Icoontjes

Willem Kaiser

Icoontjes
Geachte,

De inconen op het bureaublad van mijn PC vind ik er nogal grof uit zien (van
het begin af aan - juni 2007 - ) vind ik zelf, anderen kunnen er anders over
denken.Mijn PC is Windows Vista Home Premium, Ned., monitor SyncMaster 214 T
met een beeldschermresolutie van 1600 x 1200. Bij een broer van mij die
gebruik maakt van XP met de zelfde monitor en resolutie zien de icoontjes er
allemaal kleiner en (mooier) uit. Is het zo dat Vista daar de oorzaak van is
of is het toch een kwestie van Vista beter in- of afstellen?
Kan hier iemand mij verder helpen? Alvast bedankt.

Gr. W.Kaiser

Re: Icoontjes
Willem Kaiser schreef op 5-10-2008 19:05:
> [...]
> beter in- of afstellen?
> Kan hier iemand mij verder helpen? Alvast bedankt.

De grootte van de bureaublad iconen kun je instellen met
Ctrl+scrollwieltje, maar de resolutie ('grof') verandert daarbij niet
van de standaardiconen ('Computer', 'Prullenmand' e.d.).

Jawade

Re: Icoontjes
In article <1065f$48e8f3f4$5ed166a0$17828@cache6.tilbu1.nb.ho me.nl>, w_kaiser@casema.nl says...
> [...]
> of is het toch een kwestie van Vista beter in- of afstellen?
> Kan hier iemand mij verder helpen? Alvast bedankt.

Met Ctrl-muiswiel kun je de grootte aanpassen.

Met vriendelijke groeten, Jawade.
--
http://jawade.nl/ Veel vernieuwd! Diskeditors met MBR-rebuilders!
Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, SDir v DIRgrootte, POP3lezer,

Willem Kaiser

Re: Icoontjes

news:12cd8$48e8f5d6$5353d4bc$18489@cache120.multik abel.net...

> De grootte van de bureaublad iconen kun je instellen met
> Ctrl+scrollwieltje, maar de resolutie ('grof') verandert daarbij niet van
> de standaardiconen ('Computer', 'Prullenmand' e.d.).

Karel, bedankt. Het werkt!
Gr. Willem

Willem Kaiser

Re: Icoontjes

"Jawade" <Henk_Jawade@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.23531521bbc842959896c7@news.microsoft.com ...
> [...]

> Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, SDir v DIRgrootte, POP3lezer,
> DOS-Filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

Ja, dat zei KarelV ook al.
Bedankt.

Huib

> [...]

> Ctrl+scrollwieltje, maar de resolutie ('grof') verandert daarbij niet van
> de standaardiconen ('Computer', 'Prullenmand' e.d.).

Dag Karel,
Dit wist ik niet, doch hoe is het technisch te verklaren dat men dan niets
ziet via rechtmuisknop/beeldscherm/ lettertypen groter of kleiner...
Groeten
Huib

Re: Icoontjes
Huib schreef op 5-10-2008 22:59:

> Dit wist ik niet, doch hoe is het technisch te verklaren dat men dan
> niets ziet via rechtmuisknop/beeldscherm/ lettertypen groter of kleiner...
> Groeten
> Huib

Technisch ??? Een lettertype is wat anders dan de grootte van een icoon
zou ik zeggen ;-)

Huib

Re: Icoontjes

news:8fe14$48e9345d$5353d4bc$31013@cache100.multik abel.net...

> Technisch ??? Een lettertype is wat anders dan de grootte van een icoon
> zou ik zeggen ;-)

Dag Karel,
Bij ME gaat dit niet, is dit eigen aan Vista of was dit ook al bij XP?
Groeten
Huib

Re: Icoontjes
Huib schreef op 6-10-2008 9:47:

> [...]
>>> Huib

> Dag Karel,
> Bij ME gaat dit niet, is dit eigen aan Vista of was dit ook al bij XP?

Als je bedoelt Ctrl+scrollwieltje: dat is een nieuwe feature van Vista.
Met XP of lager gaat dat niet.

Willem Kaiser

Re: Icoontjes

news:2f9a4$48e9c3f8$5353d4bc$20705@cache100.multik abel.net...

> Als je bedoelt Ctrl+scrollwieltje: dat is een nieuwe feature van Vista.
> Met XP of lager gaat dat niet.

Bij de voornoemde beeldscherm instellingen bij XP zijn de icoontjes klein
genoeg (vind ik).
Gr. W.Kaiser