Externe harde schijf vol

hanneke

Externe harde schijf vol
Ik heb een externe harde schijf waar ik wekelijks mijn back up op zet. Nu is
de schijf bijna vol, en ik wil graag weten of ik eerdere backups kan
verwijderen en alleen de laatste volledige back up kan behouden, zodat ik
genoeg ruimte krijg voor de nieuwe backups?! En zo ja, hoe ik dat doen moet?!
Blackbird

Re: Externe harde schijf vol

"hanneke" <hanneke@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> verwijderen en alleen de laatste volledige back up kan behouden, zodat ik
> genoeg ruimte krijg voor de nieuwe backups?! En zo ja, hoe ik dat doen

als je een officiele back up maakt (zie Help enOndersteuning) houdt Windows
zelf bij wat nieuw is en gekopieerd moet worden, dus zo geredeneerd is je
schijf echt vol en staat alles er maar 1x op.

hanneke

Re: Externe harde schijf vol
Ik zie nu dat de computer aangeeft dat ik 991 MB van 19,9 GB ruimte
beschikbaar heb. Dit klopt al niet: de externe harde schijf zou 320 GB moeten
bevatten. Foute schijf?

"Blackbird" wrote:

> [...]

> zelf bij wat nieuw is en gekopieerd moet worden, dus zo geredeneerd is je
> schijf echt vol en staat alles er maar 1x op.

Frans Franszn

Re: Externe harde schijf vol
hanneke wrote:
> Ik zie nu dat de computer aangeeft dat ik 991 MB van 19,9 GB ruimte
> beschikbaar heb. Dit klopt al niet: de externe harde schijf zou 320
> GB moeten bevatten. Foute schijf?

Rechts-klik en kies Eigenschappen en onder extra "Station op fouten
controleren" en vinkjes zetten op beide mogelijkheden. Dan weet je of het
een foute schijf is.
Maar: heb je verborgen bestanden zichtbaar gemaakt?

Zonder problemen zou ik alles selecteren, de laatste back-up deselecteren en
alles wissen. Het zijn immers oude back-up's en dus onbruikbaar?

KeesC

Re: Externe harde schijf vol

"Frans Franszn" <fransh@discusions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
>
> Zonder problemen zou ik alles selecteren, de laatste back-up deselecteren
> en alles wissen. Het zijn immers oude back-up's en dus onbruikbaar?

Niet als het incremental backups zijn!!!

Kees.

> [...]

> Zonder problemen zou ik alles selecteren, de laatste back-up deselecteren
> en alles wissen. Het zijn immers oude back-up's en dus onbruikbaar?

nee dus! zie mijn eerste antwoord.

hanneke

Re: Externe harde schijf vol
Ik heb de schijf op fouten gecontroleerd. Er zijn geen problemen vastgesteld.
20.961.072 kB totale schijfruimte.
847.792 kB beschikbaar.
Terwijl het een schijf van 320 GB is. Dat lijkt me niet te kloppen. Mee
terug naar de fabrikant, Medion?

hanneke schreef op 4-10-2008 18:57:

> [...]
> 20.961.072 kB totale schijfruimte.
> 847.792 kB beschikbaar.
> Terwijl het een schijf van 320 GB is. Dat lijkt me niet te kloppen. Mee

Nee, dat is een beetje al te snel. Misschien is op die 320GB schijf maar
1 (kleine) partitie van ongeveer 20GB aangemaakt.
Rechtsklik op Deze Computer - Beheren - Schijfbeheer en kijk
rechtsonderaan doe die schijf is ingedeeld. Is daar nog ruimte op vrij
(ongepartitioneerd dus)?
[en we beantwoorden bij voorkeur hier onderaan om de discussie een
beetje leesbaar te houden ;-)]

hanneke

Re: Externe harde schijf vol

"karelV" wrote:

> [...]
> (ongepartitioneerd dus)?
> [en we beantwoorden bij voorkeur hier onderaan om de discussie een

Sorry. zal nu op de goede plek antwoorden!
Schijfbeheer geeft aan: 20GB Fat 32 In orde. Logisch station. Met een
helblauwe balk erboven (logisch station) en een donkergroene balk (van
uitgebreide partitie) eromheen

Re: Externe harde schijf vol
hanneke schreef op 5-10-2008 9:59:

> [...]
> Schijfbeheer geeft aan: 20GB Fat 32 In orde. Logisch station. Met een
> helblauwe balk erboven (logisch station) en een donkergroene balk (van

Maar is er binnen dat groene kader geen 'vrij' stuk meer waarin je nóg 1
of meer logische stations kunt aanmaken (met rechtsklikken erin) ?