netwerk mogelijk?

frans

netwerk mogelijk?
Ik heb een pc welke met kabel is aangesloten op de experiabox van kpn, de pc
draait op windows XP.
nu heb ik een notebook welke draait onder windows vista, deze kan al wel
draadloos het internet op.
Hoe kan ik nu een netwerk maken zodat ik bestanden
kan delen en met de notebook draadloos printen met de printer welke op de pc
zit aangesloten.

graag in stappen uitleggen, is mijn eerste netwerk

of kan dit niet met verschillende window versies?
verder zijn de notebook en de pc beveiligd met norton 360 2.0

frans

Re: netwerk mogelijk?

Zie bijvoorbeeld: http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html

> of kan dit niet met verschillende window versies?

dat is geen bezwaar
> verder zijn de notebook en de pc beveiligd met norton 360 2.0

en daar kun je nog gedoe mee krijgen :-(

Gandalf Gladstone

Re: netwerk mogelijk?

"frans" <guebey@@hetnet.nl> schreef in bericht
news:48e92c12$0$27228$9a622dc7@news.kpnplanet.nl.. .
> [...]
>
> of kan dit niet met verschillende window versies?
> verder zijn de notebook en de pc beveiligd met norton 360 2.0

Het is wel mogelijk met verschillende versies van Windows!
Maar je moet wel een netwerkprinter geinstalleerd hebben die
op jouw Wireless router aangesloten is.

Info: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...printers&meta=

De FAQman: U komt via een router op internet, neemt uw FAQman aan? Welnu,
dan heeft u voldoende aan een gewone bekabelde printerserver die u erbij
prikt op de router. Het hoeft niet persé draadloos te zijn, als u de printer
maar via het netwerk kunt bereiken. Dat laatste is reeds het geval als u
draadloos bent aangekoppeld bij de router, want u zit dan - net als de
bekabelde PC's - in het gewone netwerk. Voor wat betreft de printserver moet
u op twee dingen letten: (1) ondersteunt de printserver úw merk en type
printer en (2) is er extra software nodig om de verbinding tussen de
printerdriver - op de computer - en de printserver tot stand te brengen? Dat
eerste moet wel, dat tweede moet niet.

GG

Re: netwerk mogelijk?
Gandalf Gladstone schreef op 5-10-2008 23:35:

> Maar je moet wel een netwerkprinter geinstalleerd hebben die
> op jouw Wireless router aangesloten is.

Onzin, dat is misschien wel "mooi", maar vanuit Vista kan je keurig
printen op een gedeelde printer die aan een XP-machine hangt.

frans

Re: netwerk mogelijk?
Karel V, je hebt wederom weer gelijk.
het probleem zat gewoon in de firewall
deze staat nu goed en de verbinding met netwerk is prima,
nu alleen nog in vista de juiste mappen delen.

bedankt.

news:4a725$48e935a4$5353d4bc$6561@cache120.multika bel.net...