Vista SP1-error 800B0100

HanLee

Vista SP1-error 800B0100
Het installeren van SP1 mislukt steeds weer op mijn Vista Home Premium
32-bits PC en levert de foutcode 800B0100 op.
Kan iemand mij hierin helpen en/of adviseren?
Dank voor de moeite.
HanLee

Re: Vista SP1-error 800B0100
HanLee schreef op 5-10-2008 12:08:
> [...]
> 32-bits PC en levert de foutcode 800B0100 op.
> Kan iemand mij hierin helpen en/of adviseren?

SP1 eerst downloaden
http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=nl

Dan internetverbinding verbreken (kabel eruit), alle beveiligings
software (virusscanner, spywarescanner, extra firewall, e.d.)
uitschakelen en proberen die download offline te installeren.

HanLee

Re: Vista SP1-error 800B0100
Hi karelV,
Je onderstaande advies heb ik inmiddels opgevolgd, zonder gewenst resultaat
t.w. het installeren van Vista Sp1.
De enige overblijvende oplossing lijkt te zijn dat ik Vista opnieuw
installeer!
Graag zou ik hiervoor advies hebben voor wat betreft de volgorde en manier
van werken.
Bedankt voor een antwoord.
HanLee

news:388e6$48e8a40b$5353d4bc$8842@cache120.multika bel.net...

HanLee schreef op 8-10-2008 16:40:
> [...]
> installeer!
> Graag zou ik hiervoor advies hebben voor wat betreft de volgorde en

Deze tool al eens utgevoerd?:
http://support.microsoft.com/kb/947821
Als die op Windows Update niet wordt aangeboden, kun je hem ook hier halen:
http://www.microsoft.com/downloads/d...5-812e8078ab27

HanLee

Re: Vista SP1-error 800B0100
Die Readiness Tool heb ik geinstalleerd, SP1 gedownload van de link die je
insloot, in safe mode geinstalleeerd, zonder welke virus- spam-
spywarefighter dan ook, zelfs met hulp van de Microsoft helplijn
(telefonisch) is het niet gelukt.Men wist dat de 800B0100-fout hardnekkig
was maar had geen oplossing.
Daarom wil ik de PC nu re-installeren om event. interne fouten te
herstellen.
Maar ik wilde graag weten hoe en wat ik van tevoren moet "saven" en wat de
volgorde van de handelingen dan is.
"Men"zegt dat het zeer eenvoudig is maar zo'n her-installatie is, althans
voor mij, een klus!
Kun je me advies en/of aanwijzingen hiervoor geven.
Alvast bedankt.
HanLee

news:6fd2f$48eceeb5$5353d4bc$10338@cache120.multik abel.net...

HanLee schreef op 8-10-2008 20:06:
> [...]
> herstellen.
> Maar ik wilde graag weten hoe en wat ik van tevoren moet "saven" en wat

Als je zelf geen gebruikermappen verplaatst hebt, dan zou ik alles onder
c:\users\HanLee ergens saven (op een andere partitie of op een CD/DVD).

Niels

Re: Vista SP1-error 800B0100
Beste HanLee,
Vista opnieuw installeren is ook geen optie, voordat ik vista opnieuw
installeerde om een andere fout, had ik hetzelfde probleem. Helaas nadat ik
vista opnieuw had geinstalleerd, kreeg ik steeds weer de zelfde fout.
sorry dat ik je niet verder kan helpen.
groet, Niels