Draadloos netwerk BBox

carooke

Draadloos netwerk BBox
Wij hebben een nieuwe router (BBox van Belgacom). Ik heb het netwerk
geïnstalleerd en met onze XP-computer kunnen we op internet. Met de
Vista-computer echter kunnen we enkel via de kabel op het internet. Draadloos
ziet hij het netwerk wel, maar hij kan er niet op. Ik heb het WAP-beveiligd.
Zonder de beveiliging kan hij er wel op. Weet iemand raad?
Hans Schuts

Re: Draadloos netwerk BBox
Op Thu, 2 Oct 2008 03:37:03 -0700, carooke
<carooke@discussions.microsoft.com> schreef:

> [...]
>ziet hij het netwerk wel, maar hij kan er niet op. Ik heb het WAP-beveiligd.
>Zonder de beveiliging kan hij er wel op. Weet iemand raad?

Heel simpel, de beveiliging op de juiste manier instellen op de
router. Zie daarvoor de handleiding.

Hans Schuts
nieuwsAThschutsPUNTnl
www.hschuts.nl
carooke

Re: Draadloos netwerk BBox

"Hans Schuts" wrote:

> Heel simpel, de beveiliging op de juiste manier instellen op de
> [...]

Tja, eerst had ik WPA-beveiliging omdat we dat vroeger met een USR-router
hadden (zonder problemen weliswaar). Na een telefoontje met Belgacom heb ik
dit dan naar WEP veranderd, maar dan kreeg ik een scherm dat niet in de
handleiding stond en waar ik de gebruikersnaam en het paswoord moet
inbrengen. Welke gebruikersnaam en welk paswoord zijn dat? En waarom gaat WPA
niet met de BBox?

Groeten,
Caroline
~PC-freakę~

Re: Draadloos netwerk BBox
Op Thu, 2 Oct 2008 04:12:13 -0700, schreef carooke
<carooke@discussions.microsoft.com> het volgende.

> [...]
>handleiding stond en waar ik de gebruikersnaam en het paswoord moet
>inbrengen. Welke gebruikersnaam en welk paswoord zijn dat? En waarom gaat WPA

Als je de mogelijkheid hebt WPA-PSK te kiezen, doe die dan eens.

groetjes Henk
--
#Laat altijd staan op wie en wat je reageert, en antwoord
altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#
Dries Allemeersch

Re: Draadloos netwerk BBox
"carooke" <carooke@discussions.microsoft.com> wrote in message
> [...]
> WAP-beveiligd.
> Zonder de beveiliging kan hij er wel op. Weet iemand raad?

Schakel eens op je draadloos netwerkkaartje tcp/ipv6 uit en start je pc
opnieuw op.
Probeer dan nog eens een verbinding te maken met je draadloos
(WPA-beveiligd) netwerk.
Als je niet weet hoe tcp/ipv6 uit te schakelen (eerste methode):
http://www.mydigitallife.info/2007/0...port-in-vista/

Sommige routers in combinatie van draadloos met beveiliging kunnen niet goed
overweg met tcp/ipv6 en de bbox is misschien ook zo 1tje.

Veel succes,
Dries

carooke

Re: Draadloos netwerk BBox

"~PC-freak┬ę~" wrote:

> [...]

> altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#
> Algemene tips om zelf een PC te bouwen, zie mijn site.

Nee, WPA-PSK gaat niet; enkel WEP, WPA en WPA2. Maar met WPA2 kan onze
XP-computer niet op internet...
~PC-freakę~

Re: Draadloos netwerk BBox
Op Thu, 02 Oct 2008 13:21:18 +0200, schreef ~PC-freakę~
<pcfreak@werktniet.invalid> het volgende.

>Op Thu, 2 Oct 2008 04:12:13 -0700, schreef carooke
><carooke@discussions.microsoft.com> het volgende.

>Als je de mogelijkheid hebt WPA-PSK te kiezen, doe die dan eens.
>
>groetjes Henk

Aanvulling;
Ik las hier http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=45143 dat in
Vista-SP1 alleen WPA2 zit, dus als je WPA2-PSK kan kiezen, doe dat.

groetjes Henk

"~PC-freak┬ę~" wrote:

> [...]

> altijd onderaan waarbij je het overbodige knipt.#
> Algemene tips om zelf een PC te bouwen, zie mijn site.

En bedankt voor je vraag. Daardoor viel mijn frank dat het met WPA2 wel ging
en dat ik de mogelijkheid had om WPA/WPA2 mixed te nemen. De zaak is dus
opgelost
~PC-freakę~

Re: Draadloos netwerk BBox
Op Thu, 2 Oct 2008 04:35:01 -0700, schreef carooke
<carooke@discussions.microsoft.com> het volgende.

>Nee, WPA-PSK gaat niet; enkel WEP, WPA en WPA2. Maar met WPA2 kan onze
>XP-computer niet op internet...

Dus met WPA2 werkt Vista nu wel, misschien is er een update voor XP
zodat die daar ook mee kan werken.

groetjes Henk