pictogram

peteramstel

pictogram
Ik wil het pictogram voor mappen uit XP gebruiken in Vista.
In Vusta kan je namlijk geen afbeeldingen voor de map gebruiken (alleen via
mapinhoud en dat vind ik niet mooi)
Wie kan mij vertellen hoe je dat kunt overbrengen?
Jan V

Re: pictogram

"peteramstel" <peteramstel@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> via
> mapinhoud en dat vind ik niet mooi)
> Wie kan mij vertellen hoe je dat kunt overbrengen?

Geeft R-klik op de map, dan Eigenschappen > Aaanpassen > Ander pictogram wat
je bedoelt?

--
Jan V

peteramstel

Re: pictogram
Nee Jan,
Ik heb dat al geprobeerd. Ook heb ik system.dll uit XP gekopieerd. Helaas
staat daar ook het pictogram voor mappen niet in.

Peter

> Nee Jan,
> Ik heb dat al geprobeerd. Ook heb ik system.dll uit XP gekopieerd. Helaas
> staat daar ook het pictogram voor mappen niet in.
>
> Peter

Ik heb zojuist even zitten 'prutselen'.
In het bestand shell32.dll uit de map c:\windows\system32 (in XP) zit het
door jou gewenste pictogram.
Als je dit bestand naar je Vista-systeem kopiëert kun je het pictogram
selecteren.
Maar: Vist 'vertaalt' het pictogram weer naar zijn eigen
Vista-mappen-pictogram!
Dat kun je hem afleren door het van XP naar Vista gekopiëerde bestand
shell32.dll te hernoemen.
Peter32.dll lijkt me een mooie.

--
Jan V

peteramstel

Re: pictogram
Dag Jan,

Ik heb het geprobeerd zoals je beschreef maar helaas lukte het bij mij niet
.. Hij blijft de vista pictogrammen weergeven.
Ook via aanpassing van het thema is het niet gelukt.

Zijn er nog andere suggesties?