problemen internetverbinding netwerkadapter

W. Weemaes

problemen internetverbinding netwerkadapter
Sinds enige tijd heb ik na het opstarten regelmatig geen internetverbinding.
Bij het openen van "diagnose en herstel" blijkt dat de netwerkadapter
"LAN-verbinding" geen geldig netwerkadres heeft. Ik heb dan de keuze tussen:
-automatisch nieuwe IP-instellingen voor de netwerkadapter ophalen of
-opnieuw instellen van de netwerkadapter
Beide handelingen leiden tot het gewenste resultaat en de internetverbinding
is hersteld. Maar op willekeurige momenten gaat het weer mis en moet deze
procedure herhaald worden.
Verder valt me bij het openen van het netwerkcentrum op dat netwerkdetectie
is uitgeschakeld, hoewel ik dit iedere keer weer inschakel.
Wie weet raad?

vriendelijke groet,
Wim Weemaes

Re: problemen internetverbinding netwerkadapter
Op dinsdag 7-10-2008 tiepte W. Weemaes de volgende wijze woorden :
> [...]
> Verder valt me bij het openen van het netwerkcentrum op dat netwerkdetectie
> is uitgeschakeld, hoewel ik dit iedere keer weer inschakel.

Je kunt proberen om de IP instellingen vast te zetten.
Dat doe je bij de eigenschappen van je netwerkkaart.

Eerst moet je weten welke instellingen je moet overnemen.
Dat doe je doe in het zoekvlak van het startmenu cmd in te typen en op
enter te drukken.
Achter de opdrachtprompt typ je dan ipconfig /all
Je krijgt dan de instellingen van je netwerkadapter te zien.
Noteer de volgende instellingen:
IPv4 address
Subnetmask
Default gateway
DNS servers

Sluit de Opdrachtprompt

Ga weer naar het zoekvlak van het startmenu en tiep ncpa.cpl en druk op
enter.
Rechtsklik op je adapter en kies Eigenschappen.
Klik in het rijtje op Internet Protocol v4 en klik op eigenschappen.
In het volgende venstertje vul je de genoteerde instellingen in.

Klik daarna op OK en herstart je PC.

*Binnenkort*: Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

W. Weemaes

> [...]
> Klik in het rijtje op Internet Protocol v4 en klik op eigenschappen.
> In het volgende venstertje vul je de genoteerde instellingen in.

Bedankt voor de reaktie. Ik heb je suggestie opgevolgd. Ben benieuwd of dit
gaat werken.