bestandspictogram wijzigen

A.Translator

bestandspictogram wijzigen
Ik heb voor .txt bestandjes een ander programaatje standaard ingesteld
dan Kladblok. Werkt prima, maar de bestandjes houden het
Kladblok-ikoontje. Nu ben ik er ooit in geslaagd dit te veranderen,
maar ik weet warempel niet meer hoe.

Wie wel?

(Windows Vista Home Premium 64-bit)

--
Groet,
Adriana

Linea Recta

Re: bestandspictogram wijzigen
"A.Translator" <transDELlatoria@LETEgmail.com> schreef in bericht
> [...]
> ben ik er ooit in geslaagd dit te veranderen, maar ik weet warempel niet

Rechter muistoets - eigenschappen - ander pictgram.

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

A.Translator

Re: bestandspictogram wijzigen
Linea Recta plaatste dit op zijn scherm :
> Rechter muistoets - eigenschappen - ander pictgram.

Dat staat er bij niet bij. Ook niet onder een van de andere tabbladen.
(windows vista home premium 64-bit)

--
Groet,
Adriana

ko

> Linea Recta plaatste dit op zijn scherm :

> Dat staat er bij niet bij. Ook niet onder een van de andere tabbladen.
> [...]

Rechtermuistoets, eigenschappen , snelkoppeling en dan onderin ander
pictogram.

Ko

A.Translator

Re: bestandspictogram wijzigen
ko bracht volgend idée uit :
> "A.Translator" <transDELlatoria@LETEgmail.com> schreef in bericht

> Rechtermuistoets, eigenschappen , snelkoppeling en dan onderin ander
> pictogram.
>
> Ko

Daar staat ie al goed. Het programma heeft dus wel het juiste
pictogram, de snelkoppeling ook, maar de losse bestandjes die ik ermee
open en erin opsla, krijgen het standaard Kladblok pictogram. Dat
probeer ik te veranderen.

Maar allemaal bedankt voor het meedenken!

--
Groet,
Adriana

Mike

> [...]

> opsla, krijgen het standaard Kladblok pictogram. Dat probeer ik te
> veranderen.
>
> Maar allemaal bedankt voor het meedenken!

Staat hetgeen jij bedoelt hierbij?

http://littleway.blogspot.com/2007/1...n-windows.html

A.Translator

Re: bestandspictogram wijzigen
Mike drukte met precisie uit :

> Staat hetgeen jij bedoelt hierbij?
>
> http://littleway.blogspot.com/2007/1...n-windows.html

Ik dacht dat je de oplossing had, maar wat hij beschrijft, had ik al
gedaan om EditPadPro mijn standaard programma voor txt te maken. Dat
werkt ook prima, maar het pictogram wordt niet veranderd. Helaas.

--
Groet,
Adriana

Mark Veldhuis

> [...]
> ben ik er ooit in geslaagd dit te veranderen, maar ik weet warempel niet meer

Probeer dit eens:
Ga in Verkenner naar de map
C:\Users\<jouw_gebruikersnaam_hier>\AppData\Local

Daar vind je, als het goed is, het bestandje IconCache.db .
Gooi dat weg, en reboot. Helpt dat?

(Wel in Verkenner de verborgen- en systeembestanden zichtbaar maken).

Mark Veldhuis.

A.Translator

Re: bestandspictogram wijzigen
Op 02/10/2008, heeft Mark Veldhuis verondersteld :

> [...]
> Gooi dat weg, en reboot. Helpt dat?
>
> (Wel in Verkenner de verborgen- en systeembestanden zichtbaar maken).

Verborgen en systeembestanden zijn zichtbaar. Is altijd een van de
eerste dingen die ik na een nieuwe installatie doe.

Maar ik wacht even tot morgen, en ik weer fris ben, alvorens dingen weg
te gooien. Zal ze denkelijk eerst hernoemen.

Maar dan moet ik hoogstwaaarschijnlijk een icoontje aan die map
toevoegen?

Enfin, ik zei al: morgen gezond weer op, nu eerst 2voor 12.

--
Groet,
Adriana

A.Translator schreef op 2-10-2008 18:22:
> [...]

> gedaan om EditPadPro mijn standaard programma voor txt te maken. Dat
> werkt ook prima, maar het pictogram wordt niet veranderd. Helaas.

In die link (littleway) staat toch wel degelijk beschreven wat jij wilt,
nl de tekst *volgend* op:
"There you go. A similar interface that you used to had in Windows XP.
Now, what's missing from the menu? For those that always want to
customize the file type icon like me, you would sure aware that there is
no more option for you do it."
[je zult dan alleen even het EditPadPro-icoontje apart als .ico moeten
extracten]

Toch hoort dat allemaal 'automatisch' te gebeuren. Zojuist heb ik .txt
even toegewezen aan Wordpad en daarmee veranderde ook het .txt icoontje
in dat van Wordpad.
Een manier om de iconen geforceerd te herstellen is ook wel dit:
Verander bij beeldscherminstellingen even de kleurdiepte van 32-bits
naar 16-bits, wijziging accepteren en daarna weer terug naar 32-bits
kleurdiepte.