Headset werkt niet naar behoren sinds vista

Wesley

Headset werkt niet naar behoren sinds vista
hey allemaal,

ten eerste wil ik jullie allemaal nogmaals bedanken voor de hulp die jullie
gegeven hebben om het probleem op te lossen dat ik had met mijn scherm
resolutie.

maar nu heeft een vriend van mij een tijd geleden vista geinstalleerd en wou
sinds eergister zijn headset gebruiken om te chatten etc.

maar dat werkt niet hij heeft gekeken of hij goed heb aangesloten of zijn
realtek HD audio manager drivers geupdate moesten worden dat was echter ook
het geval niet .

zijn headset werkt echter wel toen hij hem gebruikte met het windows
programma Record. dus het ligt niet aan de headset weten jullie waar het dan
aan kan liggen.

ik hoop dat jullie ons uit de brand kunnen helpen.

Wesley
Cnut

Re: Headset werkt niet naar behoren sinds vista
"Wesley" <Wesley@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
newsE1A2CA9-48B5-4B53-AF53-996F1A258D73@microsoft.com...
> [...]
> dan
> aan kan liggen.
>
> ik hoop dat jullie ons uit de brand kunnen helpen.

Als je nou eens zou vermelden, welk merk "headset"?
http://winqual.microsoft.com/HCL/Pro...id=&sv=headset
(De HCL link werkt alleen in IE)
Verder is er ook nog een *Software* Compatibility list.
http://www.iexbeta.com/wiki/index.ph...atibility_List

Johnny T

"Wesley" wrote:

> [...]
> aan kan liggen.
>
> ik hoop dat jullie ons uit de brand kunnen helpen.

Na aansluiten van de headset is deze dan niet te zien zijn in de mixer?
Rechtermuis klik in de taakbalk op de luidspreker.
Daar bij Opnameapparaten als bij Afspeelapparaten de luidsprekerbox
uitschakelen en de headset inschakelen?
Als hij daarin staat kan je daarin met rechtermuisklik de headset ook testen.

Wesley

"Cnut" wrote:

> [...]

> http://winqual.microsoft.com/HCL/Pro...id=&sv=headset
> (De HCL link werkt alleen in IE)
> Verder is er ook nog een *Software* Compatibility list.

het is van Trust maar in principe zou dat geen problemen geven aangezien hij
eerder met zijn headset heeft gewerkt op het besturingsprogramma Vista.

Wim Hekken ;-)

Wesley schreef:

> het is van Trust maar in principe zou dat geen problemen geven aangezien hij
> eerder met zijn headset heeft gewerkt op het besturingsprogramma Vista.

Is het zo'n headset,die je aansluit op een USB-poort? Dan moet je echt
wel een driver installeren. Dus moet je die maar even bij TRust ophalen.
--

Suc^6
Wim Hekken ;-)
QPC

> [...]

Even er van uit gaande dat het een headset is met gewone stekkertjes en dat
je deze aan de voorzijde van de pc in wil pluggen, denk ik dat het volgende
aan de hand is:

Je hebt een moederbord met een RealTek HD geluidschip, maar jouw
pc-behuizing ondersteund geen HD-audio aan de voorzijde (gebeurd vaak bij
goedkope kasten)

De oplossing is simpel, schakel de auto-detectie van jouw geluidskaart uit,
waardoor de voorzijde als een AC97 aansluiting herkend wordt.
Dit kan je doen op de volgende manier:

- dubbelklik op het oranje luidsprekertje rechts onder in de taakbalk
- in het HD configuratiescherm zie je aan de rechterzijde een schema van de
aansluitingen.
- bovenin dat schema zie je een klein geel mapje staan, klik deze aan
- in het scherm dat verschijnt, vink beide vinkjes aan en druk op OK

Werkt het nu?

Barabas44

> [...]
> - bovenin dat schema zie je een klein geel mapje staan, klik deze aan
> - in het scherm dat verschijnt, vink beide vinkjes aan en druk op OK

Ja, het werkt! Jij moet wel iemand zijn bij een helpdesk, want anders zou je
niet weten wat er wel/niet wordt aangezet op apparaten!
Ik heb een Medion computer en ben over het algemeen blij met de
mogelijkheden, behalve dit soort dingen dus.

Aanvullende vraag: ik heb nu geluid over de speakers én over de koptelefoon.
Maar hoe test ik nu de microfoon op mijn headset?
QPC

Re: Headset werkt niet naar behoren sinds vista

"Barabas44" <Barabas44@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> koptelefoon.
> Maar hoe test ik nu de microfoon op mijn headset?

Ik werk niet op een helpdesk, ik bouw en verkoop pc's ...... ;-)

Om de microfoon te testen ga je in het configuratiescherm naar ''geluid'' en
klik je daar op het tabblad ''opnemen''.
Als het goed is staat daar een groen vinkje bij de microfoon en daarnaast
een paar licht blauwe balkjes.
tijdens het praten in de microfoon zullen deze balkjes groen uitslaan, als
teken dat de microfoon werkt.
Uiteraard kan je ook het programma Skype downloaden en installeren en
daarmee een testgesprek voeren.

Barabas44

"QPC" wrote:

> [...]

> teken dat de microfoon werkt.
> Uiteraard kan je ook het programma Skype downloaden en installeren en

Heel erg bedankt, ik ben hier ceht mee geholpen! Alles werkt zoals je
beschrijft!
Zit je toevallig in Amsterdam of Haarlem? Ik heb nog een heleboel meer
vragen over de configuratie op mijn desktop. Voor mijn werk als zzp'er is een
goed functionerende computer essentieel...
QPC

> [...]
> een
> goed functionerende computer essentieel...

Ik zit in Volendam, maar als je vragen hebt, kan je me wel mailen hoor.
qpc 'apestaartje' xs4all.nl