Bericht verzenden en beantwoorden

CPH

Bericht verzenden en beantwoorden
Karel V heeft al meermalen aangegeven om een juiste volgorde aan te houden
in het beantwoorden van berichten. Zulks voor een gemakkelijk overzicht.
Helemaal mee eens!
Ik zit met het probleem dat ik helemaal niet kan ontdekken hoe ik op een
bericht moet antwoorden, laat staan op een wijze zoals Karel voorstelt. Wie
geeft mij even in volgorde het proces aan?
Alvast bedankt.

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: Bericht verzenden en beantwoorden
"CPH" <c45_4@hotmail.com> schreef in bericht
> Ik zit met het probleem dat ik helemaal niet kan ontdekken hoe ik op een
> bericht moet antwoorden, laat staan op een wijze zoals Karel voorstelt.
> Wie geeft mij even in volgorde het proces aan?

Ik zie dat je Windows Mail gebruikt, dan doe je dit als volgt:
- Selecteer het bericht waar je op wilt antwoorden door er 1 keer op te
klikken
- De cursor staat nu op een lege regel boven de tekst, druk 1 keer op Delete
om deze te verwijderen.
- Verwijderd nu de overbodige tekst, in dit voorbeeld heb ik 3 regels uit de
inleiding weggehaald en alleen je vraag laten staan.
- Laat daaronder een lege regel en schrijf daaronder jouw reaktie.

Succes! :-)

Uiteindelijk maakt het niet uit of je het nou voor 100% correct doet, als je
maar een beetje zorg besteed aan je berichten. Verder is het onderaan
antwoorden een oude gewoonte uit nieuwsgroepen, uit de tijd dat
nieuwsgroepen (Usenet) het belangrijkste discussieforum waren en websites
nog weinig voorstelden. Maar Microsoft heeft nooit eissen gesteld voor de
groepen op haar nieuwsserver, alles wat met microsoft. begint. Het onderaan
antwoorden is dus tegenwoordig geen regel meer maar nog wel een goede
gewoonte.

CPH schreef op 11-10-2008 7:50:

> Ik zit met het probleem dat ik helemaal niet kan ontdekken hoe ik op een
> bericht moet antwoorden,

Ik vermoed dat de Werkbalk bij jou niet weergegeven wordt, anders had je
het al lang gezien.
Menu Beeld - Indeling - vinkje zetten voor 'Werkbalk' . Dan knop
'Werkbalk aanpassen' en ervoor zorgen dat Groep beantwoorden in de
werkbalk komt te staan. Gewoon Beantwoorden mag weg in nieuwsgroepen,
want dat levert een bericht op geadresseerd aan het privé (en
hoogstwaarschijnlijk fake) e-mail adres van de schrijver.