Waar bewaart Vista filmpjes van internet?

Harry

Waar bewaart Vista filmpjes van internet?
Hallo,

Kan iemand mij vertellen, wanneer ik een filmpje van internet heb bekeken
(die ook gedownload is) waar ik die terug kan vinden op mijn harde schijf?

Dank

Harry

Jan Besar

Re: Waar bewaart Vista filmpjes van internet?
Op Tue, 14 Oct 2008 14:42:18 +0200, "Harry" <pyrrah_39@yahoo.com>
schreef:

> [...]
>(die ook gedownload is) waar ik die terug kan vinden op mijn harde schijf?

Wellicht wellicht in de map c:\users\"gebruiker-naam"

Jan
--

Het weer in de Zaanstreek
http://www.weatherlink.com/user/pa0oke/
Blackbird

Re: Waar bewaart Vista filmpjes van internet?

"Harry" <pyrrah_39@yahoo.com> schreef in bericht
> [...]
> (die ook gedownload is) waar ik die terug kan vinden op mijn harde schijf?

dit kan haast nergens anders zijn dan windows>temp

Blackbird schreef op 15-10-2008 0:32:

> "Harry" <pyrrah_39@yahoo.com> schreef in bericht

> dit kan haast nergens anders zijn dan windows>temp

jawel: die staan in de Tijdelijke internet Bestanden

Blackbird

Re: Waar bewaart Vista filmpjes van internet?

news:bcd73$48f594b3$5353d4bc$31840@cache100.multik abel.net...

> jawel: die staan in de Tijdelijke internet Bestanden

en waar vind ik die zo snel?

Blackbird schreef op 15-10-2008 12:22:

> news:bcd73$48f594b3$5353d4bc$31840@cache100.multik abel.net...

> en waar vind ik die zo snel?

In IE: extra - internetopties - tab Algemeen - Browsegeschiedenis knop
Instellingen - knop Bestanden weergeven

Maar om alle Tijdelijke internet bestanden daar te kunnen zien, moet je
in Vista de Beveiligde modus UITschakelen: extra - internetopties - tab
Beveiliging, onderaan vinkje weghalen.

Als je het fimpje daar opgespoord hebt, kun je het slepen naar een
geopende map van verkenner en een 'normale' naam + extensie geven.

Al met al een beetje primitief gepruts :-(
VEEL handiger gaat het downloaden van filmpjes (flashplayer dus, zoals
van youtube) met Firefox + de Add-on Downloadhelper. Gewoon aanklikken
en het filmpje wordt opgeslagen op een plaats die jij wilt ;-)

Blackbird

Re: Waar bewaart Vista filmpjes van internet?

news:39ca1$48f5fae0$5353d4bc$3932@cache110.multika bel.net...
> [...]

> youtube) met Firefox + de Add-on Downloadhelper. Gewoon aanklikken en het
> filmpje wordt opgeslagen op een plaats die jij wilt ;-)

ja, bedankt, of blijkbaar via:
owner>appdata>local>microsoft>windows (>mapopties: Beveiligde
besturingssysteembestanden verbergen> afvinken)>Temporary Internet Files

pffff, wat een gedoe.....

Harry

> [...]

> owner>appdata>local>microsoft>windows (>mapopties: Beveiligde
> besturingssysteembestanden verbergen> afvinken)>Temporary Internet Files

Op deze plaats had ik al gezocht, maar de filmpjes die ik bedoel vind ik
hier niet. Het gaat bij mij om filmpje zoals bijvoorbeeld van een
internetside die instructiefilmpjes vertoont. Tijdens het afspelen zie ik in
een venster dat -terwijl de film al loopt- het verdere deel geladen wordt.
Wanneer de film afgelopen is, kan ik door op de play knop te drukken de film
opnieuw bekijken, zonder dat deze opnieuw geladen wordt. Ergens moet die dan
opgeslagen zijn denk ik. Bijvoorbeeld in deze link:
http://movielibrary.lynda.com/html/player/index.cfm?id={85E54526-D5D3-4065-8F07-F23BEF9845FF}&tc=0&height=676&width=880

Helpt deze aanvulling?

Harry

Harry schreef op 15-10-2008 19:54:

> Ergens moet die dan opgeslagen zijn denk ik. Bijvoorbeeld in deze
> [...]

Ja, dat is een Apple Quicktime-filmpje (01_03_newfeatures.mov , 7.4MB).
Maar blijf nou niet modderen met IE om dat op te slaan, VEEL handiger
gaat het downloaden met Firefox + de Add-on Downloadhelper. Gewoon
aanklikken en het filmpje wordt opgeslagen op een plaats die jij wilt.
(net geprobeerd, probleemloos)

Johnny T

"karelV" wrote:

> [...]
> gaat het downloaden met Firefox + de Add-on Downloadhelper. Gewoon
> aanklikken en het filmpje wordt opgeslagen op een plaats die jij wilt.

Dit kan ook.
Gebruik maken van een online converter waarbij je direkt de url van het
filmpje
kan invullen en deze converteren naar een video bestand zoals mp4 of wma.
de site waar dit kan is http://www.zamzar.com/url/

De sites waarvan je filmpjes kan downloaden en je direkt een eigen video
filmpje
van wilt maken via zijn:
Youtube
Google Video
Revver
PutFile
Spike
Blip.tv
TeacherTube
TinyPic
Myspace
Dailymotion
Metacafe
Break.com
Apple Trailers
GodTube
SpikedHumor

Op zamzar op tabblad ''Download videos'' klikken.
In stap 1 de Url inzetten.
Stap 2 in welk formaat video film je deze wilt opslaan.
stap 3 is je email invullen.
Stap 4 is converteren.
Je krijgt een email met daarin een link.En met klik op die link wordt
er een nieuwe pagina geopend met een knop Downloaden.
sla die video op waar je hem wilt en je hebt het filmpje.

Veel plezier ermee. het kan niet fout gaan.