Kan zoeken niet initialiseren

Jowx is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Kan zoeken niet initialiseren
Hallo iedereen!

Ik heb een probleem met mijn zoekfunctie van Windows Vista. Een behoorlijke tijd geleden doet mijn zoekfunctie het helemaal niet meer. Zowel bij 'Start' als in het venster van de mappen. Ook Help & Ondersteuning werkt niet meer. Nu heb ik me ondersteboven lopen zoeken op Google e.d., maar helaas nog niks gevonden. Ook hier heb ik al een aantal topics doorzocht, maar ook zonder resultaat. Toen heb ik maar besloten om de vraag te stellen, bij deze.

Als ik zoeken bij 'Start' wil gebruiken staat er het volgende:

"Kan zoeken niet initialiseren"

Als ik Help & Ondersteuning open staat er het volgende:

"Kan Help-onderwerp niet vinden

This content under construction

Kan het gevraagde onderwerp niet vinden."

Nu is mijn vraag vanzelfsprekend hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het een en ander met systeemherstel al geprobeerd, maar dit gaf geen resultaat. Aangezien ik verder geen idee heb wat ik moet doen ben ik afhankelijk van uw advies, alle feedback is welkom!

Alvast bedankt voor uw reactie.

Re: Kan zoeken niet initialiseren
Op vrijdag 10-10-2008 tiepte Jowx de volgende wijze woorden :
> [...]
> resultaat. Aangezien ik verder geen idee heb wat ik moet doen ben ik
> afhankelijk van uw advies, alle feedback is welkom!

Probeer dit eens:
http://vistabits.nl/probleemoplossin...werkt_niet.htm

*Binnenkort*: Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

Jowx is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Kan zoeken niet initialiseren
Quote:
Originally Posted by Mamamegs [MS MVP] View Post
Bedankt voor je reactie! Helaas heeft de fix geen enkel effect gehad..

Re: Kan zoeken niet initialiseren
Op zaterdag 11-10-2008 tiepte Jowx de volgende wijze woorden :

> Bedankt voor je reactie! Helaas heeft de fix geen enkel effect gehad..

Kijk eens of Vista de boel zelf kan repareren, door in het zoekvlak van
het Startmenu sfc /scannow te typen en dit even rustig te laten
uitlopen.

[...]

Wederom bedankt voor je reactie!

Als ik dat invoer dan krijg ik een scherm met "Zoekresultaten voor Ge´ndexeerde locaties" te zien. Vervolgens is er een lijst met 3013 items die me verder niks wijs maken, dus ik weet niet echt wat ik er verder mee moet.. Het zoeken werkt overigens nog steeds niet na de 'scan'. Doe ik iets verkeerd, of is er iets anders aan de hand? In ieder geval bedankt voor je hulp, ik hoop dat je een oplossing weet.

ps. sorry dat ik zo laat pas reageer, ik was een tijdje druk bezig met andere dingen dan mijn laptop.
Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: Kan zoeken niet initialiseren
"Jowx" <Jowx.3lhrwd@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef in bericht
> Als ik dat invoer dan krijg ik een scherm met "Zoekresultaten voor
> Ge´ndexeerde locaties" te zien. Vervolgens is er een lijst met 3013

Dan heb je het waarschijnlijk niet helemaal goed getypt, wat er exact moet
staan is:

sfc /scannow

Een andere manier is via Start, Alle programma's, Bureau-accesoires,
Opdrachtprompt. Er verschijnt nu een zwart schermpje waar je bovenstaande
opdracht in kunt typen.

Jetze Mellema (MS MVP)

Jowx is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Kan zoeken niet initialiseren
Quote:
Originally Posted by Jetze Mellema \(MS MVP\) View Post
[...]

Hmm.. Dat is vreemd. Ik heb het gekopieerd van de site, dus het was exact hetzelfde. Als ik het via de andere manier probeer krijg ik de volgende melding:

"U dient een consolesessie als Administrator uit te voeren als u het hulpprogramma SFC wilt gebruiken."

Ik ben de enigste gebruiker van deze laptop, en dus ook Administrator. Wel moet ik daarbij vermelden dat de laptop eerst een andere gebruiker had, met een andere naam. Heeft dit hier misschien iets mee te maken? Als ik de account-naam terug zet naar de originele naam krijg ik overigens dezelfde melding. Bij de gebruikers staat wel dat ik Administrator ben, dus ik snap nu niet wat ik moet doen om het als Administrator uit te voeren.

Bedankt voor je snelle reactie trouwens!
Mark Veldhuis

Re: Kan zoeken niet initialiseren
Jowx formulated on Sunday :
> [...]
> volgende melding:
>
> "U dient een consolesessie als Administrator uit te voeren als u het

Klopt.
Doe daarom, als je het via dat "zwarte schermpje" wilt doen, het
volgende:
Tik in start -> zoekvlak in : cmd
Geef *geen* ENTER, maar rechts-klik op de gevonden cmd.exe, en kies
voor "Uitvoeren als administrator". Akkoord gaan met de UAC-prompt, en
het schermpje waarin je wel sfc /scannow kunt intikken verschijnt.

Mark Veldhuis.

Jowx is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Kan zoeken niet initialiseren
Quote:
Originally Posted by Mark Veldhuis View Post
[...]

Met vriendelijke groet,
Mark Veldhuis.
Bedankt, dan doet hij het inderdaad wel!

Na een tijdje is hij op 100% en geeft hij de volgende melding:

"Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enige minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 100% voltooid.

Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden."

Vervolgens kan ik weer gewoon wat typen, dus ik neem aan dat hij nu klaar is. Zoeken werkt helaas nog steeds niet, en van bovenstaande word ik niet veel wijzer.. Maar goed, misschien dat iemand anders wel wat wijzer van die melding kan worden, erg bedankt voor je hulp!
karelV [MS MVP]

Jowx schreef op 4-1-2009 18:58:

> [...]
> ik niet veel wijzer.. Maar goed, misschien dat iemand anders wel wat
> wijzer van die melding kan worden, erg bedankt voor je hulp!

Zie:
http://www.winvistaclub.com/t24.html , of 1 van de andere links in
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...G=Zoeken&meta=