Karakters in tekst aanpassen in Winmailbericht

Lion

Karakters in tekst aanpassen in Winmailbericht

Beste
kan iemand me helpen? Ik gebruik sinds een paar dagen het OS Windows Vista
Ultimate en ben tot de vaststelling gekomen dat ik de tekst geschreven in
een mailbericht (winmail) en na het hebben zwart gemaakt, niet meer kan
vergroten of verkleinen via het karakter instellingvenstertje. Wat zou de
reden kunnen zijn dat dit niet werkt, of is dit bij Vista normaal??
Reeds bedankt op voorhand aan de personen die me kunnen helpen het probleem
op te lossen.

mvg, Lion

Huib

Re: Karakters in tekst aanpassen in Winmailbericht

"Lion" <robertcee@telenet.be> schreef in bericht news:lp%Gk.41360$zj5.18901@newsfe12.ams2...

> [...]
> reden kunnen zijn dat dit niet werkt, of is dit bij Vista normaal??
> Reeds bedankt op voorhand aan de personen die me kunnen helpen het probleem

Hallo,
Ik veronderstel dat je het volgende weet:
Voor het veranderen van de standaard van tekst moet je via extra/opties/opstellen gaan

Als je ontvangen tekst wilt doorsturen en/of beantwoorden of bij een nieuwe mail en je wilt aan de tekststructuur iets veranderen (bold enz.) moet je zien dat via Opmaak/Rich Text aangeklikt is en dan je kan het lettertype enz. aanpassen.

Bij mij werkt dit alles prima ...of bedoel je iets anders?

Mvg Huib
Lion

Re: Karakters in tekst aanpassen in Winmailbericht

Beste Huib, ik ben op de hoogte van datgene wat u me liet weten en alles is
ingesteld zoals door u beschreven maar desondanks is het onmogelijk de tekst
te vergroten of te verkleinen na ze te hebben zwartgemaakt.

MVGroeten,

> [...]
> is ingesteld zoals door u beschreven maar desondanks is het onmogelijk de
> tekst te vergroten of te verkleinen na ze te hebben zwartgemaakt.

Hallo,
Wat bedoel je met "na te hebben zwartgemaakt" ?

Mvg Huib

Lion

Re: Karakters in tekst aanpassen in Winmailbericht

over de tekst gaan met de cursor en deze zwart maken om deze te kunnen
vergroten of verkleinen. Dit kan men alleen maar doen als "Rich Text" is
ingesteld. Als ik de grote van de karakters wil veranderen keert deze steeds
terug naar dezelfde stand als deze waar hij is op ingesteld en de in de mail
zwart gemaakte tekst verandert niet.
Heb ook gezien als ik de karakters verander in de map opties/opstellen dat
daar ook de grote van de karakters bij het opstellen van een bericht niet is
veranderd, ze blijven steeds dezelfde grote behouden zoals ze zijn ingesteld
door Vista.
Ik moet nu weg en zal maar terug online zijn rond 18u

grtz,
Lion

Kees van den Goorbergh

> [...]
> ingesteld door Vista.
> Ik moet nu weg en zal maar terug online zijn rond 18u

Hoi,
Als je een nieuw bericht opmaakt kun je gewoon alle karakter-handelingen
doen die het aanwezige karakterwerkbalkje toestaan. ( als in Word).
Als je net, als dit bericht, naar een nieuwsserver /groep schrijft dan zijn
de karakters gefixeerd. ( het karakter werkbalkje is niet aanwezig,)
Het zij zo.....
Kees

> [...]

> ingesteld door Vista.
> Ik moet nu weg en zal maar terug online zijn rond 18u

hallo,
Gewoon in het woord staan is ook al voldoende om wijzigingen aan te brengen.
Daar het ook niet werkt via de map opties/opstellen lijkt me de link
Winmail/Vista niet in orde.
Kijk even bij configuratiescherm/systeembeheer/standaardprogramma's of
Winmail daar wel ingesteld staat als standaardprogramma.
Mvg Huib

Lion schreef op 8-10-2008 14:24:

> [...]
> zijn ingesteld door Vista.
> Ik moet nu weg en zal maar terug online zijn rond 18u

Kun je wel het *lettertype* veranderen (Arial / Courier new / enz ) ?

> [...]
> zijn ingesteld door Vista.
> Ik moet nu weg en zal maar terug online zijn rond 18u

Waarschijnlijk is dit de oplossing:
In Internet Explorer - extra - internetopties - tabblad Algemeen, knop
Toegankelijkheid alle 4 vinkjes (maar in ieder gevak de 2 middelste)
weghalen. IE afsluiten, Windows Mail opnieuw opstarten!
[ dat was een bug in XP met Outlook Express en nu nog steeds met Windows
Mail :-( ]

Lion

Re: Karakters in tekst aanpassen in Winmailbericht

beste Huib, alvast bedankt voor uw medewerking om mijn probleem proberen op
te lossen!!
wat de 'configuratiescherm/systeembeheer/standaardprogramma's' oplossing
betrof moet ik eerlijk toegeven dat ik onder
'configuratiescherm/systeembeheer' de rubriek 'standaardprogramma's' niet
heb gevonden. Mischien is deze benaming niet van toepassing onder het OS
'Vista Ultimate' en heeft het een andere naam of locatie.

karelV bedankt voor het leveren van de definitieve oplossing namelijk met
'dat was een bug in XP met Outlook Express en nu nog steeds met Windows
Mail.
(het is trouwens niet de eerste keer dat ik door u geholpen werd)

Wat zou een amateur zoals ik doen zonder de professionele hulp van mensen
zoals jullie??

MVGroeten,
Lion