In Extra / Opties ongewenste e-mails zie ik geen enkele blokkering staan?
Lijkt me echt van die gebruikers te komen doch hoe kan dat?

Mvg
Huib

Re: Ongewenste e-mail
Huib schreef op 15-10-2008 10:20:
> [...]
> In Extra / Opties ongewenste e-mails zie ik geen enkele blokkering staan?
> Lijkt me echt van die gebruikers te komen doch hoe kan dat?

Bedoel je *dit* : van die gebruikers krijg je gewone gewenste mail. WM
bestempelt die berichten als *on*gewenst en gooit ze in het mapje
'ongewenste mail' ???

De regels voor de verwerking van ongewenste mail vind je hier terug in
het register, misschien staat daar toch iets geks bij:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows Mail\Junk Mail]
en subsleutels

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: Ongewenste e-mail
news:88095$48f5fe94$5353d4bc$25665@cache100.multik abel.net...
> Bedoel je *dit* : van die gebruikers krijg je gewone gewenste mail. WM
> bestempelt die berichten als *on*gewenst en gooit ze in het mapje
> 'ongewenste mail' ???

Ik loop hier ook tegenaan. Als mail van een gebruiker als junkmail wordt
beschouwd dan kun je hem aan de safe list toevoegen. Alleen wordt niet naar
de safelist gekeken voor het phishingfilter, die kun je dus niet overrulen.

Jetze Mellema (MS MVP)

Huib

Re: Ongewenste e-mail

"Jetze Mellema (MS MVP)" <stoppen@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> beschouwd dan kun je hem aan de safe list toevoegen. Alleen wordt niet
> naar de safelist gekeken voor het phishingfilter, die kun je dus niet

Hallo Karel & Jezte,
Inderdaad Karel dat bedoel ik en in het register is niet speciaals te zien.
Klopt Jetze, ik heb dit ook proberen uit te zoeken en zie ook geen verband
tussen die phishingfilter en het plaatsen van de betrokken e-mail in de
safelist van "ongewenste mails".

Ik krijg een sterk vermoeden dat de mails ergens een code krijgen via
servers van de instelling die gezien worden als ongewenste mails.
Het doorsturen van zo'n mail wordt nml niet meer als ongewenst gezien...

Mvg
Huib