pictogrammen plots allemaal dezelfde

Pyje

pictogrammen plots allemaal dezelfde
Hallo,

Ik werk met vista HP en vorige week zijn plots een deel van mijn
pictogrammen allemaal hetzelfde geworden.
Ze zien er nu uit als een pictogram waar geen programma aan gekoppeld is
maar ze werken wel degelijk
nog correct.

Het enig probleem is dus de herkenbaarheid. Als ik bv. mijn docu open staat
er links een kolom met docu, muziek, afbeeldingen enz... wel daar staan dan
die pictogrammen naast, allemaal dezelfde.

Kan dit opgelost worden?

Thx!

Re: pictogrammen plots allemaal dezelfde
Pyje schreef op 8-10-2008 8:54:
> [...]
> staat er links een kolom met docu, muziek, afbeeldingen enz... wel daar
> staan dan die pictogrammen naast, allemaal dezelfde.

Hier heb je het over pictogrammen bij mappen, daar zit geen 'programma'
aan gekoppeld.
Wel wordt dat pictogram bepaald door de inhoud van een bestandje
desktop.ini dat in de betreffende map zit [wel Verborgen *en*
Systeembestand, dus via Mapopties op 2 plaatsen zichtbaar maken]
In de map c:\users\<naam>\music staat bijv desktop.ini met deze inhoud:

[.ShellClassInfo]
LocalizedResourceName=@%SystemRoot%\system32\shell 32.dll,-21790
InfoTip=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-12689
IconResource=%SystemRoot%\system32\imageres.dll,-108
IconFile=%SystemRoot%\system32\shell32.dll
IconIndex=-237
[LocalizedFileNames]
Sample Music.lnk=@%SystemRoot%\system32\shell32.dll,-21806

Bekijk eens of die desktop.ini's er nog zijn en wat hun inhoud is.

Pyje

Re: pictogrammen plots allemaal dezelfde
Het zijn zowel pictogrammen van mappen als van programma's maar
niet van al mijn programma's.

Er zijn slechts een tiental pictogrammen met dit probleem en dit zijn
eigenlijk allemaal vaak gebruikte.

news:1a69$48ecf53f$5353d4bc$579@cache100.multikabe l.net...

Pyje schreef op 8-10-2008 22:21:
> [...]
> niet van al mijn programma's.
>
> Er zijn slechts een tiental pictogrammen met dit probleem en dit zijn

In de map c:\Users\<naam>\AppData\Local\ staat het bestand iconcache.db
.. Wis dat eens, Windows maakt zelf wel weer een nieuw aan.
[wel Verborgen bestanden in Mapopties - Weergave zichtbaar maken ]