Opeenvolgend nummeren

Serena

Opeenvolgend nummeren
Hallo, ik probeer tevergeefs in een map mijn foto's te nummeren, ze beginnen
allemaal met 001 (....) en dan tussen de haakjes het volgnummer. Als ik een
reeks foto's in een map wil nummeren met bijv. beginnende 001 (500) wil dit
absoluut niet lukken en springt het vanzelf op 001 (1) en de volgende 001 (2)
enz.... Bij XP lukte dit wel, nu bij Vista niet meer, kan ik dat ergens
aanpassen?
Alvast bedankt.
Wim Hekken ;-)

Re: Opeenvolgend nummeren
Serena schreef:
> [...]
> enz.... Bij XP lukte dit wel, nu bij Vista niet meer, kan ik dat ergens

Ik gebruik al tijden het programma Bulk Rename Utility. Die kan deze
taak prima aan (en nog veeeeeeeel meer).
http://www.bulkrenameutility.co.uk/Download.php
--

Suc^6,
Wim Hekken ;-)
Serena

Re: Opeenvolgend nummeren

"Wim Hekken ;-)" wrote:

> Ik gebruik al tijden het programma Bulk Rename Utility. Die kan deze
> taak prima aan (en nog veeeeeeeel meer).
> [...]

Beste Wim,

maar is het niet mogelijk om ergens in het Configuratiescherm ofzo iets aan
of uit te vinken zodat de de ingegeven nummers behouden blijven?
Serena

Re: Opeenvolgend nummeren

"Serena" wrote:

> Beste Wim,
>
> maar is het niet mogelijk om ergens in het Configuratiescherm ofzo iets aan
> of uit te vinken zodat de de ingegeven nummers behouden blijven?

Ik heb ondertussen bulkrenameutility erop staan, maar da's voor een leek als
ik Chinees. Het interresantste vond ik "Alles selecteren" en dan van de
eerste foto de naam wijzigen in een nummer en dan veranderen alle
geselcteerde foto's mee in een opvolgend nummer. Dit gaat nog steeds, maar
alleen vanaf 1 en niet vanaf bijv.750 :-((((((((((
Cnut

Re: Opeenvolgend nummeren
"Serena" <Serena@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> (2)
> enz.... Bij XP lukte dit wel, nu bij Vista niet meer, kan ik dat ergens

Het bekende fotobeheer programma Picasa van Google heeft deze
functionaliteit en er zijn er vast nog meer.
Ik werk er graag mee, zeer gebruiksvriendelijk en steeds automatische
updates. Nadeel: geen Nederlandse taal.
http://picasa.google.com/
<quote>
To rename a group of photos, do the following:
1. Select the photos you wish to rename.
2. Click "File."
3. Click "Rename." (You can also access the rename option by pressing F2).
4. Enter the common name you wish to use for this group of photos.
5. Click "Rename."

If you selected 12 photos from a family picnic and selected to rename them
"picnic", the files will now be named 'picnic.jpg' through 'picnic-11.jpg'.
</quote>

Serena

Re: Opeenvolgend nummeren

"Cnut" wrote:

> [...]

> "picnic", the files will now be named 'picnic.jpg' through 'picnic-11.jpg'.

Beste Cnut, ook dat heb ik al geprobeerd maar geeft niet het gewenste
resultaat dan word het 001 (500) -1. Het is dus echt de bedoeling dat 001
altijd blijft en dat de nummering tussen haakjes met steeds 1 omhoog gaat.
Bij Windows XP was dit geen probleem, daarom ga ik er van uit dat bij Vista
dit ook mogelijk moet zijn maar dat ik ergens een instelling ofzo moet
aanpassen.

Re: Opeenvolgend nummeren
Serena schreef op 12-10-2008 11:15:

> [...]
> dit ook mogelijk moet zijn maar dat ik ergens een instelling ofzo moet

Heb je Total Commander niet op je pc staan? Die doet dat echt zonder
probleem Menu Bestand - Uitgebereid hernoemen: hernoemmasker 001 [C] ,
teller C starten met 500).

Serena

Re: Opeenvolgend nummeren

"karelV" wrote:

> Heb je Total Commander niet op je pc staan? Die doet dat echt zonder
> probleem Menu Bestand - Uitgebereid hernoemen: hernoemmasker 001 [C] ,
> teller C starten met 500).

Beste KarelV,

neen dat heb ik niet, ken ik ook niet, ik neem aan dat dat een programmaatje
is dat ik kan downloaden?

Re: Opeenvolgend nummeren
Serena schreef op 12-10-2008 11:41:

> Beste KarelV,
>
> neen dat heb ik niet, ken ik ook niet, ik neem aan dat dat een programmaatje
> is dat ik kan downloaden?

www.ghisler.com , Total Commander is niet zomaar een programmaatje, als
je er eenmaal aan gewend bent wil je niets anders meer (en zeker die
Windows verkenner niet)

Re: Opeenvolgend nummeren
Op zondag 12-10-2008 tiepte Serena de volgende wijze woorden :

Total Commander:
http://www.ghisler.com/download.htm

*Binnenkort*: Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl