blauw scherm dumping memory to disk

Jouke

blauw scherm dumping memory to disk
Ik krijs soms bij het opstarten van Vista een blauw scherm te zien. Ik kan
net lezen "dumping memory to disk" oid.
Daarna start de pc opnieuw op. Diagnostics levert geen hardware storing op
en ik vermoed dat het aan Vista ligt.
Iemand een idee?
bvd
Indy

Re: blauw scherm dumping memory to disk

"Jouke" <Jouke@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> net lezen "dumping memory to disk" oid.
> Daarna start de pc opnieuw op. Diagnostics levert geen hardware storing op

Hoe groot is het wisselbestand ?
Dit moet anderhalf keer het ramgeheugen zijn.

Indy

Jouke

Re: blauw scherm dumping memory to disk
Indy,

Dank voor je antwoord.
Volgens Taakbeheer is mijn wisselbestand 6352 MB. Er zit 3Gb geheugen in
mijn pc.

"Indy" wrote:

> [...]

> net lezen "dumping memory to disk" oid.
> Daarna start de pc opnieuw op. Diagnostics levert geen hardware storing op

Dat betekent dat Windows een *.dmp bestand, ofterwijl een memorydump
bestand wegschrijft naar de harde schijf.

Als je deze bestanden, die je vind in de map C:\Windows\Minidump, naar
mij emailt, dan kan ik ze voor je analyzeren, om te kijken waardoor het
BSoD (dat blauwe scherm) mogelijk veroorzaakt wordt.

Mailen kan naar mamamegsATvistabitsPUNTnl, of via de contactpagina van
mijn website.

Jouke

Re: blauw scherm dumping memory to disk
De map is leeg, kennelijk geleegd rijdens een schoningsactie.
Zodra het probleem zich weer voorgedaan heeft al ik graag gebruik maken van
je aanbod en het betreffende bestand opsturen.

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]
> BSoD (dat blauwe scherm) mogelijk veroorzaakt wordt.
>
> Mailen kan naar mamamegsATvistabitsPUNTnl, of via de contactpagina van

Jouke

RE: blauw scherm dumping memory to disk
Na wat zoeken en proberen bleek de NDAS driver (voor externe HD) het probleem
te veroozaken.
Laatste versie geinstalleerd en probleem is verholpen/