Windows UK

Ronald

Windows UK
Hallo,

Ik wil persé een Engelse Windows-versie hebben en dacht dus een los OS te
moeten aanschaffen.
Nu was ik in een winkel en daar zei iemand dat bij het eerste opstarten,
Vista je vraagt of je Engels of NL wilt.

Klopt dit?

Alvast dank!

--
Ronald

~PC-freak©~

Re: Windows UK
Op Sun, 12 Oct 2008 19:39:24 +0200, schreef "Ronald" <Reply@Usenet.only>
het volgende.

> [...]
>Nu was ik in een winkel en daar zei iemand dat bij het eerste opstarten,
>Vista je vraagt of je Engels of NL wilt.

Als ik mij niet vergis klopt dat idd, laatst meen ik gezien bij een
vriend die een Acer-laptop had gekocht.

groetjes Henk
--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#
Hans

Re: Windows UK
Dat hangt misschien van de Vista versie af, maar bij de business
versie die ik vorige week hier installeerde kreeg ik inderdaad deze
keuzemogelijkheid aangeboden.
Hans

On Sun, 12 Oct 2008 19:39:24 +0200, "Ronald" <Reply@Usenet.only>
wrote:

> [...]
>Nu was ik in een winkel en daar zei iemand dat bij het eerste opstarten,
>Vista je vraagt of je Engels of NL wilt.

Henk Geesink

Re: Windows UK
Ronald schreef:
> [...]
> Nu was ik in een winkel en daar zei iemand dat bij het eerste opstarten,
> Vista je vraagt of je Engels of NL wilt.

Klopt wel.
Mijn dochter kocht een Sony notebook. Bij de eerste opstart kreeg ze de
keuze tussen een Engelse of een Nederlandse Vista versie. Bij de keuze
werd duidelijk aangegeven, dat de taal keuze eenmalig was. De tweede
taal werd verwijderd.

Bij mijn Acer had ik hetzelfde. Ik kon zelfs kiezen uit vier talen
(Nederlands, Engels, Frans of Duits). Ook hier werden de andere talen
verwijderd na de keuze. Ook hier dus een eenmalige keuze die
on-omkeerbaar is.

Beide computers hebben Vista home premium.

--

Sawatdie ! ....... Henk
Frans

Re: Windows UK

"Henk Geesink" wrote:

> [...]
> verwijderd na de keuze. Ook hier dus een eenmalige keuze die
> on-omkeerbaar is.
>
> Beide computers hebben Vista home premium.

Sawadees Henk.

Maar als je nu beide taal versies op een aparte partitie installeert met de
zelfde installatie DVD?

Frans
BugHunter

Re: Windows UK
"Frans" <Frans@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Sawadees Henk.
>
> Maar als je nu beide taal versies op een aparte partitie installeert met de
> zelfde installatie DVD?

Dan heb je een probleem, je kan namelijk niet twee keer activeren.

Bye, Bughunter.
~PC-freak©~

Re: Windows UK
Op Mon, 13 Oct 2008 00:57:01 -0700, schreef Frans
<Frans@discussions.microsoft.com> het volgende.

>Maar als je nu beide taal versies op een aparte partitie installeert met de
>zelfde installatie DVD?
>
>Frans

De installatie gebeurd vanaf een verborgen partitie, niet vanaf DVD.
Een 2e keer installeren is niet mogelijk.

groetjes Henk
--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#
Andre

Re: Windows UK

>Maar als je nu beide taal versies op een aparte partitie installeert met de
>zelfde installatie DVD?

Die laptops hebben geen installatie DVD, alles staat op de harde
schijf, en na de taalkeuze blijft alleen die keuze staan op de hd,
voor gebruik in de toekomst,
zogezegd om fabrieksinstelling terug te zetten.

--
Groetjes
André (VB)
Wim Hekken ;-)

Re: Windows UK
Hans schreef:

> Dat hangt misschien van de Vista versie af, maar bij de business
> versie die ik vorige week hier installeerde kreeg ik inderdaad deze
> keuzemogelijkheid aangeboden.
> Hans

Bij Acer hoort zelfs Frans tot de mogelijkheid. De mogelijkheid is
alleen maar bij de 1e keer opstarten van een Acer computer.
Maar ja, Frans kent mij, maar ik ken Frans niet :-)
--

Wim Hekken ;-)
Carpe Diem
Henk Geesink

Re: Windows UK
Frans schreef:

> Sawadees Henk.
>
> Maar als je nu beide taal versies op een aparte partitie installeert met de
> zelfde installatie DVD?
>
> Frans

Geen van beide computers werden geleverd met een installatie dvd. Op
het moment van eerste start van de computer komt de keuze om een taal te
kiezen. Dat is alles.

--

Sawatdie ! ....... Henk