Automtisch e-mail doorsturen

WilP

Automtisch e-mail doorsturen
Hoe kan ik in Vista met het mailprogramma een e-mail bericht automatisch
beantwoorden met een e-mail bericht met een bijlage.

Cnut

Re: Automtisch e-mail doorsturen
"WilP" <WilP@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
newsB83DBDE-9188-4BBE-B06F-FFFB5647171A@microsoft.com...
> Hoe kan ik in Vista met het mailprogramma een e-mail bericht automatisch
> beantwoorden met een e-mail bericht met een bijlage.

In Windows mail zit geen afwezigheidsassistent of automatische beantwoorder.
Dat zit wel in MS Outlook (MS office pakket)
Soms kun je zoiets via webmail bij je provider instellen.
Lees dit draadje voor aanknopingspunten:
http://tinyurl.com/48g4xp

Jetze Mellema \(MS MVP\)

Re: Automtisch e-mail doorsturen
"Cnut" <cnut@flap.org> schreef in bericht news:gcakgd$e8n$1@aioe.org...
> In Windows mail zit geen afwezigheidsassistent of automatische
> beantwoorder.
> Dat zit wel in MS Outlook (MS office pakket)

Maar dat werkt alleen samen met een Exchange (MAPI) mailserver, dit is
namelijk een serverbased instelling waarvoor je pc niet aan hoeft te staan.

Windows Mail kun je wel met berichtregels werken, als actie kun je dan
kiezen voor 'Beantwoorden met een bepaald bericht' en als template een
..eml-bestand aanwijzen. Uiteraard werkt dit alleen als de computer en
Windows Mail aan staat. Kun je hier wat mee?

"Jetze Mellema (MS MVP)" <stoppen@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]

> .eml-bestand aanwijzen. Uiteraard werkt dit alleen als de computer en
> Windows Mail aan staat. Kun je hier wat mee?

Goede tips! maar..... ik hoef er niks mee, WilP, de OP, wel ;-)

Bertje

Re: Automtisch e-mail doorsturen
> Hoe kan ik in Vista met het mailprogramma een e-mail bericht automatisch
> beantwoorden met een e-mail bericht met een bijlage.

Dit kun je instellen met berichtregels..

Dut staat in Extra - Berichtregels.
Hier kun je instellen dat je alle mail wilt beantworden met een bepaald
bericht.

Dit gaat alleen als je online bent. Als je offline bent moet
je kijken of je provider dit via webmail ondersteunt..

--
Gr.
Bertje

Jetze Mellema \(MS MVP\)

"Cnut" <cnut@flap.org> wrote in message news:gcani1$vl6$1@aioe.org...
> Goede tips! maar..... ik hoef er niks mee, WilP, de OP, wel ;-)

Ik begon met een reaktie op jou, zie ook de quote. Als het je stoort dat ik
vervolgens een suggestie doe aan de OP dan zal ik dat een volgende keer in
een apart berciht zetten. :-)

Jetze Mellema (MS MVP)

WilP

Re: Automtisch e-mail doorsturen
Bedankt voor de reactie maar dat was bij mij bekend.
de vraag was of ik kmail kan beantwoorden met een antwoordmail met daarin
een bijlage.

"Bertje" wrote:

> [...]
>
> Dit gaat alleen als je online bent. Als je offline bent moet
> je kijken of je provider dit via webmail ondersteunt..

WilP

Re: Automtisch e-mail doorsturen
Bedankt tot dusver, ik weet nu dat het niet kan zoals ik graag zou willen.
Zal de andere mogelijkheden eens gaan bekijken.

"Cnut" wrote:

> [...]

> Bedankt voor de reactie maar dat was bij mij bekend.
> de vraag was of ik kmail kan beantwoorden met een antwoordmail met daarin

Dat kan ook en staat ook in berichtregels..

Maar als dat 1 je al bekend was dan is dit je ook al bekend
want het staat er dudelijk erbij..

--
Gr.
Bertje