Vista mail

Musicman

Vista mail
Beste mede Vista gebruikers,

Ik schrijf dit in deze groep omdat het in het Nederlands is vandaar dus.
ik heb het volgende (luxe) probleempje.
Wie van u kan het mij uitleggen.
Ik werk met Windowsmail, nu heb ik bij de eigenschappen van Accounts
ingesteld dat er een copie op de server blijft staan omdat ik ook wel eens
achter een ander pc werk. Dit doet hij perfect; tevens heb ingesteld dat hij
de copie van de server verwijderd bij het verwijderen van verwijderde items,
ook dit gaat perfect.
Maar hoe kan het gebeuren dat ook iedere mail twee keer in mijn inbox
verschijnt? Dus kort gezegd: copie op de server en bij ontvangen van mail
twee keer in de inbox.
Bij voorbaat hartelijk dan voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,
Musicman

Re: Vista mail
Musicman schreef op 14-10-2008 8:34:
> [...]
> verschijnt? Dus kort gezegd: copie op de server en bij ontvangen van
> mail twee keer in de inbox.
> Bij voorbaat hartelijk dan voor uw hulp.

Heb je bij de accounts een tweede account staan dat een alias is van je
echte account? Zo ja:
misschien maakt het iets uit als je het vinkje weghaalt bij de alias -
eigenschappen 'Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie'.

Musicman

Re: Vista mail
Beste KarelV,

Hartelijk dank voor uw mail.
Ik heb geen alias ingesteld; het zijn twee aparte accounts, daarom is het zo
vreemd dat ik iedere mail twee keer binnenkrijg.

news:b1fde$48f44342$5353d4bc$3080@cache100.multika bel.net...

Musicman schreef op 14-10-2008 15:42:
> [...]
> het zo
> vreemd dat ik iedere mail twee keer binnenkrijg.

Haal als test toch eens dat vinkje bij de tweede account weg ... verschil?

Musicman

Re: Vista mail

news:72f56$48f4a5c9$5353d4bc$6477@cache100.multika bel.net...

> Haal als test toch eens dat vinkje bij de tweede account weg ... verschil?

Beste KarelV

Ik weet niet hoe dit mogelijk is maar je hebt helemaal gelijk; Vinkje weg
bij een account en de mail komt een keer binnen.
Hoe kan dat nu eigenlijk? Het is een andere account
Musicman

Re: Vista mail
Musicman schreef op 14-10-2008 16:36:

> Ik weet niet hoe dit mogelijk is maar je hebt helemaal gelijk; Vinkje
> weg bij een account en de mail komt een keer binnen.
> Hoe kan dat nu eigenlijk? Het is een andere account
> Musicman

Dan is dat toch een alias van de andere denk ik.
Stuur maar eens een mailtje aan dat account waarbij je het vinkje hebt
weggehaald. Als dat aankomt is het opgehaald met die andere account en
is dit dus een alias.