sluimerstand - pc gaat niet ui

ceth

sluimerstand - pc gaat niet ui
Ik heb sinds enige tijd Vista home prem./sp1 op mijn HP pc a6140.

Ik wil graag de vista in slaap stand zetten, zodanig dat ik de stroom eraf
kan halen.

Dit lukt bij mijn xp machine wel. Ik zet deze in de slaap stand en de pc
gaat (echt) uit.

Dit lukt me niet bij de vista, hij gaat wel in slaapstand, maar de pc
(lampje) gaat niet uit.
Ik heb de slaapstand ingesteld via de aan/uit knop. Dus dan kan ik de pc ook
niet echt uitzetten;
druk ik op de aan/uit knop, dan komt vista weer gelijk tot leven met de oude
instellingen.
Om dan toch de stroom eraf te halen als de vista in de gewone slaapstand
staat; lijkt me ook niet verstandig.
ik wil gewoon dat de vista pc gewoon zich helemaal uitschakelt, en bij weer
de aan knop in te drukken,
dat de pc gewoon weer opstart met de geopende programma’s.
Bij energiebeheer kan ik bij: ”de schema instellingen wijzigen bij het
actieve schema” niet vinden, en kan ik ook de stand “Hybrideslaapstand
toestaan” niet vinden.

Ik heb ergens gelezen dat je dan eerst via de systeem promt het commando
“Powercfg –H On “ moet geven.
Ik krijg dan de melding: u bent niet gemachigd om de sluimerstand uit te
voeren”
Kijk ik bij de gebruikers account, dan sta ik gewoon als administrator
bekend.

Kan er iemand mij helpen?
Groeten Ceth
Andre

Re: sluimerstand - pc gaat niet ui
Op Mon, 6 Oct 2008 10:16:01 -0700 schreef ceth , :

>Ik heb ergens gelezen dat je dan eerst via de systeem promt het commando
>Powercfg H On moet geven.

Start --> type CMD , maar druk geen enter, kies bovenaan met
rechtklik en uitvoeren als administrator, en doe dan Powercfg H On.
--
Groetjes
Andr (VB)
Leen

Re: sluimerstand - pc gaat niet ui
>“Powercfg –H On “ moet geven.
>Ik krijg dan de melding: u bent niet gemachigd om de sluimerstand uit te
>voeren”

Druk op de startbutton
voer in cmd (om te zoeken)
geen enter geven
dan verschijnt automatisch cmd.exe als gevonden item
selecteer deze en rechtse muisknop
dan kiezen voor uitvoeren als adminstrator

--

Have a nice day!
Leen

"ceth" <ceth@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> voeren”
> Kijk ik bij de gebruikers account, dan sta ik gewoon als administrator

Osie

> [...]

> voeren”
> Kijk ik bij de gebruikers account, dan sta ik gewoon als administrator

Opdrachtptompt uitvoeren als administrator zou het moeten doen.
(Rechtsklikken op Opdrachtprompt)

Op Tue, 7 Oct 2008 08:38:32 +0200 schreef Osie , :

>"ceth" <ceth@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

>Opdrachtptompt uitvoeren als administrator zou het moeten doen.
>(Rechtsklikken op Opdrachtprompt)

je bent al de derde met deze oplossing,
berichten lezen, voor je antwoord, zou ik zeggen. ;-)

--
Groetjes
Andr (VB)
ceth

Re: sluimerstand - pc gaat niet ui
Aan: Leen/Osie/Andre

Excuus, dat ik niet eerder heb geantwoord. Ik ga uw tips uitproberen, en ach;
beter 1x teveel als helemaal niets. Bedankt; u hoort van mij

m.vr.grt. Ceth

"Andre" wrote:

> je bent al de derde met deze oplossing,
> berichten lezen, voor je antwoord, zou ik zeggen. ;-)
>
> --
> Groetjes
> André (VB)

ceth

Re: sluimerstand - pc gaat niet ui
Heren;

Het is gelukt!!!!!
Ik weet nu ook hoe via cmd als admin te werken.
Hybride stand na het comando "Power etc " in de keuze menu,
en na wat aanpassen met de aan/uit keuze's, gaat nu de pc uit, en in de "
slaapstand" Ik ben hier erg blij mee. In de boeken ( oa dikke van Duuren
niet gevonden (of niet goed gekeken)

m.vr. groet Ceth