Windows mail stopt (herhaalde oproep)

Jo Engelen

Windows mail stopt (herhaalde oproep)
Sinds enige tijd stuit ik op het volgende probleem: wanneer ik in Windows
Mail een bijlage ( zoals een pps-bestand) wil openen, of een .doc-bestand
wil opslaan, krijg ik de mededeling dat Windows Mail niet meer werkt, en
wordt Windows Mail afgesloten of opnieuw opgestart.
Is hier een remedie voor?

Jo Engelen.

Re: Windows mail stopt (herhaalde oproep)
Jo Engelen schreef op 13-10-2008 11:33:
> [...]
> .doc-bestand wil opslaan, krijg ik de mededeling dat Windows Mail niet
> meer werkt, en wordt Windows Mail afgesloten of opnieuw opgestart.

Als je weer een nieuwe draad opent is het maar gissen wat je de vorige
keer geadviseerd is. Blijf dus in de oude draad!
http://www.vistabits.nl/probleemoplo...instellen.html

news:78aeb$48f31b31$5353d4bc$27019@cache110.multik abel.net...

> Als je weer een nieuwe draad opent is het maar gissen wat je de vorige
> keer geadviseerd is. Blijf dus in de oude draad!
> http://www.vistabits.nl/probleemoplo...instellen.html

Ha die karelV,

daar ik de vorige keer op deze oproep geen advies gekregen heb, ben ik maar
met een nieuwe draad begonnen (de oude had ik al gedeleet).
Ik had trouwens jouw oplossing al gezien (zelf gevonden), maar wist dit niet
dat het de goede was.

Jo.

"Jo Engelen" <jo.engelen@home.nl> schreef in bericht
news:d5e02$48f322ce$541d1c1d$25436@cache4.tilbu1.n b.home.nl...
> [...]

> maar met een nieuwe draad begonnen (de oude had ik al gedeleet).
> Ik had trouwens jouw oplossing al gezien (zelf gevonden), maar wist dit

Even het draadje afmaken : Windows Mail opnieuw instellen heeft helaas niet
geholpen!
Kan het te maken hebben met de Powerpoint Vieuwer?

Jo.

Jo Engelen schreef op 13-10-2008 20:00:

> [...]

> niet geholpen!
> Kan het te maken hebben met de Powerpoint Vieuwer?

Ach, niets is onmogelijk maar ik zie het verband niet omdat je schrijft
dat ook het *opslaan* van een bijlage WM laat crahen.

news:75be7$48f39b89$5353d4bc$23170@cache120.multik abel.net...

> Ach, niets is onmogelijk maar ik zie het verband niet omdat je schrijft
> dat ook het *opslaan* van een bijlage WM laat crahen.

Klopt. Niet aan gedacht.
De Microsoft Office Diagnostische Gegevens laten niets vreemds zien. Daar
zit het dus ook niet.
Dus..... ????
Zou zelf niet weten waar nu te zoeken.

Jo

Jo Engelen schreef op 13-10-2008 21:07:

> [...]
> een .doc-bestand wil opslaan, krijg ik de mededeling dat Windows
> Mail niet meer werkt, en wordt Windows Mail afgesloten of opnieuw

Tja, puzzelen .....
1. Hoe is het als je in Veilige Modus opstart (via de F8 toets vlak voor
het starten van Windows). Verschil?
2. Heb je een antivirus filter (wellicht onderdeel van Norton / McAfee /
AVG / enz) dat de mail scant? Mail scannen uitschakelen. Verschil?
3. Stuur jezelf eens een mailtje met een onnozel .txt bestandje als
bijlage. Ook niet op te slaan?
4. enz .......

news:a91a1$48f3a2f3$5353d4bc$14948@cache120.multik abel.net...

> [...]
> AVG / enz) dat de mail scant? Mail scannen uitschakelen. Verschil?
> 3. Stuur jezelf eens een mailtje met een onnozel .txt bestandje als

Uitschakelen van Norton Mail scan levert niets op.
Powerpointvieuwer 2007 geinstalleerd, aangepast in de registry ( van Show
naar Open ) : geen verbetering.
Echter: In veilige modus heb ik geen probleem.
Hoe kan deze kennis mij verder helpen?

Jo

Jo Engelen schreef op 16-10-2008 18:29:
> [...]

> Show naar Open ) : geen verbetering.
> Echter: In veilige modus heb ik geen probleem.

Dat er in Veilige Modus geen probleem is laat zien dat er met Windows
Mail zelf niets mis is. Blijkbaar kloopt er in de normale modus een
programma mee dat de boel verprutst.

Om te proberen: Start - typ in 'zoekvak' msconfig.exe <enter> en ga naar
tabblad Opstarten. Haal daar als test *alle* vinkjes weg. Opnieuw
opstarten. Verschil met Windows Mail?
Zo nee, vinkjes maar weer terug, zo ja ... groepsgewijs terugzetten,
opstarten enz. totdat je weet welke het was.

news:b8b06$48f77a57$5353d4bc$1146@cache110.multika bel.net...

> [...]
> Zo nee, vinkjes maar weer terug, zo ja ... groepsgewijs terugzetten,
> opstarten enz. totdat je weet welke het was.

Helaas. Ook met msconfig,exe géén verbetering.
Suggesties?
Wie?

Opvallend is wel dat het eerste .pps bestand gewoon geopend wordt, en dat
het bij nummer twee steeds fout gaat.

Jo.