Cardreader werkt niet meer

Willem

Cardreader werkt niet meer
Ik heb zowel een interne als een externe memorycardreader maar beide doen
niets als ik mijn SD kaart erin steek.
Op een andere PC werkt de kaart prima. Nu heb ik laatst al eens een
soortgelijk probleem met de DVD stations gehad en KarelV had toen een prima
oplossing door enkele waardes uit het register te halen. Ik vraag me af of ik
een zelfde soort truc kan uithalen met de cardreader.
Hoop weer op een lekker werkbaar antwoord

Vriendelijke groet
Willem

Re: Cardreader werkt niet meer
Willem schreef op 5-10-2008 10:14:
> Ik heb zowel een interne als een externe memorycardreader maar beide doen
> niets als ik mijn SD kaart erin steek.
> Op een andere PC werkt de kaart prima.

Zo'n externe Card-reader is voor Windows hetzelfde als een USB-stick.
Doet een stick het ook niet?
Bij mij is het zo dat als ik de externe card-reader (zonder SD-kaart
erin) in een usb-slot prik, Windows hem detecteert (met het bekende
plink-plonk geluidje) en een driveletter aan het ding geeft. Bij het
insteken van de SD-kaart gebeurt er verder niet bijzonders.
Maar nogmaals: hoe gedraagt hij zich bij een gewone USB-stick?

"karelV" wrote:

> [...]
> insteken van de SD-kaart gebeurt er verder niet bijzonders.
> Maar nogmaals: hoe gedraagt hij zich bij een gewone USB-stick?

Hallo Karel

Ja de externe en de interne worden gewoon gezien maar ik weet inmiddels
meer. Het betreft een 4 Gb Micro SD kaartje die niet in mijn PC (Vista 32
bits) en ook niet in een Windows XP systeem wordt gezien.
Stop in dit kaartje in de Toshiba laptop van mijn vriendin dan wordt het wel
gezien en is ook benaderbaar en mee te werken.
Een 512 MB SD kaart wordt in mijn PC wel gezien en is benaderbaar en
bewerkbaar.Het lijkt dus iets met de cardreader te maken te hebben die geen 4
Gb kan zien. Natuurlijk zit de Micro SD card in een verloop naar SD.
Snap jij het nog.

Blackbird

Re: Cardreader werkt niet meer

"Willem" <Willem@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> geen 4
> Gb kan zien. Natuurlijk zit de Micro SD card in een verloop naar SD.

SD cards van 4GB heten tegenwoordig SDHC en zijn niet leesbaar in de oude
readers (die gaan niet verder dan 2GB). Er zijn USB verloopstukjes
leverbaar.
http://www.letsgodigital.org/nl/9827/sandisk_sdhc_4gb/

Willem schreef op 5-10-2008 12:19:

> [...]
> Gb kan zien. Natuurlijk zit de Micro SD card in een verloop naar SD.

Nee, niet echt :-(
Als je die externe memorycardreader aan de pc van jouw vriendin hangt,
doet _die_ het daarbij ook?
Zo ja, dan lijkt het erop dat het niets met de hardware te maken heeft,
maar met de drivers van jouw Windows, maar dan van zowel de XP als de
Vista .... merkwaardig ...

Blackbird

Re: Cardreader werkt niet meer

news:c95fd$48e8a171$5353d4bc$32763@cache100.multik abel.net...

> [...]
> Zo ja, dan lijkt het erop dat het niets met de hardware te maken heeft,
> maar met de drivers van jouw Windows, maar dan van zowel de XP als de

SDHC's doen het niet met de oude readers (deze kunnen maxmaal 2GB aan)

Blackbird schreef op 5-10-2008 13:48:

> news:c95fd$48e8a171$5353d4bc$32763@cache100.multik abel.net...

> SDHC's doen het niet met de oude readers (deze kunnen maxmaal 2GB aan)

Dat las ik in die link, is nieuw voor mij.

"Blackbird" wrote:

> news:c95fd$48e8a171$5353d4bc$32763@cache100.multik abel.net...

> SDHC's doen het niet met de oude readers (deze kunnen maxmaal 2GB aan)
>
> Blackbird

Het is echt een Micro SD kaart met een verloop naar SD.
De kaart heet ook gewoon SD en niet de door jouw genoemde SDHC terwijl ik
zie op letsgodigital dat SDHC ook werkelijk op het cardlabel moet staan.
Bovendien doet mijn card op de laptop van mijn vriendin (ook Vista 32 bits)
het wel.
Dit betreft een ingebouwde Cardreader in een Toshiba Sattelite van ong. 1
jaar oud.

"karelV" wrote:

> Dat las ik in die link, is nieuw voor mij.

>Karel ik ga dat straks even proberen met de externe cardreader aan de laptop van mijn vriendin. Kom er nog wel op terug zodra dit gedaan is.

Blackbird

> [...]
> het wel.
> Dit betreft een ingebouwde Cardreader in een Toshiba Sattelite van ong. 1

Voor de laatste keer: cards van 4Gb en hoger doen het niet op oude readers.
De laptop van je vriendin heeft dan blijkbaar een aangepaste reader.