'Sommige opstartprogramma's worden geblokkeerd'

Jan V

'Sommige opstartprogramma's worden geblokkeerd'
Sinds gisteren verschijnt in een tekstballon onder op de taakbalk de
melding: "Sommige opstartprogramma's worden geblokkeerd."

Op mijn Vista Ultimate houdt Windows Defender bij het opstarten het
programma Forgot-It! tegen. Aan dit programma is geen uitgever gekoppeld.
Wordt daarom door WD als gevaarlijk betiteld.

Op mijn laptop met Vista Home Premium wordt dit programma bij het
automatisch opstarten (nog) wel getolereerd.

Op beide systemen is gisteren dezelfde update van Windows Defender
binnengekomen (KB915597 Def. 1.45.280.0) en ge´nstalleerd. Van deze update
is vermeld: ".... it cannot be removed."

Ik vind geen mogelijkheid om aan Windows Defender de betrouwbaarheid van dit
programma door te geven.

Wie heeft een oplossing?

Jan V

Re: 'Sommige opstartprogramma's worden geblokkeerd'

Probleem zelf opgelost!

--
Jan V

Wim Hekken ;-)

Jan V schreef:

> "Jan V" <Jan@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> Probleem zelf opgelost!

Vertel ons even hoe je dit gedaan hebt, zodat wij er ook wat van kunnen
leren.
--

Wim Hekken ;-)
Carpe Diem

"Wim Hekken ;-)" <a@b.invalid> schreef in bericht

> Vertel ons even hoe je dit gedaan hebt, zodat wij er ook wat van kunnen
> leren.

> Wim Hekken ;-)

Heb de UAC uitgeschakeld.
Deze was om onverklaarbare reden weer actief geworden! (door de update van
Windows Defender?)

Overigens: op mijn laptop krijg ik de blokkade-melding met ingeschakelde UAC
niet!
Niet consequent dus.

In elk geval verlost van die melding steeds bij het opstarten.

--
Jan V