Downloadproblemen Vista Ultimate

apophis is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Downloadproblemen Vista Ultimate
Ik heb zonet (opnieuw) windows Vista Ultimate 64bits ge´nstalleerd en gevalideerd. Nu ben ik opnieuw alle updates aan het (proberen) installeren. Ondanks de herinstallatie, blijf ik echter met problemen kampen om programma's te downloaden. Een snelle blik op google leert me dat dit ook anderen al is voorgevallen, maar eenduidige antwoorden lijken er niet te zijn. Zou het mss aan mijn Windows Installer kunnen liggen? En zo ja: wat kan ik hier aan doen?

Ik kan niks van het internet downloaden: noch Firefox, noch MSN messenger, noch een update om (hopelijk!) mijn geluidskaart te kunnen gebruiken (die blijkbaar niet herkend wordt door windows?!). Steeds weer krijg ik het bericht dat de uitgever niet bevestigd kan worden en de vraag of ik de software wel wil installeren. Wanneer ik 'uitvoeren' toch aanklik, krijg ik het al vernoemde "Het uitvoerbare bestand van het client-installatieprogramma voor Windows Live werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is." Daarna krijg ik bericht dat DEP de uitvoering van het programma belet heeft. Die DEP uitschakelen heb ik al geprobeerd en helpt niet. Wat nu?
Mark Veldhuis

Re: Downloadproblemen Vista Ultimate
> [...]
> messenger, noch een update om (hopelijk!) mijn geluidskaart te kunnen
> gebruiken (die blijkbaar niet herkend wordt door windows?!).

Dat laatste kan heel goed. Windows heeft niet voor alle randapparatuur
standaard drivers aan boord. Die moet je dan nog downloaden en
installeren.

> [...]
> beschikbaar is." Daarna krijg ik bericht dat DEP de uitvoering van het
> programma belet heeft. Die DEP uitschakelen heb ik al geprobeerd en

Wat probeer je te doen? Je klikt een installatiebestand aan op een
website, en klikt dan op "uitvoeren" in het venster dat dan verschijnt?
Als dat het geval is gaat het daar dus verkeerd. Je moet het bestand
eerst opslaan op je eigen PC, en dan pas uitvoeren. Kies dus voor
"opslaan", en zet het bestand ergens neer (het buroblad wordt veel
gebruikt daarvoor). Is de download compleet, kun je hetg betand
uitvoeren.

Laat nog even weten of dit heeft geholpen.

Mark Veldhuis.

apophis is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Downloadproblemen Vista Ultimate
Helpt niets hoor. Ik ga bv naar Windows Live Services en daar klik ik op installeren. Ik sla het bestand op op mijn bureaublad en klik dan op openen. Wat gebeurt er dan?

Ik krijg een beveiligingswaarschuwing dat de uitgever niet bevestigt kan worden. Ik klik desondanks op uitvoeren, en dan krijg ik dus het bericht "Het uitvoerbare bestand van het client-installatieprogramma voor Windows Live werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is." Dat is niet alleen het geval voor MSN, maar voor Úlk programma van het internet, dus bv ook voor de nieuwe drivers voor mijn geluidskaart. Het is dus een verschrikkelijk lastig probleem...

ImageShack - Hosting :: waarschuwingzm1.jpg

Re: Downloadproblemen Vista Ultimate
Op maandag 6-10-2008 tiepte apophis de volgende wijze woorden :
> [...]
> beschikbaar is." Daarna krijg ik bericht dat DEP de uitvoering van het
> programma belet heeft. Die DEP uitschakelen heb ik al geprobeerd en

Heb je soms de bŔta van de live suite ge´nstalleerd?

*Binnenkort*: Alles over Windows 7 op
www.sevenbits.nl

apophis is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Downloadproblemen Vista Ultimate
Nee, ik kan namelijk helemaal niks installeren :-)

@Mark Veldhuis
Dat haalt niks uit. Ik ga dus bv. naar deze site: Windows Live Services om er msn te downloaden. Dan druk ik op installeren en sla het bestand op op mijn bureaublad. Wanneer ik dan het bestand dat nu op mijn bureaublad heb staan effectief wil installeren, krijg ik de volgende foutmelding:

ImageShack - Hosting :: waarschuwingzm1.jpg

Ik klik desondanks op installeren en krijg dan de volgende foutmelding:

ImageShack - Hosting :: msnsw8.jpg

Hetzelfde geldt voor bv de driver voor mijn geluidskaart, die me volgende foutmelding geeft:

ImageShack - Hosting :: selfinstallationzz8.jpg

Conclusie: ik kan niks installeren, en dat is verschrikkelijk lastig. Ik kan niet eens mijn geluidskaart gebruiken! Iemand een oplossing? Windows herinstalleren haalt niks uit, dat heb ik effectief al 5x geprobeerd...

> [...]

> Conclusie: ik kan niks installeren, en dat is verschrikkelijk lastig.
> Ik kan niet eens mijn geluidskaart gebruiken! Iemand een oplossing?

Een paar tips:

Wat gebeurt er als je setup uitvoert via rechtklik op het exe-bestand >
Uitvoeren als Administrator?

> Windows herinstalleren haalt niks uit, dat heb ik effectief al 5x
> geprobeerd...

Je zegt dat je al 5x opnieuw ge´nstalleerd hebt zonder resultaat. Dat
doet mij denken aan een driver die ergens dwarsligt.
Als je de energie nog kunt opbrengen, verwijder alle niet-essentiele
hardware van de computer (printers, externe drives, -cardreaders etc.)
Installeer Vista opnieuw en kijk of het probleem nog steeds aanwezig
is.

[...]

Quote:
Originally Posted by Mamamegs [MS MVP] View Post
> [...]

hardware van de computer (printers, externe drives, -cardreaders etc.)
Installeer Vista opnieuw en kijk of het probleem nog steeds aanwezig
Uitvoeren als administrator haalt niets uit, ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding: "Het uitvoerbare bestand van het client-installatieprogramma voor Windows Live werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is."

Nogmaals opnieuw installeren gaat volgens mij weinig uitmaken: ik heb namelijk bewust nog niÚts anders ge´nstalleerd dan windows. Anti-virrussoftware, office, printersoftware... zijn allemaal nog niet ge´nstalleerd (net omdat ik het anders 5x moest overdoen, wilde nu eerst alles in orde brengen voor ik daarmee begon).

Ik kan het bestand dus wel downloaden en op mijn pc zetten, maar als ik het dan wil uitvoeren loopt ie steeds vast met de foutmelding die jullie op die screenprints kunnen zien. Om moedeloos van te worden...

apophis is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Downloadproblemen Vista Ultimate
nog iemand ideeŰn?

apophis is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: Downloadproblemen Vista Ultimate
weet er dan iemand waar ik terecht kan met mijn vraag? Ik zit hier nu met een OS dat ik niet eens kan gebruiken
Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: Downloadproblemen Vista Ultimate
"apophis" <apophis.3gyyse@no-mx.forums.vistaheads.com> schreef in bericht
> weet er dan iemand waar ik terecht kan met mijn vraag? Ik zit hier nu
> met een OS dat ik niet eens kan gebruiken

Waar heb je hem gekocht, is het een OEM versie?

Jetze Mellema (MS MVP)